De Amerikaanse ontwikkelaar PixelOpus werd in 2014 opgericht en in dat jaar brachten ze gelijk de game Entwined uit. In 2019 kwamen ze met Concrete Genie, wat een erg kleurrijk en vermakelijk avontuur was. Dit blijkt nu ook hun laatste project te zijn geweest.
Via Twitter heeft de ontwikkelaar bekendgemaakt dat hun avontuur ten einde is gekomen. Sony gaat de studio op 2 juni sluiten als gevolg van een strategie evaluatie. De ontwikkelaar was bezig met een project samen met Sony Pictures Animation. Het is niet bekend wat daarmee gaat gebeuren.
https://twitter.com/pixelopus/status/1654563543386296320?s=46&t=fXdDWP-lWPUfT98vpz83Mg
Wtf Sony, hahaha.
Beetje in Live Service investeren maar zo’n studio sluiten. Hadden creatieve gameplay en wel wat unieks. Weg ermee denkt Sony.
Jammer juist zulke games maakt de playstation catalogus zo uniek.
Sony wat zijn jullie klootzakken .
PixelOpus was niet echt een op zichzelf staande studio. Die informatie ontbreekt bijna overal. PixelOpus was een project van wat studenten onderdeel van de PlayStation University. Het was een klein team binnen SIE San Mateo studio’s wat zich dus PixelOpus noemde (als bedrijfsnaam).
Ze zullen gewoon binnen San Mateo verder opereren.
@stefan52a:
@Anoniem-1801:
Tututut stil maar jongetjes. Het gaat om 15-20 mensen. Die allemaal vast herplaatst zullen worden. Zo gaan die dingen in de grote mensen wereld.
@Anoniem-7013:
Dit ja. Gepiep om niks.
Als je geen bodemloze schatkist hebt en een een gezond bedrijf moet runnen horen dit soort keuzes er helaas bij.
Nog nooit van die ontwikkelaar gehoord, en dat boeit mij eerlijk gezegd ook niet. Er zal wel een goeie reden voor zijn dat ze eruit worden geknikkerd.
Sony gaat zich de komende jaren alleen nog maar focussen op grote bestaande ip’s zoals een last of us en God of war. De wat kleinere games zoals een little big planet of dreams is helaas einde verhaal. Nieuwe ip’s gaan we ook veel minder zien. Games worden groter en duurder, dus enigzins snap ik die keuze wel.
Is wel heel jammer want deze studio had een heel goede game uitgebracht maar ik denk wel dat deze mensen ergens anders bij Sony ondergebracht word mby bij monecule ofzo daar zouden ze wel bij passen .
Kan micro$oft deze $tudio niet overnemen ?
@Anoniem-9056: waarom. Zouden ze Bungie hebben ze ook afgestoten nadat de Halo hebben uitgemolken ‘ M$ heeft geen fantasie iets wat Nintendo en PlayStation wel heeft
@Anoniem-8249: Je snapt er blijkbaar helemaal niks van. Waarschijnlijk snap je het hele pixelopus project niet. Het was GEEN losstaande studio. Ik zou zeggen lees even wat comments ipv alleen de titel. Kom je ver mee.
Lekker boeiend. Concrete Genie was geen ruk aan.
@TommyNL: Ik snap het prima. Leg maar eens uit wat er niet aan mijn comment klopt.
@Anoniem-1430:
Lul niet.
@Anoniem-5701: Doe ik ook niet. Geef alleen mijn mening 😉
@Anoniem-1141: Omdat er geen bodemloze schatkist nodig is om een studenten project overeind te houden. Het talent wat daar uit voortkomt wordt gewoon bij andere Playstation studio’s onder gebracht. En zo leeg is die schatkist van Sony niet hoor. Ik snap echt niet dat mensen altijd denken dat Sony een kleine speler is. En daarbij, een bodemloze schatkist lost geen problemen op zo blijkt. En het was een project binnen een andere Sony studio, dus die schatkist sneer slaat nergens op.
Zonder… Concrete was een hele vermakelijke en goede game deze gasten hadden genoeg creatieve ideeen om nog een paar goede games te maken!
@PvdW90: dit dus….