Kingdom Come: Deliverance werd vorig jaar gelanceerd en ondanks het feit dat de game geplaagd werd door een enorme hoeveelheid bugs, werd de game toch omarmd door gamers. De vele bugs heeft veel reviewers er toe doen bewegen de game een laag cijfer te geven, zo ook hier op PSX-Sense.

Puur op basis van de toenmalige kwaliteit is dat nog altijd terecht, maar we kunnen niet ontkennen dat Warhorse zich na de release hard gemaakt heeft om zoveel mogelijk op te lossen. Ook de studio steekt hand in eigen boezem en erkent nu dat de game te veel problemen kende.

In een Reddit AMA vertelde community manager Christian Piontek dat de grootste fout was dat ze te weinig tijd ingeruimd hadden om bugs op te lossen. De game kende volgens hem ook veel meer bugs dan aanvankelijk verwacht en dat heeft veel tijd gekost om op te lossen.

Nog steeds werkt de ontwikkelaar aan bug fixes, want ze willen zo veel mogelijk oplossen. Tegelijkertijd is Warhorse nu wel tevreden met de huidige stand van zaken in de game en daarom hebben ze de Royal Edition uitgebracht. Belangrijker nog, de ontwikkelaar heeft lering getrokken uit het proces dat ze zullen meenemen naar toekomstige games.

“To be humble and honest here, our biggest mistake was probably to not plan enough time into the game for bug fixing in the beginning, while believing that the output of our development would be good enough in the first attempts. But Kingdom Come: Deliverance came out as a very complex game, and at the release there were more bugs in the game than expected. It took us a lot of work to fix them with patches, and right now, we are still working on a patch because we want to fix as many bugs as possible. Now we are at a point, where we are quite happy with the game. That’s why we came up with the Royal Edition. But this was a hard lesson for us, and for future projects, we need to keep in mind how important bug fixes are.”