Aanstaande dinsdag verschijnt Curse of Osiris. Dit is de eerste uitbreiding voor Destiny 2 en tevens is dat het startschot voor een aantal grote veranderingen binnen de game. Die heeft Bungie nu allemaal toegelicht en het is nogal wat.
Deze veranderingen zijn een gevolg van de community die al geruime tijd niet tevreden is. De community klaagt vooral over het gebrek aan communicatie en dat erkent de ontwikkelaar. Vanaf nu gaan ze proberen om nog meer open te zijn over de game, toegepaste mechanieken en de toekomst.
Doordat ze nu meer open naar de community willen zijn, hebben ze een flinke lijst met punten gepubliceerd die ze willen aanpakken om de game te verbeteren. Tevens gaven ze daarbij een verwachte releasedatum, zodat spelers goed weten wanneer iets komen gaat.
Op 5 december zal er het één en ander gaan veranderen en op 12 december volgt de volgende grote aanpassing. De belangrijkste details staan hieronder gespecificeerd en afsluitend hebben we nog een overzicht voor je van wat Bungie allemaal van plan is voor 2018.
Dat is echter lang niet alles, want op Bungie.net vind je nog veel meer details over wat men allemaal van plan is. Check de website dus zeker even voor nog meer toelichting en specificaties. Verder gaf Bungie nog aan dat ze de community gehoord hebben over het aanpassen van XP uitkeringen. Ze hebben al de nodige aanpassingen doorgevoerd en zullen dat de komende tijd gaan herkalibreren.
5 december update
- Heroic Strike Playlist – More difficult strikes that will challenge players.
- Armor Ornaments – Armor ornaments will be rewarded for completing various challenges associated with individual activities. They add additional customization on top of shaders and mods. Ornaments are permanently unlocked once earned, even if you delete and re-obtain pieces of armor. There will be ornaments in Season 2 for Iron Banner, Crucible, Vanguard, Faction, and more.
- Mod Updates – Rare mods will dismantle into Gunsmith Materials, with a chance to produce legendary Mod Components. Banshee will now offering a rotating selection of specific mods that can be purchased using Mod Components and Legendary Shards.
- Legendary Engrams From Rahool – Rahool will now sell legendary engrams that can decrypt to Masterworks world weapons and other world legendaries (see December 12 update).
- Reputation Token Updates – Tokens gained from daily challenges have increased. Cayde’s chests will offer destination tokens as a reward, in addition to everything else they can reward. Strikes will drop more Vanguard tokens. Location resources have increased in value and drop rate. Leviathan Raid Tokens will be redeemed at Benedict immediately instead of requiring a full clear.
12 december update
- Masterwork Weapons – Legendary weapons can drop as Masterwork tier versions, or can be upgraded into this tier. They will generate orbs on multi-kills for you and your allies. They have a re-rollable stat bonus that will make each Masterwork weapon unique. These can drop from any legendary engram source as long as a player is over 250 Power level. If you dismantle a Masterwork, it will drop materials that can be used to upgrade non-Masterwork legendaries.
- Vendor Gear Purchase – Armor will be made available to purchase from the different factions using Legendary Shards and the appropriate Tokens. Weapons will be available, but will rotate. Purchasable armor slots are unlocked by gaining reward engrams, with the game recognizing previous engrams claimed.
- Xur Changes – Xur will begin selling a fated Exotic Engram for Legendary Shards that will decrypt to an Exotic item that you don’t have yet. He will also start selling a Three-of-Coins that boosts Exotic drop rates for four hours.
- Gift Consumables – Zavala and Shaxx will sell these for Strikes and Curcible respectively. When activated, they grant increased rewards to everyone in an activity, friend and foe alike. They can award anything from Faction Tokens to a a full round of Exotics for everyone in a match.
- Planetary Chest Lockout – Exploit safeguards are being eased, so players should see less chests rewarding nothing. Safeguard is now 30% instead of the previous 0%.
- Vendor Notification – Vendors will now only notify once you have enough tokens to claim an engram.
5 of 12 december update
- Deepen Rewards for advanced players
- Provide More Player Control over obtaining rewards
- Make Shards Useful by adding things to use them for
- Provide General Quality fixes wherever possible
2018 updates
- Masterworks Extension – They have plans to expand Masterworks to more gear beyond just legendary weapons in the December 12 update.
- Exploit Safeguard Visual Indicator – They are working to add a visual indicator when exploit safeguards have been activated so that it is communicated to the player.
- Ranked PVP Focus and Private Matches
- Increased Incentives for Prestige Activities (Targeting January)
- Adventure and Lost Sector Rewards
- Quitter Penalty System for Crucible
- Mod Updates
- Tuning Under-performing Exotics (some changes may come on December 5)
- Duplication Protection for Exotics
- Emote Interface Improvements
En niemand interesseert het wat.
veel te laat heb de game plat gespeeld en dan niet meer aangeraakt .
is wel jammer had er veel meer van verwacht
Too little, too late?
Ga toch weg met je veranderingen. Inmiddels speelt bijna niemand dit meer. Wellicht dat het aantal spelers nu iets is gegroeid door die nieuwe trial, maar dat zal ook van korte duur zijn. Hopelijk komt Bungie binnenkort met een betere game.
Ik lees niks meer over HDR. Zou toch ook 5 december komen?
Een groot deel van deze aanpassingen waren al aanwezig in D1, waarom hebben ze het in de eerste instantie weggehaald? Mij zien ze iig niet meer terug als klant, stelletje prutsers. Vlak voor het uitkomen van de DLC even eindelijk wat communiceren om nog wat extra DLC crap te verkopen..
Klein stap in de goede richting!
@gamexl: ik had destiny 1 gekocht met een legacy edition toen the taken king uitkwam, ik had toen honderden uren gameplay
Wat ik hiermee wil zeggen is na 2 jaar waneer destiny 2 alle dlc uit is gekomen als je dan een bundel koopt kan je aan alles beginnen, koop nooit meer een pre order of op release want dit is wat je krijgt ! Dus niet echt alittle to late maar meer dat ze nu de beta aan het repareren zijn voor waneer ik over 2 jaar de full game koop 😛
@31.161.137..xxx: idd
Ik lees niks meer over HDR. Zou toch ook 5 december komen?
En niks over 4K voor de Xbox one X.
Ik ben bang dat mijn seasonpass zonde geld is. Is de eerste keer en de laatste keer dat ik er gelijk een seasonpass bij koopt, ik hou me hart vast haha
Kijk de xp video’s van YouTube. Fcking basterds
Eerst Warframe ff uitspelen en dan kijken of ik nog wel zin heb in destiny.
@AllesKanToch: je hebt tich metas niet meegemaakt. Last word, Thorn Felwinters snipe waren dr beste tijden en dat was voor Taken King.
Trouwens ik ben aardig.
@Seb070NL: Praat voor jezelf .
Miskoop van het jaar
Misschien na de update weer een keer oppakken.
Top. Ik heb er al flink wat uren in zitten, maar het was de laatste paar weken alweer wat ingekakt. Ben even Warframe gaan spelen als alternatief. Leuk in het begin, maar enthousiasme begint bij mij daar nu al flink te zakken. Vanaf dinsdag weer hard aan het knallen in deze topgame. En ik kijk ook al helemaal uit naar The Dawning.
@94.215.91..xxx:
90% van de reacties over destiny 2 zijn negatief, mensen nemen niet eens de moeite om een prijsvraag in te vullen, normaal stromen dat soort topics vol, dus ik denk niet echt dat ik voor mezelf praat nee.
destiny 2 sucks
Gaap … hoeveel hebben ze dit keer betaald?
[edit] Pleur nou eens op met HDR en 4K, er zijn veel belangrijkere dingen die verandering nodig hebben stelletje achterlijke pixelknuffelaars met Xdozen.
Werd tijd. zin in.
Jup mij interesseert het wel.
Hoop dat t uiteindelijk net zo goed word als d1
@Mr. Knäckebröd: Dit is een klassieke makerting move gericht op nieuwe players om soort van te doen dat ze je klachten horen en er mee bezig zijn. Maar meeste Destiny Veterans weten dat dit al bullcrap is.
Het probleem met dit is dat het veelstee laat komt. De game heeft al ongeveer 80 procent van zijn player base verloren simpelweg vanwege de grote aanpassingen aan de game wat de game alleen maar slechter heeft gemaakt. Als je kijkt naar end game Destiny I dan is het op vele fronten beter dan Destiny 2 dus ik vind het zo apart dat ze niet op dat succes kunnen bouwen.
Gamers kunnen over het algemeen zeer critical op iets zijn dus met deze aanpassingen gaan ze maar een klein deel van de players terug winnen of nieuwsgierig genoeg maken om weer een kijkje te komen nemen.
te laat