Vorige week werden een aantal interviews gepubliceerd met diverse leden van het Final Fantasy XVI team. Ditmaal liet regisseur Hiroshi Takai in een interview met 4Gamer weten dat de nieuwe Final Fantasy-game een New Game+ modus zal krijgen.

Alhoewel de woorden ‘New Game+’ niet specifiek gebruikt werden, liet Takai weten dat spelers na het uitspelen van Final Fantasy XVI het spel nog een keer kunnen spelen, maar dan met alle eerder verkregen vaardigheden, uitrusting en wapens al beschikbaar vanaf het begin. Om de balans een klein beetje te behouden, zullen vijanden in deze modus wel sterker worden gemaakt.

Naast een New Game+ modus zullen er ook een aantal moeilijkheidsgraden beschikbaar zijn in Final Fantasy XVI. Zo zal er een moeilijkheidsgraad zijn voor spelers die zich vooral op het verhaal willen focusen, maar ook een moeilijkere optie voor mensen die een uitdagendere gameplay ervaring zoeken. Hoeveel moeilijkheidsgraden er precies zullen zijn en wat de verschillen tussen die graden precies zijn, liet Takai helaas nog niet los.

In een ander interview deelde producer Naoki Yoshida, onder andere verantwoordelijk voor Final Fantasy XIV, dat we mogelijk voor het einde van het jaar nog een specifieke releasedatum voor Final Fantasy XVI zullen ontvangen.