Little Adventure on the Prairie is in februari uitgekomen voor de PlayStation 4 en PlayStation Vita. Een game waar nog nooit iemand van gehoord heeft, die niet bijster goed is en al helemaal niet origineel. Je dient van links naar rechts te lopen en alles kapot te slaan wat je tegenkomt.
Dat klinkt behoorlijk inspiratieloos, niet? Het is echter met opzet zo gedaan, want samen met een gemakkelijk te verdienen platinum Trophy is de game interessant genoeg voor de Trophy jagers die hier rustig een paar euro aan spenderen. Het gehele verhaal achter de game is wat uitgebreider en kan je hier op Kotaku teruglezen.
Wat het echter interessant maakt is de doelstelling die de ontwikkelaar voor ogen had met deze game. Games met gemakkelijke platinum Trophies verkopen goed en de reden dat Little Adventures on the Prairie zo is uitgebracht, is om een toekomstige game te kunnen financieren. Doordat de verkopen vrij hoog zijn, wordt de portemonnee van de ontwikkelaar flink aangevuld en dat maakt nieuwe ambities waar, zo vertelde Salem Al-Ghanim aan Kotaku.
“Everything was going great until we had some money issues. Then a friend of mine suggested to release the game on PS4 and Vita and add an easy platinum to it with a cheap price. This way a lot of people buy it and we would get the funding we need for our next game.”
Op zich een handige manier om snel geld mee te verdienen en uit de informatie van TrueTrophies blijkt dat meer ontwikkelaars dit doen. Via deze website kan gezien worden welke games het vaakst voltooid worden qua Trophies en de titels die de lijst domineren zijn voornamelijk kleine indie games, waarvan het merendeel is geport. Van oorsprong waren dat namelijk iOS en/of Android games, die gemakkelijk om te zetten waren/zijn naar PlayStation games.
In het geval van Little Adventure on the Prairie heeft 90% van de spelers – die gevolgd worden via TrueTrophies en PSNProfiles – de game voltooid en alle Trophies gehaald. Dat is ook niet zo moeilijk, want je dient enkel door de game heen te gaan en het einde te bereiken, wat in minder dan een uur kan.
Het is een wat merkwaardige ontwikkeling. Enerzijds is het voor ontwikkelaars een slimme en gemakkelijke manier om geld te verdienen, anderzijds is het vanuit Sony’s perspectief misschien niet zo verstandig. De markt overspoelt hierdoor immers met onzinnige titels die puur bedoeld zijn om snel wat geld binnen te harken.
Het is in ieder geval iets ‘nieuws’ in de industrie en we zijn erg benieuwd hoe jullie hierover denken. Lekker door laten gaan of moet Sony hier een stokje voor steken?
Laten we hopen dat Sony het niet zo ver laat komen als Valve heeft gedaan op hun Steamplatform. Wat een puinhoop is dat daar tegenwoordig.
Als je denkt dat het niet triester kan
Hopen dat het aangepast word in de toekomst, denk dat iedereen wel games heeft geplatinumt met makkelijke trophies ( waaronder ik zelf )
Maar als dit nu een nieuwe hype word zijn platinums dalijk niet eens meer iets speciaals( ik vind het best speciaal )
Slechte ontwikkeling, zo wordt de store straks overspoeld met troep. Hopelijk grijpt Sony in.
ik heb dit barrel gespeeld, totaal inspiratieloos, en je kan beter naar je schoonmoeder op bezoek gaan om je tijd door te brengen. Het behalen van deze platina trofee geeft dan ook geen enkele voldoening. Ik speel liever nog eens dead space 2 op hardcore.
Zelf vind ik het leuk om trophies te halen. Maar koop eigenlijk nooit spellen puur en alleen voor de trophies. Vind ik dan toch zonde van mn geld 🙂 . Op die manier hoef je ook niet trots te zijn op je platinums.
@82.73.175..xxx:
Hmmm dit of een game vol microtransacties? Doe mij deze optie dan maar ook al zal ik het zelf nooit kopen
Mijn naam is Mayo en heb er totaal geen moeite mee om af en toe lekker schaamteloos wat trophies te kopen whoehahaha.
Eens kijken dadelijk of ik deze hier in het zonnige zuiden kan downloaden op m’n Vita!!
Ik bedoel, het hoeft ook niet altijd honderd veertjes of moeilijkheidsgraad Nightmare te zijn, toch?
Toch maar eens gekocht uit nieuwsgierigheid en voor mijn 1e platinum lol
@Crocky321: Precies dit! Ik heb wel een paar gemakkelijke platinums, maar het merendeel van mijn lijst heeft toch flink wat meer uren gekost.
Voordeel voor de echte trophy hunters, er zijn heel wat sites die je laten zien wat je gemiddelde rarity is van al je trophy’s xD dit gebeuren met easy platina’s is voor mij btw niet nieuw, dit is al iets dat zeker 2 jaar speelt xD en wat dacht je van al die japanse visual novels? Ff elastiekje of plakkertje op je r2 knop voor skippen, dat uurtje laten staan, en voila weer een platina trophy! XD raar ist niet meer, alle grote jagers doen het om bij te benen, en is het bijna niet meer ondenkbaar voor xD ovegerens heb ik dr geen problemen mee, gezien je de rarity toch kan zien op andere sites, en ik naast deze easy “trophy boosts” zat moeilijkere games ook 100% haal 😛
en voor de mensen die dit vergelijken met sommige slechte games op valve.. Je weet toch wat je koopt? Je zoekt neem ik aan reviews op voor je wat koopt, of je kijkt naar iets voor je het koopt of je het wat vind xD zo voorkom je dus ook als in de store dit soort dingen staan, je iets koopt wat je niks vind xD
Dit haalt de waarde van de (platinum) trophies flink onderuit, dus dit zal een tijdelijk voordeel zijn tot iedereen zich dit realiseert en dit soort games dus niet meer gekocht gaan worden.
Zelf geef ik niks om trophies, dus vind ik het vooral een handig gebruik maken van de verzameldrang van velen.
Zij doen het als een soort van crowd funding om met dat geld een game te maken die wel waardig is om te spelen.
@Actie94: Complimenten voor je lijst hoor, dat zijn al veel platinums 🙂 . Zo ver ben ik nog lang niet 😛
Werkt ook nog binnen 23 minuten. Vond het wel geinig. Meteen ook Slyde binnen de minuut een platina binnen. Geweldig voor de middag. En voor de prijs kon ik het even niet laten.
@Crocky321: Haha dankjewel, alles op zijn tijd. Mijn lijst heeft ook ongeveer 7 Ã 8 haar gekost.
@Actie94: Ja gewoon rustig aan, het moet wel leuk blijven 🙂 .