Het nieuws staat behoorlijk bol van het succes dat Helldivers 2 heet. Dit succes gaat echter ook gepaard met de nodige problemen die spelers ondervinden op het gebied van het vinden van een party of überhaupt de game inkomen, hopend dat er snel een plekje vrijkomt op de overvolle servers.

Ze werken bij Arrowhead Games dag en nacht door om de situatie te verbeteren, maar het ietwat virale succes van Helldivers 2 zorgt ook voor een sneeuwbaleffect: dat meer spelers de game zijn gaan kopen. De CEO van de ontwikkelaar probeert nu zelfs op een verkapte wijze op te roepen dat spelers de game nog even moeten laten liggen.

In een reactie op een fan op X zegt Johan Pilestedt dat “het de moeite waard is” om nog even te wachten op Helldivers 2. Hij erkent dat hij als CEO eigenlijk moet zeggen dat de game zoveel mogelijk winst moet opleveren, maar tegelijkertijd ziet hij ook in dat het voor spelers die net hun zuurverdiende centjes hebben uitgegeven om vervolgens hun game niet te kunnen spelen, net zo pijnlijk is.

“If you have no cash, get it later. While we made a really fun game it’s worth waiting until the servers can support the capacity. I mean, as a CEO I of course want the game to be as profitable as possible, but if you spent yr last $ and got stuck in server queues I’d be [heartbroken]”

Ook is er in de tussentijd weer een nieuwe update uitgerold, versie 1.000.10 en de details daarvan hieronder:

Fixes

  • Fixed crash when replicating ragdoll momentum.
  • Fixed crash when replicating destructions.
  • Fixed crash when displaying the mission end rewards.
  • Resolved a 100% block issue for quickplay matchmaking on PC
  • Tuned extract civilian mission difficulty.
  • Improved the way that we handle platform authentication to avoid things like the black screen issue at startup.
  • Improvements to our client > backend communication for better backend performance.
  • Implemented an automatic retry mechanism to quickplay.
  • Added proper login error message for error “10002038.”

Known Issues These are issues that were either introduced by this patch and are being worked on, or are from a previous version and have not yet been fixed.

  • Login rate limiting when many are logging in at the same time.
  • Players can become disconnected during play.
  • Rewards and other progress may be delayed or not attributed.
  • Various UI issues may appear when the game interacts with servers.
  • Pick-up of certain objects in-game may cause characters to freeze in place for an extended period of time.
  • Other unknown behaviors may occur.
  • Japanese VO is missing from intro cutscene and Ship TV.
  • Armor values for light/medium/heavy armor do not currently function as intended.
  • PS5 players may still be unable to use quickplay.