‘Gelekt artwork hint naar Tweede Wereldoorlog als setting van Call of Duty 2017’


Eerder dit jaar maakte Activision bekend dat het aankomende deel in de Call of Duty serie weer terug gaat naar de roots van de franchise. Het spel zal traditionele combat bevatten, aldus de uitgever. Dit zegt natuurlijk nog niet heel veel over de setting van de game, maar het kan zijn dat we nu een eerste aanwijzing hebben.

Er is op Reddit namelijk artwork gelekt dat van de aanstaande Call of Duty game zou zijn. De afbeeldingen tonen de titel ‘Call of Duty: WWII’, wat direct de setting van het nieuwe deel zou aangeven, namelijk de Tweede Wereldoorlog. Verder is er nog artwork te zien wat voor box-arts ontworpen lijkt te zijn. Alle afbeeldingen kun je in de galerij hieronder bekijken.

Het is lastig om te zeggen hoe geloofwaardig deze afbeeldingen zijn, dus beschouw de informatie voorlopig als een gerucht. Wel heeft Sledgehammer Games, de ontwikkelaar van de Call of Duty game van dit najaar, eerder al eens gezegd graag een nieuw Tweede Wereldoorlog deel te willen maken. Ook zou die setting overeenkomen met de belofte dat de serie terug naar de roots gaat, want dat is waar Call of Duty begon in 2003.

Aangezien het al bijna april is zal een aankondiging van het volgende Call of Duty deel niet heel erg lang meer op zich laten wachten. Wij zijn in ieder geval erg benieuwd naar wat Sledgehammer Games in petto heeft.

  1. 95.97.44..xxx's avatar

    Creatief hoor! Fckn sobs

    0
  2. 82.73.214..xxx's avatar

    Beter, mijn lievelings oorlog!

    0
  3. 2a02:a449:7a0a:0001:1d36:b144:bbdb:a.xxx's avatar

    Laat ze aub 100 jaar overslaan

    0
  4. 188.202.95..xxx's avatar

    Pass. Ben klaar met cod.

    0
  5. 2001:1c06:0b05:1200:b063:4538:4f6d:0.xxx's avatar

    Alhoewel ik dit er nogal fake uit vind zien, zal ik wel blij zijn.

    0
  6. User  avatar
    2316 XP

    Wat een vage manier weer om een afbeelding te openen 🙁

    Ot: Persoonlijk ben ik sinds Black Ops 1 klaar met COD.

    0
  7. User  avatar
    2146 XP

    @82.73.214..xxx: Hahaha…. het klinkt wel leuk : “mijn lievelings oorlog”….

    Maar ik kan me er heeeelemaal in vinden!

    0
  8. 82.73.214..xxx's avatar

    @Mrduckie88:

    😉

    0
  9. User  avatar
    383 XP

    Ik kan niet wachten.

    mvg

    0
  10. 82.94.49.xxx's avatar

    De cod engine komt ook uit ww2

    0
  11. 84.107.186..xxx's avatar

    Eindelijk….

    0
  12. 95.97.44..xxx's avatar

    @82.94.49.xxx:

    Lololol

    0
  13. User  avatar
    1153 XP

    Finally!

    0
  14. User  avatar
    3568 XP

    Dit keer wil ik het wel proberen. (Als ze geen content eruit halen en dan vragen voor 120 voor full game)

    0
  15. User  avatar
    2486 XP

    De artwork zoals hier te zien is gemakkelijk zelf na te maken. Sommige beelden lijken rechtstreeks uit “Saving Private Ryan” te komen. En zoveel verschillende steelcase ontwerpen? Waarom? Lijkt wel een hoax…

    0
  16. 213.93.246.xxx's avatar

    @surirav1995: Hehe dat gaat helaas wel gebeuren het blijven gewoon geldwolven, het is omdat de cijfers dik gedaald zijn met de verkoop van IW anders was dit ook een toekomstige namaak StarWars gemixt met halo.

    0
  17. User  avatar
    4884 XP

    Heb hele tijd tegen mezelf gezegd dak de nieuwe cod ni zou kopen en heb em dan toch maar besteld gvd, maar kijk wel echt uit naar de nieuwe cod ik hoop echt dat het gaat slagen !

    0
  18. 217.103.45.xxx's avatar

    Cod krijg vam mij nog geen gulden meer de geldwolven

    0
  19. User  avatar
    767 XP

    Wtf. Eerst zitten klagen dat het te futuristisch is en dan als ze alles omgooien terug naar ww2 is dit ineens ook niet goed.
    Lijkt me op heel veel gezever van ventjes zonder lief of die weinig thuis te zeggen hebben.
    Cod is zoiets geworden zoals het weer. Zolang ge maar kunt klagen…

    0
  20. 83.83.211.xxx's avatar

    Ben helemaal klaar met die futuristische zooi van tegenwoordig, zou het geweldig vinden als dit waar zou zijn. Voor mij zeker een reden om CoD weer eens aan te schaffen.

    0
  21. User  avatar
    3568 XP

    @213.93.246.xxx: i know echt raar dat mensen nog steeds erin trappen. Game van 60 ok van nog extra 50 betalen voor content die standaard bij launch moet gaat te ver

    0
  22. 92.109.37.xxx's avatar

    Hadden ze vast nog op de plank liggen. Nu remasterd voor ps4….

    0
  23. 143.179.36.xxx's avatar

    Call of duty: saving prvt ryan

    0
  24. User  avatar
    204 XP

    Ze moeten gewoon stoppen met de cod franchise. Tis verneukt en t zal nooit meer worden zoals t was. Weg ermee

    0
  25. User  avatar
    10599 XP

    @Sony: Mee eens! Klaar over. Activision moet ophouden.

    0
  26. User  avatar
    10599 XP

    @Rodi83: Mooie woorden, en ook hier sluit ik me bij aan. Eerst dikke toekomst iets nu wit. Kan nie he. Klaar over met CoD. Daarom dat ik deze niet ga halen.

    0
  27. User  avatar
    573 XP

    @82.73.214..xxx: heb je in zoveel oorlogen gevochten dan.

    0
  28. 84.241.215..xxx's avatar

    @82.94.49.xxx:
    Hehe

    0
  29. 84.105.60.xxx's avatar

    Yeah, lekker knallen met al die zelfde troep uit WW2, Thompson, Springfield, MP40, STG.. etc… nou kicken zeg 🙁

    0
  30. 178.84.72.xxx's avatar

    Na bf 1 heb ik wel weer gehad met de vroegere setting. Denk dat de settings een beetje op beginnen te raken willen ze niet in herhaling vallen.

    0
  31. 82.73.214..xxx's avatar

    @84.241.215..xxx:

    Handjevol.

    0
  32. User  avatar
    41 XP

    Yes! Ik ben benieuwd! lijkt me echt vet om ww2 te spelen. Ben benieuwd of ze hier ook echt met hitler etc aan te pas laten komen, of zal dat gewoon aan karakter te pas komen wat denken jullie?

    0
  33. 83.81.253..xxx's avatar

    Nooit meer Call of Duty meer voor mij. Tenzij Vince Zampella en Jason West weer de game zullen producen. Sinds hun vertrek bij IW is heel Call of Duty shit ..

    0
  34. 213.73.150.xxx's avatar

    Wat een bull shit met ze moeten stoppen met cods maken … als je niet je ding is lkker niet kopen !
    Ik vind 80 procent van de spellen op de Ps4 niks dus moeten ze maar allemaal
    Stoppen ..
    Iedereen heeft een andere smaak maar stop met dat zeuren erover !
    Ik persoonlijk kan niet wachten op een nieuwe cod zonder jumpen vliegen en al die futuristische dingen .. maar dat is mijn mening

    0
  35. 213.93.147.xxx's avatar

    Instand buy

    0
  36. 89.200.33.xxx's avatar

    Eindelijk keren ze terug! Cod 1,2 en 3 helemaal dood gespeeld!

    0
  37. User  avatar
    3568 XP

    Welke game heeft nou 4 verschillende steelbook dat kan alleen beteken de full game is gesplitst in edities.

    0
  38. User  avatar
    2442 XP

    Nice! Laten we het hopen :D. Vermaak me prima met Battlefield 1, maar het kan niet op tegen een WWII setting.

    @82.73.214..xxx: En iets je “lievelings” oorlog noemen is gewoon raar..

    0