Een nieuwe Mass Effect is al lang in ontwikkeling, maar gezien het project zich nog steeds in een pre-productiefase bevindt, blijven details eerder schaars. Af en toe glippen er echter geruchten door de mazen van het net. Jez Cordon, een journalist van Windows Central, heeft op de Xbox Two podcast bijvoorbeeld aangegeven dat het best eens zou kunnen dat de nieuwe Mass Effect géén openwereldstructuur volgt.
De vorige titel in de franchise – het eerder wisselvallig onthaalde Mass Effect: Andromeda – dropte spelers wel in een soort open wereld, daar waar de originele trilogie met levels werkte. Als Cordon gelijk heeft, zou dit dus betekenen dat ontwikkelaar BioWare bewust teruggrijpt naar de succesformule van weleer. Neem het nieuws echter met een flinke korrel zout. Cordon geeft immers zelf al aan dat hij niet helemaal zeker is.
“I’ve heard that Mass Effect is ditching open world and going back to its classic formula. I don’t know if 100% accurate, but it’s an industry rumour.”
Kan niet wachten op meer nieuws en ik hoop dat ze een boeiend nieuw verhaal kunnen waarmaken
Zou mooi zijn.
Inmiddels genoeg open wereld games.
Ik kan niet wachten op de volgende Mass Effect game…!
Niet alles hoeft open-world te zijn! Niks mis met liniair.
@Anoniem-721: denk als ze het aanpakken zoals de eerste god of war wat beetje middenweg zat dat perfect is.
OF gewoon terug naar de roots er is niks mis mee met levels namelijk.
Duurt nog wel even voordat we meer horen. Ben vooral benieuwd hoe ze het verhaal gaan oppakken na deel 3. Volgens mij hadden ze gezegd dat ze niet verder gaan met een vervolg van andromada. Hoewel ik dat niet eens erg zou vinden was een prima game.
Hoeft ook niet
Kan mij nie snel genoeg komen. Ik heb weer zin om aliens kapot te schieten
Het hoeft ook geen open world te zijn, de trilogie was lineair en was gewoon super vet. Ik heb liever handcrafted levels die met liefde en aandacht zijn gemaakt dat een open wereld die leeg en levenloos aanvoelt.
Dat zou wel fijn zijn. De immersion was toch minder in andromeda omdat de werelden te groot waren met niet genoeg belangrijke side missions. Daarbij voelen mass effect 2 en 3 ook groter aan omdat het levendiger is en meer sfeer heeft.
Dit gaat er ook voor zorgen dat de ontwikkeling een stuk sneller zal gaan
Open world hoeft ook niet, maar als jeniet zelluf kan landen op planeten dan: skipperdeskip skip. 🙂
Dat zou mooi zijn om back to the roots te gaan. De originele trilogy zijn stuk voor stuk fantastische games.
Kan me niet herinneren dat de eerste drie delen open wereld waren? En het 4e deel was een waardeloos deel én open wereld tóch? There is your answer…..
De trilogie was gewoon openwereld. Ik weet niet hoor?
@Anoniem-9060: dan heb jij zeker andere games gespeeld. Dat waren zeker geen open wereld games.
@Anoniem-9060: trilogy was geen.open wereld maar liniear met stukken waarin je soms kon rond dwalen met de citadel als je open hub
@Anoniem-9060: De Trilogy was net zo open wereld als Pong of Pacman. De Trilogy was lineair.weliswaar best grote levels,maar verre van een open wereld.