Review: Call of Duty: Modern Warfare – Modern Warfare, één van de meest geliefde sub-series binnen Call of Duty hebben we lang moeten missen, Infinity Ward ging immers een ander pad bewandelen met Ghosts en Infinite Warfare. De laatste jaren lijkt de franchise echter vooral te doen wat de fans willen, zo kregen we twee jaar terug Call of Duty: WWII en nu is ook dé sub-serie weer terug. De game is een reboot en heet weer gewoon Call of Duty: Modern Warfare, bevat bekende personages en Infinity Ward wil het wiel opnieuw uitvinden. En dat lukt.
Sterke singleplayer
Het gemis van een singleplayer in Black Ops 4 werd opgevangen door de Battle Royale modus en dat was een goed alternatief. Het toont immers dat de Call of Duty franchise op zichzelf niet vies is van een beetje experimenteren op zijn tijd, maar toch was het ergens ook wel jammer. Gelukkig is de singleplayer terug met Call of Duty: Modern Warfare en als er één ding is waarin Infinity Ward goed is, dan is het singleplayer avonturen maken. De singleplayer is ook in deze Call of Duty als vanouds kort, maar het kent diverse hoogtepunten en de situaties zullen weer net een beetje verder gaan dan voorheen.
Overal ter wereld zijn conflicten en ogenschijnlijk lijkt het altijd een kwestie van goed versus kwaad, maar is dat in werkelijkheid ook zo? Laat je niet misleiden, propaganda is ook tegenwoordig nog een veelgebruikt middel. Zeker met de opkomst van sociale media, waardoor mensen gemakkelijker te beïnvloeden zijn. Precies dat punt wil de ontwikkelaar aansnijden met de singleplayer campagne, het voeren van ‘proxy wars’, oftewel: anderen het vuile werk voor je laten opknappen of het zo simuleren dat het lijkt alsof je er niets mee te maken hebt. Met andere woorden: geen vingerafdrukken achterlaten.
Dat thema speelt een rol in de singleplayer waarin je te maken krijgt met de CIA, het Amerikaanse leger, de Britse politie, terroristen, een militie en nog meer. Gaandeweg het avontuur doe je diverse locaties aan met als primaire doel het opsporen van gestolen gas. Dat verhaal is op zich vrij rechttoe rechtaan, maar Infinity Ward voegt er op een goede manier een secundaire laag aan toe, want niets is wat het lijkt en mensen kunnen plots elkaars vijanden worden om even later elkaar weer te helpen. Het verhaal gaat dus ietsje dieper dan de traditionele singleplayer van Call of Duty en dat mag gewaardeerd worden.
Dat gaat gepaard met een brede variatie van missies waarbij de game op een piek begint, nadien naar een erg matig punt zakt om vervolgens weer naar een hoogtepunt toe te werken. Eerlijk is eerlijk, lang niet elke singleplayer missie is even sterk, omdat het bij vlagen een hoog ‘been there, done that’ gevoel oproept. Toch weten het verhaal, de diversiteit en natuurlijk de selectie van personages het geheel te overstijgen met als gevolg een paar memorabele momenten die je op het puntje van je stoel laten zitten. Een goede singleplayer is het zeker, die ook best wat langer had mogen duren, omdat het naar Call of Duty maatstaven één van de kortere is. Desalniettemin is het er eentje die wel even blijft hangen. Ook smaakt het naar meer.
Terug van weggeweest
De singleplayer is terug van weggeweest, maar dat is op nog een ander aspect van toepassing. Spec Ops werd in Call of Duty: Modern Warfare 2 geïntroduceerd en was werkelijk weergaloos om te ervaren, zeker als je het beste van het beste resultaat wilde bereiken. Infinity Ward blijft trouw aan de identiteit van Modern Warfare en schotelt ons ook met dit nieuwe deel weer een soortgelijke modus voor. Daar waar de Spec Ops missies in Modern Warfare 2 memorabel waren en in Modern Warfare 3 simpelweg gewoon goed, mag gesteld worden dat het in deze game een rommel is. Het is overduidelijk het ondergeschoven kindje geweest tijdens de ontwikkeling, want het steekt inspiratieloos in elkaar en is technisch bij momenten nogal slordig.
De Spec Ops modus biedt in totaal vier missies die je in coöp met maximaal vier man kan spelen. Het is een soort follow-up van de singleplayer, maar veel verhaal kennen de missies niet. Wel kennen de missies vijanden, ontzettend veel vijanden, die een chronisch gebrek aan intelligentie hebben. In plaats van dat het spannende situaties creëert in moeilijk te controleren omgevingen, waarbij je van bijvoorbeeld timers afhankelijk bent of je het wel of niet gaat redden, is het nu grootschalig. De maps zijn van forse omvang en de game stuurt deze keer een shitload vijanden op je af die zonder na te denken als een kip zonder kop aan de lopende band het gebouw in rennen waar jij met je vrienden zit te wachten. Zo hier en daar is het zaak om een opdracht te voltooien, zoals iemand oppikken en wegbrengen, computers hacken, informatie stelen van officieren en meer, maar veel stelt het niet voor.
Niet dat de opdrachten in het verleden zo bijzonder waren, maar het fundamentele verschil is nu dat je in grote maps gedropt wordt en dat je zelf maar moet zien hoe je de missie tot een goed einde brengt. Dat zou goed kunnen werken als er iets van een structuur in het geheel zou zitten, maar dat is niet aanwezig. Zoals al aangegeven heb je te maken met een shitload hersenloze vijanden die zich voor jouw loop werpen en door simpelweg dat aantal fors op te voeren neemt de uitdaging toe. Spec Ops kent hierdoor geen enkele vorm van spanning en hetgeen deze modus in het verleden zo ontzettend goed maakte, schittert nu in afwezigheid. Jammer, want als dit de modus was waar je naar uitkeek, dan kom je van een koude kermis thuis.
Audio subliem, grafisch stap vooruit
Eén van de dingen die Call of Duty: Modern Warfare mee heeft, is dat de audio van de wapens werkelijk buitenaards goed is. Het klinkt zo ontzettend helder en impactvol, dat alle andere delen erbij verbleken. Infinity Ward zet hiermee een nieuwe standaard voor de franchise, wat ongetwijfeld ook te danken is aan het gebruiken van een nieuwe engine. Die weet tevens prachtige plaatjes op beeld te toveren in met name de singleplayer, want de levels zien er uitstekend uit en de cut-scènes zijn helemaal van topniveau. Kortom, op audiovisueel vlak scoort Call of Duty: Modern Warfare behoorlijk goed, maar dat is wel voornamelijk aan de audio te danken.
Grafisch gaat de game in de singleplayer echt een stap vooruit, maar tegelijkertijd heeft de game moeite met het inladen van textures in met name de Spec Ops modus. In die modus zien de levels er bovendien onafgewerkt en zielloos uit daar waar het in de multiplayer een stuk beter uitpakt. Ook hier is de game niet van het grafische niveau als de singleplayer en er komt soms wat pop-in in voor, maar dat is niet echt een groot hekelpunt. De engine weet namelijk vrij gedetailleerde multiplayer levels op het scherm te toveren en daar kunnen we van genieten. Die kleine grafische oneffenheden die nu nog ontstaan in de multiplayer storen in de gameplay niet teveel en wellicht wordt het in de nabije toekomst nog verholpen.
De gameplay, we zijn verliefd
De singleplayer is goed, de Spec Ops modus daarentegen is ronduit een teleurstelling te noemen, maar het belangrijkste is uiteindelijk de multiplayer. Over de gameplay kunnen we kort zijn, want die staat als een huis. Het tilt Call of Duty naar een nieuw niveau omwille van het feit dat Infinity Ward het wiel opnieuw heeft uitgevonden als het gaat om gunplay. Deze Call of Duty speelt zo weergaloos goed, dat je hoe dan ook zult genieten, ongeacht of je nu een goede of slechte speler bent. Tijdens onze hands-on sessie eerder dit jaar constateerden we al dat de gameplay dik in orde was en we zijn blij om dit nu nogmaals te kunnen bevestigen, maar dan definitief. De wapens zijn een waar genot om mee te spelen, mede dankzij de sublieme audio en de verschillen tussen de wapens zijn meer merkbaar dan ooit.
Daarbij krijg je gaandeweg het spelen alle vrijheid om je wapens uit te breiden via de Gunsmith, die je in staat stelt om allerlei attachments toe te wijzen aan je wapen. Elke attachment komt met voor- en nadelen en dat wordt helder weergegeven, waardoor je heel gemakkelijk kunt zien of een nieuw vrijgespeelde attachment wel of niet binnen jouw speelstijl past. En anders probeer je het gewoon even uit, het systeem is zo overzichtelijk dat je binnen een mum van tijd wijzigingen hebt aangebracht. Je kunt via de Gunsmith alle wapens aanpassen geheel naar jouw stijl en dat kan impact op de gameplay hebben, bijvoorbeeld als je voor zware penetrerende kogels kiest. Erg effectief, maar je magazijninhoud neemt fors terug. Wat dan te doen? Ermee leren leven, want zoals al aangegeven, alles komt met voor- en nadelen.
De wapens vormen samen met de uitermate vlotte gameplay één van de hoogtepunten van deze Call of Duty. Sterker nog, we hopen dat deze standaard meegenomen wordt naar volgende delen of op z’n minst als blauwdruk gebruikt wordt. Het speelt zo ontzettend fijn dat de nog aanwezige foutjes in de multiplayer toch ietwat naar de achtergrond verdwijnen. Je blijft aan het spelen, meer dan ooit tevoren en dat alles is simpelweg te danken aan drie punten: het heerlijke tempo, de fantastische feeling met de wapens en het plezier dat je zult hebben. We hebben ons geen moment verveeld terwijl we aan het rondknallen waren en dat is uiteindelijk het belangrijkste, want dat is immers wat écht telt. De andere onderdelen van de game zijn zeker niet van ondergeschikt belang, maar we weten allemaal dat het gros van de spelers de Call of Duty-games kopen voor de multiplayer.
Wat werk aan de winkel
Is de multiplayer op zichzelf dan helemaal koek en ei? Nee, dat nog niet. Laten we vooropstellen dat de gameplay de hele kar trekt, want daar valt inhoudelijk weinig op aan te merken. Wel kunnen we stellen dat sommige maps dermate ontworpen zijn dat ze onbewust campen stimuleren. De vele gebouwen, deurtjes, raampjes, hoekjes, kiertjes en meer helpen de oh zo gehate speelstijl een beetje in de hand. Dat geldt gelukkig voor lang niet elke map, maar wel merken we dat campen wat is toegenomen tegenover eerdere delen en dat is eigenlijk niet wat je moet willen. Wat hierbij kan helpen is de punten op de maps waar campen veel voorkomt nog wat tweaken middels een update.
Tegelijkertijd moeten we zeggen dat de game een grote diversiteit aan maps voorschotelt en dat daarbij ook de grootte erg varieert. Sommige maps zijn namelijk in meerdere modi te gebruiken, maar ook zijn er modi waar je maar een paar maps voor hebt. Speel je de meest gangbare modi, dan is de roulatie prima. Speel je voornamelijk Ground War, dan is de kans groot dat je iets meer maps gewenst had – momenteel zijn dat er slechts twee. Nu is het maken van maps niet zomaar even gedaan, maar iets meer had in sommige modi niet misstaan. Aan de andere kant: we krijgen in de nabije toekomst meer maps en ditmaal geheel gratis, dus dat is een goed vooruitzicht.
Wel hopen we dat Infinity Ward bij het maken van de nieuwe maps iets beter nadenkt over de plaatsing van objecten, gezien campen eigenlijk zoveel mogelijk voorkomen moet worden. Daarnaast kent de multiplayer nog wat slordigheden, zoals uitdagingen die niet goed functioneren, vijanden die grafisch glitchen en de impact van mêlee aanvallen die niet altijd even accuraat geregistreerd worden. Dit kan bij moment wat lichte frustratie opwekken, maar het is gelukkig geen reden om te stoppen met spelen, daarvoor is de gameplay simpelweg te goed. Wat ook in het voordeel van de game spreekt, is dat Infinity Ward veel van plan is met extra content en dat zal de diversiteit alleen maar ten goede komen.
Conclusie
Call of Duty: Modern Warfare doet een paar dingen heel erg goed, maar laat ook op een paar punten wat steken vallen. Grafisch is de singleplayer top, maar de multiplayer kent soms wat textures die te laat ingeladen worden en de maps in Spec Ops zijn simpelweg lelijk. Die modus is op zichzelf momenteel ook de lelijkste van de klas, want die voelt inspiratieloos aan en is door z'n continue stroom aan vijanden ook niet zo leuk om te spelen. De multiplayer daarentegen is genieten dankzij de werkelijk sublieme gunplay die de gameplay van de franchise naar een hoger niveau tilt. Nu nog wat 'camp-preventie' toepassen, alsook nieuwe maps releasen en we zijn helemaal tevreden. Is het de beste Call of Duty ooit? Nee, dat niet. Wat is het wel? Eén van de betere dankzij de genoemde gunplay en magnifieke audio, bovendien staat de gameplay als garant voor heel erg veel speelplezier.
Pluspunten
- Boeiende singleplayer
- Captain Price
- Audio is van topniveau
- Gunplay is werkelijk subliem
- Gunfight
- Gunsmith is overzichtelijk en efficiënt ingericht
- Diversiteit in maps...
Minpunten
- ...maar sommigen zijn te 'camp-friendly'
- Spec Ops is een teleurstelling
- Texture pop-in
8.0
voor de sp zou ik m nog wel kopen…
Jammer van specops. Rest van de game zal me wat. Helaas staat dat over specops echt bij elke review dus hou m’n geld mooi in m’n zak.
Multiplayer is ronduit k*t imo. Verschrikkelijke maps, niet normaal veel campers en dan ook nog Skill based matchmaking. Singleplayer daarentegen is wel top, daar heb ik niks op aan te merken.
heel coop werkt niet bij mij : / Hij gaat naar de store en dan staat er “momenteel niet beschikbaar”
Zelfs een “volwassen” PSX begint in zijn review over die puberale camper-discussie? Nee, alleen run and gun en rondrennen als een malloot is ook zo realistisch in dergelijke gevechten OMG… misschien kunnen echte elitetroepen wel wat van jullie leren?
Beetje onzin die discussie over campen, eerst vond iedereen het de laatste tijd een adhd shooter, nu moet je goed kijken voor je een hoekje om rent en is het allemaal wat tactischer en klaagt iedereen over campers die je bij bf al vanaf het eerste deel hebt.
@Anoniem-1299: Vriend we spelen Call of Duty niet voor het realisme
@Anoniem-9789:
Wie is we? Ik vind het realistische in dit deel juist wat de game maakt
Leuk spel maar de mappen zijn troep, binnenkort komt er een grote overhaul. Dus zou wel goed komen. Het is zo slecht de map design dat ik alleen groundwar speel. Lol
@Jason28: @Jason28: eens.
Je hebt campen en een beetje tactisch spelen. Dat gecamp een hele ronde achterin de map met een sniper zonder je bezig te houden met objectives vind ik bullshit. Maar je kan gewoon niet als een kip zonder kop rondrennen ala rambo en verwachten dat je resultaten gaat halen. Een enkele kan dat met veel skills, maar verder lijkt het me logisch en al eerder gezegd iets meer realistisch en mij meer voldoening gevend dan dat idiote rennen zonder enig resultaat.
Heb geen last van al die campers. Ik ren gewoon rond en je moet daarbij uit je doppen kijken. Daarnaast denk ik dat veel mensen campers verwarren met mensen die toevallig net uit een raam kijken. Ben zelf nog nauwelijks doodgeschoten door iemand in een hoekje of vastgeroest achter een kozijn. De MP is gewoon top voor mij en eindelijk weer eens een CoD met een normaal tempo.
@Anoniem-5739:
Mooi verhaal lekker kort. Meer dan de helft van de charlieintell community en reddit community heeft hier last van en klaagt steen en been. Behalve jij heb geen last. Denk dat je alleen de sp tot nu toe heb gespeeld en nog geen mp hahahaha.
Goed dat er binnen nu en enkele weken mw1 en mw2 mappen worden toegevoegt, 8 stuks totaal. En waarschijnlijk een vote systeem, en 24/7 servers. Voor bijvoorbeeld crash en terminal, is al gelekt.
Het mooie aan CoD is dat eindeloze gezeik, getier en gehaat onder elkaar. Dat is wederom goed gelukt, want zelfs hier is het weer goed raak en bloeien er weer allerlei kansloze discussies op. Chapeau voor Activision.
@Anoniem-5739: Dat lijkt me sterk. Ruim de helft van alle tegenstanders beweegt amper en zoekt een strategisch punt vanwaar ze voor de killstreaks gaan.
Heb ik overigens geen probleem mee. Ken de maps inmiddels en weet wel waar ze gaan zitten, makkelijke doelwitten.
Hoe kan dit een 8 krijgen en death stranding een 9? Nu zijn jullie je geloofwaardigheid echt goed kwijt. Review slaat nergens op. Als min punt camping noemen, terwijl je sensor grenades hebt, je hebt flashes,stuns grenades, zelfs perks die campers counteren. Valt me weer tegen psx-sense
Tot nu toe enkel de MP gespeeld en je word af en toe echt flauw van de campers. Ook mogen ze de M4 wel een beetje nerfen want die is momenteel echt zwaar OP…
De game speelt wel lekker weg maar doet me voornamelijk beseffen hoe erg ik een goeie, semi-realistische moderne FPS met diepgang mis zoals BF3/4.
Mvg
oftewel: anderen het vuile werk voor je laten opknappen of het zo simuleren dat het lijkt alsof je er niets mee te maken hebt.
– zei iemand 11 september?
OT: prima cijfer.
Spawn systeem is ook echt kapot. Niks wat een patch niet kan fixen maar het is wel bloedirritant dat je 1 sec na spawn al afgeknalt wordt op sommige maps
Vind wel een hoog cijfer multi-player is oké maar die maps zijn gewoon troep.
Dit komt nog niet eens in de schaduw van orginele modernwarfare.
Ik kan me vinden in de review. Spec Ops is minder, maar verder heb ik veel plezier met deze game.
Ik begrijp het niet zo goed maar campers zijn toch ook op een manier zeer kwetsbaar?? Ze blijven op eenzelfde plaats dus kun je toch met gemak het gebouw binnengaan en ze afknallen in de rug??? Voor een camper kan daar toch niet veel plezier aan zijn die speelstijl?
@Anoniem-5739:
Je moet weten dat veel mensen slecht zijn in shooters. Steken het dan op campen. Als je shooters speelt weet je dat je gewoon alles snel moet afhandelen. Mw2 zat ook vol campers. Who cares. Gewoon lopen, knallen, en ja deze keer wat slow placed door het map design. Blijft toch call of duty…
@Zhukov_NL: De multiplayer is daarentegen toch echt heerlijk. 😀
Ik vind de maps echt leuk ik snap de negatieve reacties niet. Ik heb 2 games overgeslagen maar dit is echt zo leuk.
@Flaming_Kaiser: Ik snap het ook niet, geweldige game, geweldige multiplayer ook.
Wat een gelul met dat campen, Wees creatief. Ik vind het heerlijk met dead silence een camper kick ass te geven. Maps zijn ook tof, niet dat eeuwige 3 lange, duurt gewoon iets langer ze te doorgronden. Killcam met 2 vs 2 voelt zo lekker ook bij double kill. Ook supertof om een wapen incl perks the finetunen.
Kijk campers zijn kansloze de kunst is juist rennen en iedereen ownen maar campers zijn nu blij met deze cod hoop zo dat dit snel veranderd dan roeg ik iedereen weer ouderwets neer en gaan campers huilen
Single player vond ik gewoon echt goed. Multi-player is te ongebalanceerd en spec ops is gewoon een afgeraffelde modus geworden, wat bijzonder jammer is.
Zou er in de mp geen nacht modus komen? Nog geen een keer gezien.
Laten we even de rose Bril afnemen en objectief naar dit speel kijken. De singelplayer is super je wordt mee gevoerd in het verhaal en de actie. De multiplayer is chaotisch dat komt door de fantasieloze design en graphics vb je schiet met je tank op een muur en alles staat nog en dat zal een nieuwe engine zijn kom op. Vergelijk de singelplayer met de multiplayer is de multiplayer graphics dramatisch slecht. Het is weer poep in de doos schrijf cod op en de mensen kopen het een 5 is max als je mij vraagt
@Kluut: Night mappen zaten in de Realism modus maar zijn er uit gehaald door IW. Deze komen later terug in een aparte modus waarschijnlijk.
Singleplayer is echt bullshit
Mp is ruk en grafisch ondermaats. Sp is knal je in 3.5 uur door heen en is echt niet meer dan een 6 waardig. Captain Price hebben ze verkracht die ziet eruit als de broer van Liev Schreiber. Spec ops…ik begin er niet over. Hype van niks en al helemaal niet tov O.G MW. Tenzij je die niet hebt gespeeld en alleen bent opgegroeid met die futuristische meuk.
Ze advereten deze cod met een nieuwe Engine terwijl het gewoon de zelfde engine is die een re-design heeft gehad voor de single player( licht effecten, reload animatie ) echt weer misleidende flauwekul op zn best. Mensen die hem nu hebben gekocht weet ik zeker dat 90% over 3 weken het spel met moeite in hun PS4 proppen
Wat mij betreft een top game speelt heerlijk.
Geen gespring meer en gekkigheid en niet meer als een malle rond rennen prima.
@Anoniem-288:
Sorry, maar je opmerking raakt kant nog wal. Ga je nou cijfers vergelijken van games die NIKS met elkaar gemeen hebben?
Ik ben na de originele COD 4 Modern Warfare gestopt met COD. Het was de laatste en meest geweldige deel in de serie die me aansprak. De serie is toen steeds meer een over de top skill-based run & gun game geworden die me daardoor niet meer kon boeien. Terugdraaien naar een wat rustiger tempo gameplay, realisme en tactiek zal dus niet in de smaak vallen. Het hele camp verhaal is lachwekkend……
@Ezio Auditore da Firenze:
Ok bedankt, jammer dat ze eruit zijn, had het wel eens willen proberen. Tempo wordt dan mogelijk lager en de mp nog tactischer omdat je alles met je nacht bril moet doen. Zal wel niet aan het standaard publiek in de reguliere mp besteed zijn.
@Hypoman:
Bij mij valt deze juist enorm in de smaak door het lagere tempo.
De maps zijn ook lekker complex.
Vind het persoonlijk maar een klaag gezang over de maps en campers.
Kunnen ze niet met verandering omgaan en moet alles net zoals vroeger? Hopelijk laat IW zich niet teveel leiden door deze klagers. Zo is óók de minimap terug gekomen volgens.mij, door mensen die huilen dat de vertrouwde minimap er niet meer in zit.
@Flaming_Kaiser: Snap het ook niet hoor. Dit is voor mij de beste cod op de nextgen, en campen heb je in iedere cod.
Ik stoor me niet zo aan het campen, want die gasten zijn echt wel uit te schakelen.
En zoals iemand anders al aangaf, je bent volgens de logica van sommige al een camper als je net even bij het raam staat om te schieten.
@Anoniem-1299: Idd,…campers zitten in elke shooter destijds in killzone,uncharted, nu cod, in de echte oorlog liepen ze ook niet open en blood over de velden maar in loopgraven.
@Ezio Auditore da Firenze:
Yes ze zitten er nu in, ook kill confirmed nu
En…weer een update! Ongelooflijk in 1 week tijd zovaak updates.
En updates zijn opzich niet erg als t de game ten goede komt maar het duurt zo onwijs langs. Het kopieren van het installatie bestand..oh my!!
@Anoniem-5432: tja in de echte oorlog duurde een potje ook geen 10 minuten! Als iedereen gaat campen dan bereiken we niet veel
@fraggernl: inderdaad, ik kreeg een bericht dat ik een camper was maar ik hoorde voetstappen naderen, ja dan ga je niet door rennen maar wacht je
@Kluut:
Ik snap je helemaal hoor. Ik wilde ook aangeven dat ik het juist een interessantere COD vind door de veranderingen die ze hebben toegepast. De meeste run & gunners zullen juist erg verdrietig zijn hahahaha
@Anoniem-1299: Het is een game mafklapper. Het is niet de realiteit. Campers verpesten de hele game gewoon. Als je wilt campen speel dan maar lekker Rainbow Six.
@Anoniem-9438: ik had het zelfde. Ik zie er een paar aankomen dus ik stel me verdekt op en begin te schieten. Krijg ik een bericht dat ik een kut camper ben en het spel kapot maak. Maar wat had ik dan moeten doen, in het open veld gaan staan zwaaien en roepen hallo hier ben ik! En ik ga op jullie schieten!
Balen van Spec Ops idd. Ik wacht wel ff tot de prijs wat zakt. Ik ben nu alleen nog in singleplayer geïnteresseerd helaas… geen tijd meer voor multiplayer
Wat een heerlijke multiplayer en sp is ook erg vet! Vermaak me hier zeker weer voor lange tijd mee!
@Anoniem-5851:
Stelletje huilebalken zijn het.
Dan moeten ze maar wat anders gaan spelen.
Misselijk makend dat geklaag en gehuil van de kiddies over campers. Maar waarschijnlijk gewoon frustratie van degenen die de skills niet hebben om ermee om te gaan. 😀
@Anoniem-288: rustaaaaaag
Nou, er komt een hele grote update aan die de hele kluts weer maakt zoals alle COD’s zijn als de afgelopen jaren. Doen ze een keer wat anders en dan gaat iedereen janken dat het niet fijn is. (Minimap, traag etc) Ik ben blij dat ik m niet heb aangeschaft!!! Ik wilde het doen omdat ie eindelijk eens wat tactischer werd, poeh! Gelukkig heb m niet aangeschaft!!!!!!!
@Anoniem-1299: Gelukkig zijn we godverdomme ook een game aan het spelen en niet echt in een oorlog bezig… Wat is er toch met die realisme pijpers als jij? Games moeten toch juist niet realistisch zijn? Grafische realisme is natuurlijk tof, maar als we verder kijken dan dat kun je net zo goed gaan wandelen in het bos. Dan zouden ze namelijk ook rekening moeten houden met uithoudingsvermogen, een splinter in je voet als je over hout loopt, etc. Sjongejonge zeg
Zinloze discussie verder…. de kindjes zijn blijkbaar alleen blij en tevreden als ze als een kip zonder kop rond kunnen rennen. Kindertjes moeten nu eenmaal hun energie kwijt anders gaan ze overal over zeuren en krijgen huilbuien.
@insanespartan: Ik speel hem tot aan en inclusief de kerstvakantie. En daarna is’t gedaan 🙂
@Anoniem-7154: ok