Gezien Warhammer 40.000: Inquisitor – Martyr een bescheiden succes was en ook bij ons, ondanks wat mankementen, tóch een positieve indruk wist achter te laten, was het slechts een kwestie van tijd voordat we een ‘vervolg’ zouden zien. Ontwikkelaar NeoCore heeft dan ook een nieuwe episode in dit universum aangekondigd.

Warhammer 40.000: Inquisitor – Prophecy zal als een soort stand-alone uitbreiding worden uitgebracht. De ontwikkelaar geeft hierbij aan dat het verhaal voor zowel nieuwkomers als spelers van het originele deel goed te begrijpen is.

De game zal op 28 mei verschijnen voor de pc. Een releasedatum voor de PlayStation 4 versie is op dit moment nog niet bekend. Hieronder nog wat features die je mag verwachten van deze game.

  • New Class: Play as a Tech-Adept Inquisitor. Summon and enhance units to help defeat enemies and complete investigations. This new summoner class comes with new unique abilities and mechanics, a unique skill-tree and various new melee and ranged builds.
  • New Campaign: The story of Inquisitor – Martyr continues in three new chapters, with one chapter solely focusing on the Tech-Adept, as its story slowly ties into the main plot.
  • New Environments: Players can discover huge monasteries, hazardous factories, unforgiving deserts and ruthless worlds engulfed by lava and volcanoes.
  • New Enemy Races: Inquisitor – Prophecy adds the Eldar and the Tyranids as new enemy races.
  • New Gameplay Mechanics: Inquisitor – Prophecy will be based on Inquisitor – Martyr’s 2.0 update, bringing the base game’s new level cap, redesigned loot-system and leveling, its new end-game, the co-op campaign mode, new items and a much faster, ARPG-focused gameplay to the stand-alone expansion as well.