Vorige week bracht CD Projekt RED een statement naar buiten over alle ontwikkelingen rondom de lancering van Cyberpunk 2077. Er werd toen ook een roadmap gedeeld, waarbij de ontwikkelaar aangaf dat er op korte termijn een nieuwe update voor de game zou verschijnen.
Deze update is inmiddels uitgebracht voor de game op alle platformen en heeft op de consoles een grootte van bijna 17GB. Patch 1.1 richt zich voornamelijk op het verbeteren van de stabiliteit van Cyberpunk 2077 en het oplossen van diverse bugs. Verder blijkt uit de changelog dat er ook PlayStation-specifieke verbeteringen zijn, waardoor de game minder vaak zou moeten crashen en beter zou moeten draaien.
CD Projekt RED laat weten dat update 1.1 ook de fundering legt voor toekomstige patches. De komende tijd zullen er ongetwijfeld nog de nodige updates volgen. Hieronder check je de volledige patch notes van update 1.1 voor Cyberpunk 2077.
Stability
Various stability improvements including:
- Memory usage improvements in various systems within the game: characters, interactions, navigation, in-game videos (news, tv, etc.), foliage, laser effects, minimap, devices, AI, street traffic, environmental damage system, GPU-related, and more.
- Various crash fixes (related to, among others, loading saves, game opening/closing and Point of No Return).
Quests/Open World
- Fixed an issue where calls from Delamain would end immediately and seem like they cannot be picked up in Epistrophy.
- Fixed an issue where players would not receive calls from Delamain when approaching relevant vehicles in Epistrophy.
- Fixed an issue where the objective could get stuck on “Answer the call from Mr. Hands” in M’ap Tann Pèlen.
- Fixed an issue where Judy could teleport underground in Pyramid Song.
- Fixed an issue where it would be impossible to talk to Zen Master in Poem of The Atoms.
- Fixed an issue where Takemura wouldn’t call in Down on the Street.
- Fixed an issue where Jackie could disappear in The Pickup.
- Fixed an issue where it could be impossible to get out of the car in The Beast in Me: The Big Race.
- Fixed an issue where players could stop receiving calls and messages after moving too far away from A Day In The Life area.
- Fixed an issue where opening the package wouldn’t update Space Oddity.
- Retro-fixed the saves affected by a rare issue where speaking to Judy in Automatic Love would be impossible due to an invisible wall. The underlying issue is under investigation.
- Fixed an issue that prevented players from collecting the reward in Gig: Freedom of the Press. The quest will auto-complete for those who could not collect the reward previously, and the reward will be provided automatically.
- Fixed an issue where Delamain would remain silent throughout Epistrophy if the player initially refused to help him.
UI
- Fixed an issue where prompt for exiting braindance could be missing.
- Removed an invalid item from loot.
Visual
- Fixed an issue where a grenade’s trajectory could be displayed in photo mode.
- Fixed particles’ hue appearing pink when viewed close up.
- Fixed cars spawning incorrectly in Reported Crime: Welcome to Night City.
Achievements
- Fixed an issue where completing one of theassaults in progress in Santo Domingo would sometimes not contribute towards progression for The Jungle achievement, preventing its completion.
Miscellaneous
- Addressed the issue responsible for saves getting oversized (related to the modifier indicating if the item is crafted), and trimmed the excess size from already existing saves (note: this won’t fix PC save files corrupted before 1.06 update).
- Fixed an issue where input could stop registering upon opening the weapon wheel and performing an action.
- Fixed an issue where the “Continue” button in the Main Menu could load an end game save.
PlayStation-specific
- Performance optimization of crowds on PlayStation 4 Pro and PlayStation 5.
- Various crash fixes on PlayStation 4.
Xbox-specific
- Improved memory usage for character creation, mirrors, scanning, camera remote control, menus (inventory, map) on Xbox One, Xbox One X and Xbox One S.
PC-specific
- It will now be possible to obtain achievements while in Steam offline mode. Note: Offline mode needs to be enabled before starting the game. This change does not work retroactively.
- Addressed the game startup crashes related to loading cache on NVIDIA graphics cards.
Stadia-specific
- Concert audio should no longer be inaudible in Never Fade Away.
- Fixed corrupted textures on several melee weapons.
- Tweaked default deadzone settings to be more responsive. Note: the change will not affect settings unless they’re set to default.
Weer een stukje beter, als ik volgende week m’n ps5 geleverd krijg ga ik hem weer eens starten. En dan nog ff een paar maanden wachten op de ps5 versie 🙂
Ik wacht wel op update 2.0.7.7.
Ik koop hem helemaal niet.
Nog meer nieuws MS heeft hun abonnement verhoogd van 59 euro naar over 100 euro dit is lachen hehehe ….. Ja nu over cyberpunk tja hier valt niets veel meer over te zeggen gewoon slecht .
Ze noemen het 1.1, maar meer dan een hotfix is het niet. Reddit staan al vol met reacties van mensen die nieuwe problemen ervaren of juist aangeven dat wat wordt beweerd gemaakt te zijn, nog steeds niet werkt. Daarnaast is er nu een bug met Takemura die de game sloopt en echt onspeelbaar maakt. Als dit die grote stap voorwaarts moet voorstellen, dan komen ze er echt niet. De reacties lees je hier:
https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/l2ybes/cyberpunk_update_11_patch_notes/
@Anoniem-857: Is alweer teruggedraaid omdat het nou niet bepaald positief werd ontvangen 🙂
Beste game 2020 op ps5!
Nieuwe playthrough begonnen na patch. Zijn wel wat verbeteringen, maar niet schokkend. Helaas ook weer een harde crash (blauw scherm) gehad… gaat nog wel een tijdje duren voordat het spel af is …
@Anoniem-7556: Lucky bastaard Haha hoezo krijg je volgende week je ps5?
Mijn beste ‘update’ was het annuleren van mijn pre-order 🙂
Weer 17Gb als die af is zit de game op 200GB minstens
@Sprony:
De mensjes van reddit zijn ook wel de grootste zeikers van het internet.
Alle problemen die zij ervaren met verschillende games die ik ook heb, heb ik nooit ervaren.
Alles wat op reddit staat neem ik niet serieus, stelletje over het paard getilde keyboard warriors
@Anoniem-7401:
Game overschrijft… met ssd ga je die problemen niet meer hebben.
@Anoniem-7556: Ik wacht gewoon tot de ps5 versie uitkomt en dan koop ik de ps4 versie voor 30 euro.
@Anoniem-7741: Oh, dat zeker, maar als het onderbouwd wordt met beeldmateriaal dan is het gewoon feitelijk, ook al zijn het zeikerds.
Budgetbaktitel!
@Anoniem-7741: dus omdat jij het niet ervaart, gebeurt het ook niet. Helder.
Er is dus ook geen oorlog en honger in de wereld. Idyllisch
Nog lagere LOD en minder verkeer en npc’s… Meer een hotfix dan een volwaardige update. Kijk over een jaartje wel hoe dit ervoor staat.
Ik durf het niet aan.
ondanks alle positieve en negatieve berichten heb ik de game vandaag gekocht voor 45 euro.
Ben benieuwd hoe het uit zal pakken….
@Anoniem-7556: ps5 versie komt waarschijnlijk pas eind dit jaar.
@Oldskool-NL:
Tegen die tijd zal de ps5 ook wel vrij simpel te verkrijgen zijn
@Anoniem-5821: Ik vrees van niet. Denk pas ergens in 2022.
@Sprony: Precies. En ik ben persoonlijk blij met de ‘zeikerds’ Omdat anders iedereen alles maar voor zoete koek slikt. Zitten trouwens ook hele toffe figuren tussen met een uitgesproken mening maar wel erg behulpzaam. Ik zeik er ook graag 😉
@FuriA: Ja, ik zit er ook dagelijks, maar ik ben meer een lurker.
@Anoniem-7556:
Cyberpunk wordt niet de eerste game die op mijn PS5 gespeeld wordt als mijn PS5 eind dit jaar geleverd wordt.
Dat wordt HZD forbidden west.
Heb m’n geld teruggestort gekregen van Sony, denk ook niet dat Cyberpunk ooit op m’n PS5 kom te draaien.
@Anoniem-1479: 😀 Wat een grap.
@Anoniem-1359: Dit is een titel die ik in de budgetbak laat liggen.
Is er eigenlijk iemand die het spel, zoals ik, ook daadwerkelijk speelt?
@Anoniem-6127:
Niet meer , heb een refund gehad.
uitgespeeld op ps4 pro en refund gekregen 🙂 wat een belachelijke game, wel speelbaar op de pro dat wel