CD Projekt RED heeft vlak voor de feestdagen nog een nieuwe update voor Cyberpunk 2077 uitgebracht en het gaat hier om patch 1.06. Deze update richt zich op een tweetal zaken, zo zal Dum Dum niet langer verdwijnen bij de Totentanz ingang tijdens het tweede conflict. Daarnaast richt deze update zich op het ‘geheugen management’.
Dat is een chique benaming voor het tegengaan van allerlei problemen die voor crashes kunnen zorgen. Ook pakt deze update het probleem met de savedata aan die groter is dan 8MB, hoewel dat meer op de pc-versie van toepassing is.
De update is nu live en is maar liefst 16.8GB groot op de PlayStation 4/5, ondanks de beperkte changelog.
Quests
- Dum Dum will no longer go missing from Totentanz entrance during Second Conflict.
Console-specific
- Improved memory management and stability, resulting in fewer crashes
Gaaf spel! Jammer dat het in deze conditie is uitgegeven, zeker als je kijkt hoeveel beter de game in zo’n twee weken van patchen is geworden. Ik verwacht dat het spel pas echt tot zijn recht komt als de volwaardige ps5 versie verschijnt. Hopelijk blijft de focus op single player en komen er veel nieuwe verhalen!
Ze hadden het spel gewoon later moeten uitgeven. Maar ja druk van aandeelhouders en management doet veel. Misschien is dit ook meteen een les voor alle jankerds die mensen met de dood bedreigen omdat een spel uitgesteld wordt. Geef mensen de tijd om een fatsoenlijke game te maken. En de ontwikkelaars op hun beurt moeten ophouden met release dates.
@Anoniem-5140: Aandeelhouders hebben de macht binnen beursgenoteerde bedrijven. Niet het management, noch de ontwikkelaars.
You can’t fix what is too broke
Al was de game perfect (bug/crashvrij/stabiel) het is een game met domme 1999 A.I. & technieken die gebruikt werden in de PS2 tijdperk
Tijd voor Cyberpunk 2078! Deze alpha mag de prullenbak in!
Geen enkele patch kan dit flopspel nog redden. je kan enkel de grote fouten een beetje maskeren.
Wanneer krijgen we onze refund ?
Een grotere aanfluiting dan Fallout 76, en dat was moeilijk voor elkaar te krijgen.
40 uur in en moet mijn eerste crash nog meemaken… Op een base ps4!
Prachtspel!
Ik snap echt niet dat je developers met de dood kan bedreigen. Ik kan er met mn kop niet bij. Dan hoor je echt in een gesloten instelling thuis.
Dat je pissed bent okay, kan ik goed begrijpen, maar om devs met de dood te bedreigen dat is echt te ranzig voor woorden. Totaal gestoord of geen opvoeding gehad.
Alle bugs zijn weg! Speelt als een zonnetje!
hoe loopt het spel nu op een ps4pro?
Van wat ik van dit spel heb gezien, denk ik dat ik de ps5 versie ook niet meer ga kopen. Zelfs in GTA 3 is de AI en physics beter.
@Anoniem-1781: Ja zie mijn mening hierboven. Zag gisteren een filmpje waarin heel duidelijk te zien was hoe slecht dit is.
@Anoniem-4479: de AI maakt in de praktijk niet zoveel uit, het is meer een game die je speelt voor de verhaallijn
mooie en leuke game maar inderdaad ze hadden hem nog een paar maanden moeten uitstellen hopelijk heeft de patch van vandaag de crashes verholpen dan is helemaal weer feest om deze game te spelen.
CDPR heeft het zelfde probleem als Hello Games had bij No Man’s Sky. Een game die door druk te snel uitgebracht moest worden. No Man’s Sky is inmiddels veel beter dan de versie die destijds is uitgebracht.
@Anoniem-6898: Dat heb jij nog niet gezien hoe dom de mensen is het spel reageren. De IA kan een game maken maar ook breken. Domme AI brengt de beleving en sfeer van het spel naar beneden. Snap ook niet waarom jij dit denkt.
Troep voor nog geen 10 wil ik het
12 uurtjes nu en spel speelt heerlijk weg. Het is idd voor de verhaallijn. Het hacken is gaaf uitgewerkt en ook de braindance sequenties. Theeft wat weg van detroit met een snuifje watchdogs. Heerlijk. Ik heb niks last van bugs op mn pro.
@Anoniem-5203: duidelijk dat je niet weet waarover je spreekt want je hebt het spel niet. Prachtspel! Bugs weg.
Ze hadde de console release moete uitstelle want op pc runt die gelijk een trein bij mij ik kan niet meespreken over de ps4 versie. Maar om die spel zo af te kraken. Het is zowizo game of the year voor mij.
En dit is niet de eerste game die broken was bij een launch. Dus van waar al die commotie. In mijn ogen had dit een game voor next gen moete zijn de ps4 en ps4pro xbox one en de x is de cpu gewoon te traag hier had dit niet op moete uitkomen. Spijtig dat deze studio nu zo n slechte naam krijgt. Voor iedereen prettige feesten
Vanmorgen nog gespeeld en ik wacht nog wel ff voordat ik verder speel. Ik wil heel graag verder spelen want ik vindt het spel wel gaaf. Maar wacht tot februari tot die andere 2 grote updates uit zijn en hopen dat ze sensitivity nog aan pakken, want dat is echt slecht
cyberflop is een piece of trach.
https://youtu.be/PsBrkLq31eM
https://youtu.be/1IPRjzrHvak
@Anoniem-3642: ik heb in een kleine 45 uur op de Pro nog geen crash gehad. Ook geen grote bugs gehad, hooguit een NPC die vooruit zweeft ipv loopt.
@Anoniem-1627: ik zit op 14 uur, op een ps4 pro.
Ook nog geen enkele bugs of crash meegemaakt.
Lijkt wel of de gehele situatie flink overdreven wordt, en dat het nu gewoon even ‘in’ is om deze game te bashen
@Anoniem-7915: Grappig dat een game over de toekomst heel ouderwets aanvoelt in vergelijking met GTAV. Tepels kunnen tweaken is blijkbaar belangrijker dan game physics.
Echt zo verslavend spel vind het echt jammer dat het zo slecht is aangekomen. Ze hadden het gwn eerst voor pc laten uitkomen, en daarna wnr het echt deftig klaar is voor de consoles. Zoals ze met meeste games doen. Want de game is echt prachtig wnr het goed draait. Missies zijn leuk en veel top side missies
@Anoniem-7915: Is toch gewoon schandalig als je deze vergelijking ziet. Een game van 7 jaar oud doet het tien keer beter dan de troep die CDPR geproduceerd heeft. En neen, je moet CDPR niet proberen goedpraten. Want als je in 8 jaar productietijd nog geen deftige physics kan integreren dan zit het ergens grondig fout, en dan hebben we het nog niet gehad over die verachtelijke AI ! Mijn refund is aangevraagd want deze rommel kan je zelfs met 100 updates niet goed krijgen.
Helaas met deze patch crash die op de PS5 hier nog steeds wel wat minder.
Veel Quick save want ik geniet wel van het spel.
Zo als al verteld word is het hacken echt cool.
Hoop dat De Echte fixen snel in het nieuwe jaar komt.
@Anoniem-1781: ik dacht even dat je het over gtaV had.
@jonas46: Vier jaar. Niet acht jaar. Get your facts straight, voordat je je gal gaat spuwen. CDPR is pas begonnen met de daadwerkelijke ontwikkeling ná de Blood & Wine dlc van The Witcher 3, die in 2016 uitkwam.
De helft van de klagers hier hebben niet eens de game gespeeld, zijn alleen even op de hypetrain gestapt.
@Anoniem-6613: Vliegende auto’s, Bugs/glitches, rechtzaken, boze aandeelhouders, Sony die het spel offline haalt omdat de PS4 versie draait op 654p@15fps en nonstop crashed, refunds.. zijn dus allemaal overdreven en kloppen niet?
@Overkill: toch is het spel aangekondigd op 2012.. lijkt me sterk dat ze iets aankondigingen en pas 4 jaar later gaan uitvoeren
Dit spel is supertoll!
@Anoniem-2669: ehm ja die kloppen idd niet helemaal. speel hem zelf nu op de ps4 en heb tot nu toe bijna nergens last van. K vind het een prima spel
Wat een gaaf spel, keer op keer leuke missies, geen moment verveling, lekker chillen op de bank. De bashers hebben ongelijk.
@Overkill: Cyberpunk is aangekondigd in 2012 wat wil zeggen dat ze toen al begonnen waren met productie. Waar jij die 4 jaar haalt weet ik niet maar zoals jij reeds zei, Get your facts straight. Als ik na 8 jaar productie dergelijke AI zie dan vraag ik me toch af wat ze daar zitten doen hebben bij CDPR, want de AI lijkt helemaal nergens op. Assassin’s Creed uit 2007 doet het zelfs beter dan Cyberpunk, en dan hebben we het nog niet gehad over de overvloed aan bugs/crashes die in de game zitten. Ook de manier hoe de game draait op de base PS4/XBOX is een complete schande ! Dat er dan nog figuren zijn zoals jij die dergelijke troep proberen goedpraten gaat mijn verstand compleet te boven. Het feit dat Cyberpunk door Sony uit de PS store is gehaald zegt meer dan genoeg over de “kwaliteit” van de game. Ik was ook enorm gehyped voor de game maar als ik nu zie wat CDPR aflevert dan verdienen ze niet meer dan failliet te gaan. Het wordt tijd dat wij als gamers laten blijken dat we niet langer tevreden zijn met ontwikkelaars die rotzooi afleveren bij release om daarna een jaar lang patches door te voeren om het nog enigszins “speelbaar” te krijgen, terwijl ze intussen al bezig zijn om het jaar erna dezelfde rotzooi af te leveren in een ander jasje.
@jonas46: pc ervaring en ps4 ervaring is compleet anders. Ik speel hem op pc en het spel is gewoon prima. Ook game of the year voor mij.
Productie en development is trouwens wat anders. 4 jaar is het spel in development. Voordat je kan gaan developers moet de art department alles getekend hebben. Moet het verhaal geschreven zijn, moet de audio opgenomen zijn etc.
@Anoniem-8411: Bron van de 4 jaar productie ?
@Anoniem-8411: Hoe hij speelt op de pc doet hier niks terzake. De game is ook gereleased voor de PS4/XBOX en moet dus gewoon werken bij release. Dat er hier en daar nog een bug is kan je perfect door de vingers zien, maar wat hier wordt neergezet is toch compleet van de pot gerukt. Gameplay met 15fps en graphics die niet inladen, en dan zijn we nog maar begonnen met opnoemen want ik speelde hem op ps5 (wat uiteraard de ps4 versie is met de power van ps5) en ook hier leek Cyberpunk nergens op. Je kan hierover zeggen wat je wil maar een game in dergelijke “alpha” toestand releasen en hier 60 euro voor vragen is gewoon crimineel en in mijn ogen verdient CDPR niets beter dan hieraan ten onder gaan !
@jonas46: wat een onzin. Laat dan ook Activision. Ea en Eric games etc naar de klote gaan. Al allemaal net zo crimineel
@jonas46:
Jij bent een aardig gefrustreerd mannetje. Zonde, lach eens, is gratis en vooral op deze mooie kerstdagen er niet te druk om maken joh! Zijn zat andere leuke spellen
@Anoniem-4711: Ja ook zij kunnen hier een les uit trekken, maar wat CDPR hier neerzet heeft geen van laatstgenoemde ooit gedaan.
@Anoniem-800: Heeft helemaal niks met gefrustreerd te maken, dit zijn gewoon feiten. Fijne kerst voor jou !
Hdr modus werkt niet meer bij mij sinds deze patch op de ps5
deze patch heeft mn series X echt verpest nu.
Op de Pro zijn mijn user settings corrupt geworden en wordt het terug gezet naar standaard. Maar de standaard settings zijn niet te spelen met die grafische opties op Aan.
Dus maar weer een frisse installatie gemaakt en opnieuw begonnen. 🙁
Het is een knap spel.
Je kan en hoeft niet te verwachten dat de npc´s reageren op de speler als in een GTA-game.
GTA-games zijn third person action adventure open world games.
CDPR´s games, zijn rpg´s.
Die draaien meer om het imaginaire ipv voortdurend herhalende actie.
Kortom, verhaal, en sfeer.
Dat is waar CDPR´s games om draaien.
De voertuigen en de npc´s, zijn minder interactief dan we gewend zijn, maar aan de andere kant, beelden ze stuk voor stuk iets uit…
Een verhaal, met afgeleefde npc´s welke weliswaar minder ‘realistisch’ op de speler reageren, maar welke een verhaal ‘uitbeelden.’
Ze bewegen ook stuk voor stuk onophoudelijk, met rare bewegingen.
Dat wat echte mensen ook doen.
Het valt gelijk op, hoe stom en statisch alle andere npc´s in andere games zijn.
(zoals de Assassins Creed-games of de pratende npc´s in Skyrim)
De npc’s en wagens in Cyberpunk hoef je daardoor niet met een GTA-game te vergelijken, maar als ‘sfeerverhogende elementen op de achtergrond.’ (assets)
Het is een hele andere manier van het uitwerken van het open wereld-concept, en zo moet je dat ook gaan bekijken.
Want… Wat krijgen we veel waar voor ons geld in de plaats.
De stijl, de architectuur, het verkennen en indien gewenst verloren lopen, de muziek, de lichteffecten, de erg verzorgde graphics…
Wat ziet het er mooi uit op de Pro.
Het is eigenlijk een prachtspel met prachtige graphics.
Het doet me realiseren wat een meuk ik de afgelopen jaren heb gespeeld en vooral hoeveel geld eraan is opgegaan.
Door Cyberpunk, ga ik het met de PS5 anders aanpakken…
Ik ga voor kwaliteit ipv kwantiteit. (want kwantiteit kost veel)
En het heeft bugs.
Van die rare bugs waarbij je je afvraagt of ze er niet opzettelijk zijn ingebouwd.
Een vliegende auto, een kerel welke gitaar speelt waarvan de gitaar niet gerenderd is en wandelaars zonder benen…
Ik vind het allemaal nogal overroepen want het is een goed spel.
Het heeft naast bugs, nog andere dingen te bieden en het stilhouden daarvan door de ‘oppositie´ is behoorlijk hypocriet.
@Anoniem-195:
Op launch met patch 1.02 eens spelen. Of gewoon og Disk versie. Je zal wel anders piepen.
@Anoniem-3514:
Hahaha. Fool. Dat is gewoon een quick solutie van hun. Op de vorige patch was er geen melding en resetten u settings om de 2-3 keren dat je het spel opnieuw opstart of crash krijgt…. nu met de update steken ze gewoon domme melding in zodat het lijkt dat ze eraan werken. Je moet gewoon ermee leven dat je settings resetten. Dat je die regelmatig opnieuw mag instellen. Je moet daar niet u game voor her installeren lmao