Vanavond zal Sony om 23.00 uur de eerste State of Play aflevering van 2022 uitzenden en die draait in z’n geheel om Gran Turismo 7. Met een show van 30 minuten valt te verwachten dat er genoeg getoond zal worden, wat het dus zeker de moeite waard maakt om te volgen.
Toch zijn er al wat details gelekt, dit middels een preview van GameOver, die te vroeg online stond en inmiddels weer is weggehaald. In het artikel stond te lezen dat Kazunori Yamauchi van Polyphony Digital heeft aangegeven dat Gran Turismo 7 over twee visuele modi zal beschikken.
De ene modus zal 60 frames per seconde aanbieden en in de ander ligt dat lager, maar als compensatie staat er ray tracing tegenover. Dat is interessant, aangezien ray tracing enkel is aangekondigd als ‘exclusieve’ feature voor replays en niet voor tijdens het racen zelf.
Als het klopt, dan heeft Polyphony Digital een stap vooruit gemaakt en dat is natuurlijk goed nieuws voor de gamers die erg genieten van grafisch spektakel. Wellicht dat we vanavond meer horen.
“Of course, the technical part of the title is also important, since it is the first first party racing game that we will see for the PS5. So according to Kaz, the GT7 on the PS5 will have two display modes, one aimed at “the highest possible frame rate”, with a ceiling of 60 fps, and one with an improved display where Ray Tracing mode is activated for improved lighting, shading and, above all, reflections on the bodies of vehicles.”
We zullen het straks wel weten. Nog een paar uurtjes
60 fps lager als dat wil je echt geen race game spelen dus dat word dan voor mij de performance mode
Ray tracing icm een amd gpu. Nou top hoor!
@Anoniem-5222: weet iemand waar die state of play te volgen is straks?
@Anoniem-6700: youtube playstation
@Anoniem-6700: Op Ps5 State of Play
Zie het nut van ray tracing bij een race game als gram Turismo niet je let toch meer op wat er gebeurt ( vooral op de weg en de gene voor je) en niet echt op de omgeving
@eddy77: problem is dat het dan geen 60 fps is en dus vind ik het geen nut hebben je wil in en race game toch op 60 fps spelen
@Anoniem-8544: dat is dus wat ie zegt .
@eddy77: Goed punt. Ik ben tijdens het racen niet aan het opletten of mijn auto wel overal goed weerspiegelt.
F*ck raytracing! :p
Als het ering zit, zal ik het zeker testen! Vond vroeger de racegames ook prima draaien en die waren heus niet allemaal 60fps!
@PS89: precies in een race game is Fps belangrijker dan RT
@Anoniem-6794: haha klopt ben niet echt duidelijk
@@Anoniem-6700: gewoon ign ofzo
Als ze de ps5 controller optimaal benutten dan kan dit een hele vette ervaring zijn en dan wordt dit mijn eerste racegame sinds jaren. Ook zonder raytracing. Daar geef ik nog niet zoveel om.
@Anoniem-8720: meestal heb playsense ok en link op hun site staan met de link naar de state of play
Dan gaat Ray Tracing bij mij uit.
Gisteren de deluxe versie gepre-ordered, kan niet wachten
@Anoniem-5222: ja