Als je de nieuwste Ghost Recon: Wildlands update van 13.5GB hebt binnengehaald, dan zal het je vast wel zijn opgevallen dat er wat nieuwigheden zijn toegevoegd aan de game.

Allereerst een nieuwe modus genaamd ‘Evacuation’, waarin je een gijzelaar moet redden of waarin je juist zijn redding moet tegengaan. Daarnaast zijn er twee nieuwe maps verschenen, genaamd ‘Instituut’ en ‘Garage’.

Iedereens favoriete onderdeel zijn de nieuwe Battle Crates waarmee je epische wapens, voertuigen en cosmetische items kunt scoren. Deze zijn nu ook beschikbaar in de game en kosten 400 credits in de in-game store. Meer daarover lees je hier.

Voor een volledige lijst van alle veranderingen, zowel klein als groot, kan je hieronder terecht.

Klassen

  • Wachter & Spoorzoeker: Probleem opgelost waarbij teamgenoten en vijanden niet hoorden dat de Wachter of Spoorzoeker een schot losten.
  • Artillerie: Probleem opgelost waarbij de positie van een speler werd onthuld op de tactische kaart tijdens een mortieraanval.
  • Roofdier: We hebben de GP-bonus verwijderd voor aanvallers die Roofdier gebruikten en de GP-toename voor Adrenalinerush teruggebracht. Roofdier is nu kwetsbaarder, maar nog steeds zeer dodelijk en veelzijdig.
  • Hospik: De drone van de hospik wordt nu 1 seconde na lancering gemarkeerd voor de vijand, in plaats van de 6 seconden die andere drones krijgen. Dit geeft vijandelijke teams meer tijd om te reageren op een oplappoging van een hospik en een tegenaanval uit te voeren.

Maps

  • Pakhuis: We hebben een probleem aangepakt dat het mogelijk maakte om naar de top van het gebouw te sprinten en een oneerlijk voordeel ten opzichte van het vijandelijk team te verkrijgen.
  • Junglebasis: We hebben het bovenste deel van het hoofdgebouw afgesloten om campen en andere negatieve gameplayervaringen te voorkomen.
  • Stadsinvasie: We hebben de uplinklocatie verplaatst om de nadruk te leggen op de gameplay in een open gebied.
  • Verscheidene problemen in het ontwerp van maps opgelost.
  • Klassement

  • Spelersbeoordeling: De matchingmakingrang (MMR) wordt nu na afloop van een match berekend in plaats van na een ronde. Hiermee voorkomen we frustrerende situaties waarin je na het winnen van de match alsnog in rang daalt omdat je een of twee ronden hebt verloren tegen een lager geklasseerd team. Dit betekent ook dat de plaatsingsrondes worden verwijderd en vervangen door plaatsingsmatches.
  • Matchmaking: Omdat we nu rekening houden met de uitslagen van volledige matches tijdens het berekenen van de rangen, is het niet meer mogelijk om mee te doen aan lopende matches. Het zou namelijk oneerlijk zijn om mee te doen aan een match waarbij het vijandelijke team al aan het winnen is. Daarnaast word je na het voltooien van een klassementsmatch niet meer in de menu’s geplaatst. In plaats daarvan blijf je betrokken bij het matchmakingproces, zodat je meerdere matches op rij kunt spelen zonder dat je na afloop van de matches opnieuw matchmaking moet doorlopen.
  • Straffen: De straffen voor het verlaten van een match zijn nu strenger voor het speltype Klassement. Hierdoor worden spelers bestraft als ze een lopende match verlaten, aangezien dit een veel grotere impact heeft op het spel. De straffen bij Snel spelen zijn niet veranderd.
  • Probleem opgelost waarbij een incorrecte foutmelding werd weergegeven op de Klassementsknop wanneer een volgende berisping een straf zou opleveren.
  • Prestige

  • Probleem opgelost waarbij Prestigepunten niet werden weergegeven in het resultatenscherm als een hogere rang werd behaald.
  • Aangepaste spellen

  • Probleem opgelost in aangepaste spellen met spelers in slechts één team, waarbij het spel eindigde op het moment dat een speler terugkeerde.
  • Uplink

  • Probleem opgelost in het speltype Uplink, waarbij een verkeerd geluid werd afgespeeld als de ronde werd gewonnen door het vijandelijke team uit te schakelen.
  • Gebruikersinterface

  • Boven in de scherminfo tijdens matches vind je nu een kompas dat je kunt gebruiken om teamgenoten aan te sturen en de weg te vinden.
  • Kleurenblindmodus toegevoegd.
  • Winkel

  • Ghost War-kisten toegevoegd.
  • Probleemoplossingen

  • Probleem opgelost waarbij de speler het wapen kon opbergen door de bezetting van de verkenningstoren of Uplink af te breken, vlak voordat deze zou beginnen.
  • Probleem opgelost waarbij je de rotorbladen van een drone kon zien terwijl je toekeek bij een speler.
  • Probleem opgelost dat verband hield met botsingen tussen personages en gooibare voorwerpen op enkele lichaamsdelen.
  • Probleem opgelost waarbij uitgeschakelde spelers die binnen het effectgebied van een mijn lagen, niet konden worden opgelapt nadat de mijn was ontploft.
  • Probleem opgelost waarbij een speler een mijn kon activeren als de mijn boven de grond op een voorwerp werd geplaatst, en de speler op de grond naast de mijn stapte.
  • Verschillende problemen met de scherminfo opgelost.
  • Verschillende tekstproblemen opgelost.
  • Probleem opgelost waarbij de meldingen voor Uplay Beloningen werden weergegeven als je Ghost War opstartte (dit probleem kwam maar bij enkele accounts voor).

VERANDERINGEN IN VERHAAL

Wapens

  • Wapens uit Fallen Ghosts zijn nu beschikbaar in het hoofdspel als je de DLC hebt geïnstalleerd.
  • Probleem opgelost met terugslag van de R4- en MDR-wapens.
  • Gebruikersinterface

  • Kleurenblindmodus toegevoegd.
  • Probleem opgelost met de scherminfo van de besturing van helikopters.
  • Winkel

  • Spec Ops-kisten toegevoegd.
  • Probleemoplossingen

  • Probleem opgelost waarbij voor enkele spelers geen explosie plaatsvond na het doden van de Predator.
  • VERANDERINGEN AAN HET GHOST RECON NETWORK

  • Lijst toegevoegd van alle voorwerpen die beschikbaar zijn in de Gevechtskisten, zodat spelers kunnen zien welke voorwerpen ze nog missen.
  • VERANDERINGEN AAN DE GHOST RECON HQ-APP

  • Ondersteuning toegevoegd voor de tactische kaart in het speltype Evacuatie van Ghost War.