CD Projekt RED benadrukt dat de nieuwe The Witcher game niet The Witcher 4 is

CD Projekt RED kondigde van de week aan dat zij aan een nieuwe game in de geliefde The Witcher-franchise werken. Dat is natuurlijk mooi nieuws, maar er ontstond al snel onduidelijkheid over de game en of we bekende personages – zoals Geralt of Rivia – weer gaan terugzien.

De Poolse studio zag zich daarom genoodzaakt om een aantal dingen op te helderen bij monde van Global PR director Radek Grabowski. Via Twitter laat de PR-man weten dat dit aankomende deel niet The Witcher 4 is. Op deze manier lijkt Grabowski aan te geven dat het volgende deel niet per se om Geralt (of andere bekende personages) zal draaien.

Daarbij waren er nog andere zorgen omtrent de aankondiging. CD Projekt RED zal namelijk voor deze nieuwe game overstappen naar Unreal Engine 5 en maken ze geen gebruik van hun eigen RED Engine. Al snel vroeg men zich af of dit ook zou betekenen dat deze nieuwe game exclusief in de Epic Games Store zal lanceren. Ook hier geeft Grabowski aan dat er (vooralsnog) niet besloten is om de aankomende Witcher-game in één digitale winkel uit te brengen.

  1. User  avatar
    1017 XP

    Wait what…

    0
  2. Anoniem-2236's avatar

    @xTROPHY_LEGENDEx: Heel simpel, dit nieuwe deel waar ze mee bezig zijn is geen vervolg van The Witcher 3. Dus het word waarschijnlijk een nieuw verhaal in de wereld van The Witcher.

    0
  3. User  avatar
    2208 XP

    Niet zo raar er is zoveel halen uit de wereld van the witcher

    0
  4. Anoniem-5748's avatar

    We gaan het zien in 2028.

    0
  5. Anoniem-4624's avatar

    Logica. Vandaar dat er ook staat:

    A new saga begins.

    0
  6. User  avatar
    585 XP

    @Anoniem-5748: please don’t be that guy

    0
  7. Anoniem-2795's avatar

    zolang Gerald maar van de partij is…..

    0
  8. Anoniem-7471's avatar

    @Anoniem-2795:

    Nee dus.

    0
  9. User  avatar
    77 XP

    Het was al duidelijk dat het verhaal van Geralt ten einde is. Dit is al jaren bekend.

    Op basis van hun announcement kun je ook zeggen dat ze een episodische Gwent variant gaan maken. M.a.w. ze zeggen eigenlijk helemaal niks. Begrijpelijk natuurlijk, maar wel jammer.

    Ik hoop stiekem op een game met Ciri in de hoofdrol maar dat lijkt nu dus uitgesloten. Jammer.

    0
  10. Anoniem-8199's avatar

    @AvanCade:

    Of een jonge Vesemir!

    0
  11. User  avatar
    1017 XP

    @Anoniem-2236: aah zo beter ik dacht er komt zo’n mini deel ofzo tussendoor

    0
  12. Anoniem-4131's avatar

    wait what? als we niet met ciri gaan spelen,dan een jonge vesemir,ver voor hij geralt leert kennen!

    0
  13. Anoniem-6652's avatar

    @Anoniem-5748: Sorry maat, is uitgesteld naar 2030 op voorhand

    0
  14. Anoniem-294's avatar

    @Anoniem-4131:

    Dat hoop ik ook.

    0
  15. Anoniem-8430's avatar

    ik hoop op wicherpunk 1877 🙂

    0
  16. Anoniem-9207's avatar

    Gaat vast en zeker een vrouwelijke, donkere, witcher worden

    0
  17. Anoniem-1592's avatar

    @Anoniem-9207: zou me niks verbazen idd, tegenwoordig moet er overal kleur in zitten.

    0
  18. Anoniem-9899's avatar

    Wacht op smart op nieuws over de upgrade van deel 3.

    0
  19. Anoniem-5924's avatar

    @Anoniem-9207: En is daar iets mis mee? Of heb je een probleem met donkere mensen?

    0
  20. User  avatar
    1927 XP

    @Anoniem-5924: Denk niet dat hij het zo bedoeld, maar meer dat alles er tegenwoordig “dik en geforceerd” op moet liggen.

    0
  21. Anoniem-7105's avatar

    @Anoniem-5924: jazeker

    0