Halo Infinite heeft een nieuwe update voor de multiplayer ontvangen en met een omvang van 1.1GB is het niet al te groot. Deze update is erg prettig voor als je geregeld moeite had om volle matches te vinden in de multiplayer. Dit zou na het updaten een stuk sneller en meer consistent moeten gaan.

Verder zorgt de update ervoor dat Scorpion Tanks en Wraiths meer frequent spanwen op BTB maps. Dit moet het gevoel van een grote oorlog meer aanwakkeren. Dat en andere aanpassingen/verbeteringen zijn nu toegepast in de game en hieronder hebben we de changelog met details voor je.

  • Matchmaking service improvements for Big Team Battle (BTB). Players should find full matches quicker and more consistently.
  • Scorpion Tanks and Wraiths will appear more frequently on BTB maps.
  • Fireteam members in BTB matches will have the selected Fireteam Marker color, but may still start the match in different areas of the map.
  • Join in progress rules updated to avoid matchmaking into games which are nearly complete.
  • Changes to Oddball in both Ranked and Arena Multiplayer playlists:
  • – If the score is tied when a round’s timer runs out, one minute is added back to the timer. If the score is tied at the end of the additional minute, then the round will be declared a tie.
  • – The match will end if two separate rounds end in a tie and the victory will go to the team with more rounds won.
  • Halo Championship Series (HCS) variant of Free-For-All Slayer added to the Custom Game modes list.
  • In Custom Games, changes to Free-For-All Slayer, FFA Oddball, Neutral Flag and Tactical Slayer game options update correctly.