Kingdom Come: Deliverance werd vorig jaar gelanceerd en ondanks het feit dat de game geplaagd werd door een enorme hoeveelheid bugs, werd de game toch omarmd door gamers. De vele bugs heeft veel reviewers er toe doen bewegen de game een laag cijfer te geven, zo ook hier op PSX-Sense.
Puur op basis van de toenmalige kwaliteit is dat nog altijd terecht, maar we kunnen niet ontkennen dat Warhorse zich na de release hard gemaakt heeft om zoveel mogelijk op te lossen. Ook de studio steekt hand in eigen boezem en erkent nu dat de game te veel problemen kende.
In een Reddit AMA vertelde community manager Christian Piontek dat de grootste fout was dat ze te weinig tijd ingeruimd hadden om bugs op te lossen. De game kende volgens hem ook veel meer bugs dan aanvankelijk verwacht en dat heeft veel tijd gekost om op te lossen.
Nog steeds werkt de ontwikkelaar aan bug fixes, want ze willen zo veel mogelijk oplossen. Tegelijkertijd is Warhorse nu wel tevreden met de huidige stand van zaken in de game en daarom hebben ze de Royal Edition uitgebracht. Belangrijker nog, de ontwikkelaar heeft lering getrokken uit het proces dat ze zullen meenemen naar toekomstige games.
“To be humble and honest here, our biggest mistake was probably to not plan enough time into the game for bug fixing in the beginning, while believing that the output of our development would be good enough in the first attempts. But Kingdom Come: Deliverance came out as a very complex game, and at the release there were more bugs in the game than expected. It took us a lot of work to fix them with patches, and right now, we are still working on a patch because we want to fix as many bugs as possible. Now we are at a point, where we are quite happy with the game. That’s why we came up with the Royal Edition. But this was a hard lesson for us, and for future projects, we need to keep in mind how important bug fixes are.”
Uit sinds 13-02-2018, toe maar en dat nu durven toegeven. En dan nog heel zelfvoldaan zeggen tevreden met huidige stand van zaken. Mag ook wel anderhalf jaar later, ga je schamen het is tegenwoordig schering en inslag dat het bij release voor geen meter loopt.
@Zuensmoker: Maar misschien moet de community dan ook minder “janken” als ze een game een half jaar uitstellen.
Hoe ze het ook releasen, het is nooit goed.
@92.65.128..xxx: in ieder geval iets releasen wat speelbaar is, en een halfjaar uitstellen om iets speelbaar te hebben heb ik geen probleem mee.
Anderhalf jaar later ditsoort beredeneringen als hierboven lezen wel.
@Zuensmoker:
Hou er wel rekening mee dat dit een kickstarter project was en daarbij ook hun eerste game. Het is meer dan logisch dat hier bugs aanwezig zijn als je naar de grootte en de mechanics kijkt. Er waren van in het begin te veel bugs maar zij komen er voor uit en dat mag je waarderen ipv te zeiken als een consument en geen begrip te tonen voor een maker zeker wanneer die goede intenties toont. Jouw comment is van toepassing op een EA of Bethesda, niet alles is even zwart of wit…
“een enorme hoeveelheid bugs” is een beetje overdreven uitgedrukt.
Ik heb de game aardig normaal uit kunnen spelen.
Gewoon links laten liggen dit. Saaie game.
@145.109.79..xxx: of rechts, ik houd niet zo van links.
@145.109.79..xxx:
Ja want Fart nite is veeeeeeeeel beter…
Ja het had bij release bugs maar het was speelbaar en een hele toffe game. Ik vind het cijfer dat ze hier kregen belachelijk laag. Zeker als je ziet dat die buggie stapel stront van een Faalout een dikke voldoende kreeg.
@109.143.109..xxx: neemt niet weg dat we nog steeds volle mep hebben betaald voor iets wat bij release niet speelbaar is, hoe jij het nu brengt lijkt het net alsof het heel wat is je fouten toegeven. Is het niet hoor en aangezien ze er zeker geld voor hebben gevangen (60 euro) voor een kickstart project blijf ik het onzin vinden.
Goh
Als we het allemaal zo goed weten hè. Ga die geweldige game dan zelf maken, als je zo goed weet hoe het moet. Kijken of jij wel je hoofd droog houd, in de vissenkom vol pirhanas.
Uitstekend te spelen. En om eerlijk te zijn. Ik ben niet 1 bug tegengekomen. Gut, es een framefoutje of zo. Welke game heeft dat niet? Maar echte dikke bugs….nope, geen last van gehad.
@84.241.197.xxx:
+1.
@109.143.109..xxx: prcs dit is wat ik dacht na de 1e 2 commends hier
@Zuensmoker: die 60,- was idd te veel voor een spel wat niet af is. net als sean murray te vroeg gereleased maar wel eraan blijven werken en niet geld in zak steken en op vakantie. het is omgekeerde wereld maar beter dat als totaal genaaid worden. blijf het leuk vinden dat er spellen via een kickstarter gemaakt worden en blijf het supporten. anders hebben we dalijk alleen nog maar een ubi of rockstar die spellen maakt voor ons
@SushiBapau040: Mee eens, dat bedrag is mijn probleem een beetje zoiets is leuk om te proberen voor 30 euro. En wat het ook is de afgelopen anderhalf jaar hebben we veel ge pre-orderd we delen mijn account dus iets minder genaaid dan volle mep voor 1 pers) ik heb er geen probleem mee dingen te supporten. Sterker nog voorstander van, maar dan moet het beestje bij z’n naam genoemd worden en niet doen alsof tot de release en dan mensen voor 60 euro het zelf naar moeten ondervinden.. Ik vind de producers sowieso crap tegenwoordig maar zolang wij natuurlijk gewoon shit blijven pre-orderen helpen we ook hieraan gewoon mee.
Bijna 1,5 jaar is deze game uit en nog steeds zitten er bugs in? LOL XD
Nou en….
WAT. EEN. GAME!
@82.72.56..xxx: Een FLOP dat is het. Niet meer niet minder.