Een logisch gevolg van de toenemende kracht van pc’s en nieuwe generaties consoles is dat games steeds zwaarder worden én dus ook meer ruimte op je harde schijf/SSD in beslag nemen. Onlangs hoorden we reeds dat Final Fantasy VII: Rebirth zelfs twee discs nodig zou hebben, omdat het gewoonweg onmogelijk bleek te zijn om het spel op één schijfje te krijgen.
Ei zo na was Final Fantasy XVI hetzelfde lot beschoren geweest. Gedurende de Pre-Launch Celebration Stream liet producer Naoki Yoshida immers weten dat Square Enix pas zes maanden voor de releasedatum een manier gevonden had om de game op één disc te proppen. Een aangename ontdekking, aangezien de kosten hierdoor flink gedrukt werden.
Optimalisatie of downgrade?
@Anoniem-4252: denk optimalisatie. Een downgrade is geen oplossing.
Hoeft niet perse toch?…Eldenring is volgens mij iets van 45gb….Is toch ook geen kleine game
@Anoniem-2792: nee maar die graphic kunnen niet op tegen ffxvi.
“Ei zo na was Final Fantasy XVI” huh?
@Anoniem-585: haha ja, goeie vraag, die uitdrukking heb ik ook nog nooit gehoord, als het er al een is
Als je een goede internet verbinding hebt, heb je eigenlijk al genoeg aan een 700mb cdrom. De start en licentie data op disk en de rest gewoon downloaden. Wat moeilijk doen met 2 disken of zelfs bluray of dvd. 1 disk is altijd voldoende zelfs voor een spel van 1tb groot
@Anoniem-6454: dat is wmb oplichting. Hele spel hoort op de disc.
Final fantasy 16 part 2 release 2026
Kraken compressie waarschijnlijk