Ontwikkelaar Bend Studios laat op Twitter weten dat Days Gone op de PlayStation 5 op 60 fps draait. De game doet dat in een dynamische 4K resolutie. Voorheen had de game een vaste framerate van 30 en gebruikte het op de PlayStation 4 Pro een checkerboard rendering oplossing om een 4K resolutie te halen. Met andere woorden: op de PlayStation 5 draait de game vlotter en het ziet er beter uit. Daarnaast is het mogelijk om je PlayStation 4-savedata naar de PlayStation 5 mee te nemen.
https://twitter.com/BendStudio/status/1323686438127325187
Mocht je deze crimineel ondergewaarde PlayStation 4-exclusive nog niet hebben gespeeld, dan is het perfecte moment bijna daar. Indien je al een PlayStation Plus abonnee bent, kun je de game ‘gratis’ spelen aangezien het bij de PlayStation Plus Collection zit inbegrepen dat op 19 november lanceert.
Voor terugkerende spelers: er zijn heel wat kleine extra’s toegevoegd na launch, waaronder NewGame+ en een horde modus. Daarnaast zijn de technische oneffenheden gladgestreken. Lennard zijn Days Gone review lees je op de site.
Nice dan word het eens tijd om voor new game+ te gaan.
Nice, wordt dan tijd om het te gaan spelen. Ik hoop nog steeds op Last of Us 2 op 60 fps..
Ik had toch meer gehoopt op locked 4k 60fps.
@Anoniem-6285:
+1
Geweldige game
Waarom niet native? Is een PS4 game en dan kan de PS5 niet eens native 4k 60FPS doen? zitten we nog steeds met dat gezeik over dynamisch of native
@Saidinho84: waarschijnlijk omdat de game niet geoptimaliseerd is voor de ps5 hardware. Niet alles gaat vanzelf door een druk op de knop. Het zal te veel tijd en geld kosten voor ze waarschijnlijk, en dat de het dan de moeite niet waard vinden omdat ze met een ander project bezig zijn.
Je merkt toch bijna niets van het dynamische 4k.
@7th-son: dat zou een goede reden zijn ja. Maar ik zie bij meerdere xbox games die moeiteloos op 60fps native 4k gaan draaien zonder optimalistatie
Dynamische resolutie? Wat is dat nou weer?
@Saidinho84: Bij xbox krijgen de meeste games ook een patch hiervoor. De devs zijn daar bewust mee bezig. Van wat ik ervan begrijp, is dat deze game “standaard” beter draait door de krachtige hardware.
Nice.
@Anoniem-5915:
You gotta be kidding me
Word eens tijd dat ik dan op de 5 de game uitspeel weinig tijd gehad laatste tijd!
@Saidinho84: Alsof je duidelijk het verschil ziet tussen native en dynamic.
@Saidinho84: Die games draaien ook op 60fps op de PS5 dat zijn titels met een uncapped framerate.
@Saidinho84: En ook op de xbox zijn er games die niet op locked 4K draaien. Zie Gears 5, die zelfs geoptimaliseerd is. Die kan zelfs de 1080p aantikken, met zijn dynamische 4K. Net als Sony doen ze dat om de framerate stabiel te houden.
@Saidinho84: Dat zijn veel oudere games dan Days Gone. Days gone is nog vrij “nieuw”
Ga maar eens kijken naar de nieuwe digital foundry video over Gears 5 op de series x
Ik hoop dat God of War 3 dat ook kan! Beste in zijn reeks
@Saidinho84: wie geeft daarom? Zelfde videos over en over op DF als in de tijd van X1X en MS marketing als toen de xbox one X op de markt kwam. Nu doen ze de same shit weer. Herspeel onze herkouwde game voor de 300st keer want je hebt nu betere frames en resolutie. Maar een game draaiend op de XSX hebben ze nog niet laten zien van een first party studio.Kansloos!
@Anoniem-3289:
Inderdaad!
Word eens tijd dat iedereen het begrijpt:
Een 4k resolutie is 3840×2160
Alles erboven of eronder is geen 4k, dus een dynamische 4k resolutie bestaat niet
Dat is mooi voor de liefhebbers. Ik vond days gone maar een matige game.
@Anoniem-3341: ‘dynamic 4K’ is simpelweg een duiding voor games die niet altijd op 4K draaien, zodat de framerate stabieler blijft. Je moet het niet letterlijk nemen. Of ga jij ook naar de supermarkt om te klagen dat vegetarische kipstukjes niet bestaan?
@Anoniem-8513: ik ben het niet vaak met mensen eens
@Saidinho84: lol, informeer jezelf voor je praat xbot.
Play has no limits.
For the players.
Sinds de laatste update (25gb) draait ie ook als een zonnetje op mijn PS4 pro. Dit is zo’n heerlijke game, lekker spelen met een headset op, de geluiden van de zombies zijn zo geweldig. Voor mij 1 van de beste games alles tijden.
@Anoniem-6707: +1
Geweldige game die ik 100% heb uigespeeld, ik hoop dat er snel een deel 2 komt. 60 fps is top.
@Saidinho84: wake up and smell the coffee. Ik zal het simpel houden en niet te technisch worden want mijn rekensom gaat niet helemaal op, maar om het te versimpelen doe ik het even zo.
Ps4 pro op 4K checkerboard, dit houdt in dat het rendert op 2k
Ps4 pro op 30 FPS
Ps5 heeft 3x zoveel kracht
Ps5 heeft 2x zoveel nodig om op 4K te draaien
Ps5 heeft dan nogmaals 2x zoveel kracht nodig om op 60 fps te draaien.
Ps5 is maar 3x krachtiger op het grafische aspect
Ps5 heeft niet genoeg kracht.
@Anoniem-975: Je vergeet: Je moet een Xbox-seriesX kopen, die kan deze game wel in 4k 60fps afspelen. 😉
@Saidinho84:
Ja en Xbox is geen PlayStation 😉 (en andersom ook)
Maargoed, je hebt ook nog zoiets als dat de game mogelijk geen 4K assets heeft, gezien hij nooit 4K was/werd op ps4/pro.
Dan heb je nog of de resolutie locked was of niet.
Etc.
@Anoniem-4056: Nee, oprecht. Wat is dynamische resolutie?! Niet iedereen is een technerd, ik hou van gamen maar heb geen verstand van dit soort marketing buzzwords.
@Anoniem-7248:
Mooie oneliners heb je toch altijd. Heb je mijn reactie nog gezien, met mijn onderbouwde feiten? Want je bent aardig stil.
@Anoniem-7169: Dat betekend dat de game grotendeels geoptimaliseerd is om 4K60 te draaien maar mocht de game iets teveel eisen van de console en de performance dus een hit krijgt dan zakt de resolutie ipv de framerate, is tegenwoordig heel normaal en je merkt er heel weinig van omdat dit echt millisecondes zijn. Een fixed 4K/60 bestaat niet (tenzij de game underpowered is tegenover de console’s hardware) oftewel games die de console met gemak kan laten draaien in 4K/60 met 1 vinger in de neus