Wat doe je wanneer je als ontwikkelaar een systeem wilt bedenken om spelers die misdaden plegen in je openwereldgame op steeds hevigere wijze het vuur aan de schenen te leggen? Wel, je kijkt naar dé kampioen als het op virtuele misdaden aankomt: Rockstars immens populaire Grand Theft Auto franchise en het daarin aanwezige ‘wanted’ systeem.
Wie in GTA de crimineel uithangt – iedereen dus – wordt vroeg op laat opgemerkt. Bijgevolg krijg je een ‘wanted-ster’ achter je naam en zullen politieagenten die je spotten achter je aan komen. Blijf je volharden in de boosheid en het verkeerde pad opgaan, dan loopt het aantal sterren op tot maximum zes en stuurt de politie steeds zwaarder geschut op je af.
In augustus komt Ubisoft met Star Wars Outlaws op de proppen, een openwereldgame waarin je eveneens de bandiet zal kunnen uithangen. In een interview met Entertainment Weekly liet creatief regisseur Julian Gerighty onlangs optekenen dat het een gelijkaardig systeem als dat van GTA wil gebruiken om het virtuele misdadigers moeilijk te maken.
Beter goed gestolen dan slecht uitgevonden, zullen we maar zeggen. We zijn benieuwd.
“Think the police in Grand Theft Auto – which has six levels of severity. If you start being seen doing crimes, that will start getting them to chase you. If you take some of them out, then it gets worse and worse, where they’ll send, at the ultimate level, Death Troopers – and maybe even worse.”
Ik ben benieuwd naar de gameplay vanavond.
De trailer bij The Game Awards zag er wel veelbelovend uit. Wel nog even afwachten hoe de gameplay er nu uit ziet.
@X_boi: Gameplay hebben we vorig jaar toch ook al gezien?
@Smaakmaker: Dat was 11 maand geleden. Denk dat er ondertussen nog wel wat aan is gesleuteld.
Deze game gaat zo epic worden.
Geldt dat systeem ook specifiek als je een aantal keer interplanetaire prostis naar het leven staat? Zal wel, want dan kom je natuurlijk aan de inkomsten van the Empire..
@coola: is een unisoft game niet van epic lol
@Anoniem-9769:
Grappig. Nog steeds gaat deze game epic worden.
Wanted systeem van GTA is een van de beste. Dus ik vind dit een prima oplossing!
@PBJ85:
Zeker een van de beste, maar wat er bij GTA wel mag veranderen is, dat als ik in de middle of nowhere sta met een npc en hem door zijn kop schiet ik niet meer wanted word. Want dat is best wel raar dat als er niemand in de buurt is de politie toch exact weet wat je doet.
@coola: weet je waar ze wat aan mogen doen. Als ik bij watch dogs 2 iemand neer schiet, draait hij als een helicopter weg. Of het flikkeren van textures, wat je enkel kan wegwerken door anti cheat af te zetten zodat je ook niet meer online kan. ubisoft is bagger. Zolang ze maar hun geld binnen hebben. Van bugs fixen komt weinig in huis.
@Anoniem-5049:
Zie de connectie niet maar oké. Overigens bij Watch Dogs 2 nog nooit game breaking bugs tegen gekomen, wel bugs maar geen game breaking bugs.
Ubisoft doet niet aan ‘hit & run”. Ze supporten al hun games heel erg lang zelfs games als skull and bones.
@coola:
They have eyes everywhere..
Ik hoef niks meer te zien van deze game, ga hem al halen, ben al sinds de eerste trailer verkocht.
@coola:
Daar is em, lol
@Anoniem-3288:
???