In 2016 kwam de eerste FIFA-game op de markt die gemaakt werd met de Frostbite Engine. Een jaar later volgde de Madden NFL-serie. Het heeft even geduurd, maar nu is ook de NHL-reeks aan de beurt.
NHL 22 zal het eerste deel zijn in de langlopende ijshockey-serie die wordt gemaakt met de Frostbite Engine. Hiermee kan de Ignite Engine – die hiervoor werd gebruikt voor de sportgames van EA – in de prullenbak.
Het gebruik van Frostbite zorgt volgens Electronic Arts voor een sterk verbeterde game. Grafisch zal alles er nog realistischer uitzien. Zo zullen onder andere voor het eerst de ogen zijn geanimeerd. Qua gameplay zullen er ook grote veranderingen worden doorgevoerd. Hierdoor voelt NHL 22 heel anders aan dan zijn voorganger.
Of NHL 22 inderdaad de grote stap voorwaarts is als dat Electronic Arts doet geloven kan je op 15 oktober bekijken. Dan komt de ijshockeygame uit voor de PlayStation 4, PS5, Xbox One en Xbox Series X|S.
Zelfde dag als battlefield 2042… ga ik toch voor de shooter
ik de vs zijn ze totaal niet enthousiast over Frostbite in relatie tot de Madden-serie. Daar is het zo ver dat Madden op een totaal doodspoor zit en er geen ontwikkelingen meer mogelijk zijn als gevolg van Frostbite. De Frostbite engine is voor shooters (althans zo had ik begrepen op basis van een artikel uit de VS mbt. de staat van Madden). Kortom, dit is dus geen goede ontwikkeling voor de NHL game.
@Anoniem-7422: klopt frostbite was en is alleen goed met first person shooters zelfs third person shooters hebben er problemen mee
Is dat de reden waarom vanaf FIFA 16 de gameplay veel langzamer werd?
Frostbite is een zwaar gedateerde engine. Al 12 jaar oud inmiddels.
Ik las ff “stapt over op Fortnite engine” LOL
De ontwikkelingen hebben geen reeeet te maken met die engine overigens. Word wakker mensen. Het geen wat ontwikkeling in de weg staat heet nog altijd gewoon EA.
Puck verdorie dat is leuk