FromSoftware heeft opnieuw een patch uitgebracht voor Elden Ring en dat is daarmee de tweede in een korte tijd. In onze review gaven we al aan dat we ons uitstekend vermaken met de game, maar er zijn uiteraard nog wat problemen die verholpen moeten worden. Deze nieuwe update is aan de kleine kant en verhelpt een aantal zeer specifieke issues.
Sommige spelers hadden namelijk last van een zogeheten ‘infinite deathloop’. Dit houdt in dat je als speler niet op een veilige plek kan spawnen wanneer je doodgaat en je dus constant het loodje legt, wat nu dus wordt aangepakt. Daarnaast is ook in PvP een probleem aangepakt, dat ervoor zorgde dat spelers op verkeerde plekken in de wereld konden verschijnen.
Hieronder kan je de korte patch notes van Elden Ring update 1.03.2 vinden.
- Fixed a bug that sometimes prevented players from advancing NPC Nepheli Loux’s questline
- Fixed a bug that causes the playable character to die when trying to descend from a spot near Bestial Sanctum
- Fixed a bug that prevented Ash of War, Endure from taking effect
- Fixed a bug in multiplayer that allowed players to teleport others to incorrect map coordinates
Elden Ring is mijn eerste FromSoftware game.. en man. Wat is hij geweldig!
Mijn tip voor iedereen die de stap nog niet durft te maken omdat het een FromSoftware game is. Speel een Astrologer en verdiep je een beetje in de mechanica van de game, en je hebt een geweldige ervaring.
Heb demon souls en bloodBorne gespeeld maar altijd opgegeven. Elden ring is voor mij echt een top game. Denk ook omdat het meer open wereld is dan de andere souls.
Prima game wel wat te simpel ivm andere FS titels. The cheese is strong in deze game.
De performance laat ook te wensen voor. Is echt tijd vernieuwde coding en gebruik Bluepoints engine die ook bij Demons PS5 is gebruikt.
Ik ben volledig verslaafd en nog geen enkel probleem tegen gekomen. Wat een game. Grafisch mss niet top, maar dat boeit me niets. Zo’n deathloop zou wel echt zwaar k… zijn trouwens lol. Sws altijd meerdere savefiles gebruiken
@20style [20]: ja. De frustratie is hier gewoon veel minder daardoor. Als je na tig keer proberen nog maar weinig progressie boekt bij een eindbaas, kan je gewoon wat anders doen. Heb bij vorige games regelmatig de controller door de ruiten willen smijten. 🙂
@Ocat: wat een onzin je starter class zegt niks. Kan helpen als je in begin wat extra stamina hebt. een starters class is vooral dat er geen onnodige punten in verkeerde stats zitten maar verder totaal zinloos. Je raapt gelijk zoveel wapens op. Voor de newbie ik doe mee aan de hype van from is het goed om te schreeuwen hoe geweldig deze game is, iedereen die al jaren mee gaat met from vindt deze game minder dan de rest of een teleurstelling en vergeet niet je kunt hem over enkele jaren pas echt beoordelen ook qua replayvallue . Het doet gewoon niet wat de rest van de from games doen. Ik wil de eerste nog zien die 20 plus runs gaat doen. Dark souls werd in het begin ook helemaal niet zo goed beoordeeld er was gewoon een community die deze game omarmde, toen kwamen vele ongeduldige gamesites er ook achter dat er zoveel diepte in de gameplay verhaal zit. Enfin, begin met darksouls 1 of de oude demonss Souls, en speel alles in de volgorde zoals uitgebracht, maar Elden ring is overrated l. Het is een beetje formule 1, sinds max wint heeft iedereen er verstand van en overschreeuwen ze de liefhebbers die 10 jaar geleden elke week trouw voor de buis zaten omdat ze er oprecht van houden. Verder no offense naar iemand, het valt allemaal gewoon zo op
@Anoniem-6998:
Wat is je probleem? Toch mooi juist dat meer mensen van deze game kunnen genieten? Heb zelf alleen Demon’s Souls gespeeld maar dit is gewoon een stukje minder ontoegankelijk. Persoonlijk vind ik het erg fijn dat je niet de frustratie hebt om steeds een volledig level opnieuw te moeten doen wanneer je aangekomen bij de boss deze je met 1 klap neer mept. Of je kan even wat anders doen als je vast zit, ook fijn. Ja het is minder meedogenloos maar nog altijd moeilijk genoeg en overduidelijk een From game. En replay value, hoeveel mensen zullen dat echt boeien? Denk dat de meesten een singleplayer game gewoon uitspelen en vervolgens lekker ander spel starten ipv nog 19 keer hetzelfde te gaan doen. Vergelijk met F1 slaat verder nergens op, dat is puur juichen omdat iemand wint die toevallig ook een NL paspoort heeft.
@Tranquilo: hahahha idd.
Gisteren platinum gehaald, 2x uitgespeeld 138uurtjes. Goty
@Anoniem-8312: nice. Ik deed 144:44 uur over de platinum. Nu alweer doorverkocht. Topspel
Oké leuk en aardig maar fix die PS4/5 coop nou eens kut jappen….
@Kassandra: punt is dat deze game okee is, maar een hele slechte from game. From staat voor originaliteit, diepgang. Deze game is copy paste telkens dezelfde bazen dezelfde enemies en een hele lelijke wereld. De vergelijking met max is 100 procent terecht, iedereen heeft tegenwoordig verstand van F1, not. En nu from cool is heeft iedereen daar verstand van en schreeuwen we het van de daken. propoganderen dat dit de beste from game ooit is, want het omgekeerde is waar. Het is alsof assetto Corsa een arcade racer uitbrengt en dat we dan gaan schreeuwen dat dat de beste game is en het zo geweldig is dat we een keer een potje kunnen winnen.
@Anoniem-6435: dat vind jij en dat is een mening en gelukkig mag jij die hebben, maar de mensen die het een geweldige game vinden mogen dat ook vinden.. demon’s souls op ps3 had nog geen miljoen exemplaren verkocht en kijk waar fromsoftware nu staat. 12 miljoen copies verkocht dan denk ik niet dat ze wakker liggen van het feit dat jij het niet ‘orgineel’ vindt. De wereld vind ik zelf enorm cool en een rijke toevoeging aan de game. Elk hoekje is uit te pluizen en genoeg te vinden en te doen. Naast het bouwen van een wereld en daarnaast ook nog compleet nieuwe enemies/bosses etc te maken die andere bewegen etc. kost enorm veel tijd. Het verhaal is des from, de gameplay en dat er wat herkenbaarheid inzit vindt ik niet erg. Na mijn idee kunnen ontwikkelaars het in onze ogen niet meer goed doen. Want als ze een DS4 hadden gemaakt dan zou het commentaar zijn ‘teveel van hetzelfde’ ‘waarom geen open wereld game’ ‘gangetje gangetje is niet meer van deze tijd’ maar nee, ze maken een wereld die enorm groot is in een bepaalde stijl en daar mag jij van vinden wat je vind, maar dit is niet zomaar in 1 dag gebouwd. Je krijt hierdoor een andere game, andere speelstijl en andere dynamiek, kortom een andere ervaring, als je dit niks vind speel het dan niet en ga Horizon spelen wat er grafisch een stuk beter uitziet, maar voor mij niet dezelfde ervaring gaat geven als Elden Ring of uberhaupt elke fromsoftware game. Maar aangezien mensen het steeds beter weten zeg ik: solliciteer bij from en we zien jouw game over een jaartje of 8 verschijnen, een product waar je vol trots en effort aan gewerkt hebt, maar heb vast nieuws voor je: mensen gaan er wat van vinden.. nou voor ieder die wel geniet van deze game, enjoy en alvast een goed weekend!
Ieder z’n mening. Zelf geniet ik nog steeds van deze game……gewoon zo verslavend.
@Tranquilo:
Ik werd er anders helemaal gek van dan ik soms plotseling ging buigen, wijzen enz. Ben er regelmatig dood door gegaan tijdens een gevecht of terwijl ik iets uit een kist wilde pakken (heb het nu uitgezet). Ook de berichten op de grond zorgen er vaak voor dat ik mijn wapens niet kan wisselen.
@stefan52a: Wat is er mis met de co-op…? Ik heb zelf veel server connection problemen.
@stefan52a: ik ps4pro gebruiker coop altijd met mijn ps5 vrienden.
alles werkt goed.