Een aantal weken geleden kondigde Remedy de Night Springs-DLC aan voor Alan Wake II. Minder dan 24 uur na de aankondiging was de uitbreiding al te downloaden en te spelen, maar zoals vaker brengen nieuwe toevoegingen soms ook nieuwe problemen met zich mee.
Een van de problemen die spelers konden ervaren, was dat vijanden hen soms buiten de barrières van het spel konden duwen. Daarnaast kon het ook voorkomen dat je op geen enkele manier vooruitgang kon boeken. Ook zijn er wat kleinere veranderingen, zoals verduidelijkte tekst.
Bekijk de volledige lijst met wijzigingen hieronder.
Alan Wake 2 update 1.100.001
Global
- Changed Splash screen: now it’s cooler. (Probably not worth reporting, but FYI)
- Tuned down resource drops to more reasonable levels in Night Springs Episodes 2 & 3. (It was not supposed to be That over the top)
Fixes
- Fixed warning about corrupting saves that could happen while loading or travelling between areas. The warning was misleading and came from a different bug while initializing an area. Your saves are not corrupted.
- Fixed a rare issue in Night Springs: Number One Fan, where an enemy could push the player out of bounds.
- Fixed some rare situations that would block the player from progressing by the end of Night Springs: Number One Fan.
- Fixed some localized text.
- Several smaller fixes and improvements.
- [PS5] Fixed Activities not working properly in some territories.
- [EGS] Fixed Achievements sometimes not unlocking when achieved offline.
Eindelijk de fysieke release in Oktober op de PS5. Gaat een instant buy worden.
Hopelijk gaat de fysieke release een flinke sales boost geven voor Alan Wake 2. Dit is echt verhaalvertelling van de bovenste plank en dit soort creatieve kunstwerken zijn m.i. hard nodig in het huidige game landschap.
moet nog verder met de originele game
@Anoniem-3407: je bedoelt dat ze de volgende keer meteen moeten weten dat mensen dit spel fysiek willen hebben?
@RobanosSmatros: nee, dat bedoelde ik niet.
@RobanosSmatros:
Nee!
@Anoniem-4326: dus eerst digitaal niet echt goed draaien en dan pas fysiek het spel gaan verkopen?
CHeckk!!
@Anoniem-659: wat bedoelde je dan?
dus eerst digitaal niet echt goed draaien en dan pas fysiek het spel gaan verkopen?
CHeckk!!
@RobanosSmatros: AW 2 verdient het om een commercieel succes te worden, ongeacht of het een digital only release is of tevens fysiek beschikbaar is. 50 euro voor dit aanvankelijk slechts digitaal verkrijgbare meesterwerk van een game staat wat mij betreft bijna gelijk aan de boel bestelen. Maar door de starre achterhaalde mentaliteit van de ‘physical only crowd’ is het nog verre van zeker dat AW 2 winstgevend gaat blijken te zijn. Wat dan op zijn beurt zou leiden tot het waarschijnlijke scenario dat er geen nieuw deel in deze serie meer zou komen. Terwijl (mijns inziens) waardeloze multiplayer microtransaction bullshit gare kutgames als Fortnite (tevens digital only) bakken met geld verdienen door puur en alleen wat characters en nieuwe skins te dripfeeden. Dat was mijn punt.
@Anoniem-3771: tjah leuk betoog!
Maar dat JIJ het star en achterhaald vind dat wij fysiek willen EN dus antwoorden met onze portemonnee doet niet af aan feit dat zij verkeerde keuze maken met alleen digitaal.
Als ik een game kut vind en digitaal kan ik heyt nog ruilen verkopen of terug brengen hoor je mij niet over digitaal.
MAAR als zij digitaal een spel kunstmatig hoog willen blijven verkopen en je hebt niet de zelfde rechten als fysiek.
Graaf je je eigen graf!!
@RobanosSmatros: als je een game digitaal koopt en vrij rap na aanschaf constateert dat het toch niets voor je is, krijg je je volledige aankoopbedrag gewoon terug. Zoals dat hoort. Nee, je kunt je digitale game niet uitlenen of doorverkopen wanneer je er klaar mee bent, maar de meeste hobbies kosten sowieso alleen maar geld zonder dat je later nog een centje terug verdient. Het is een kwestie van tijd dat men gewend is geraakt aan een vrijwel digital only gaming branche. Net zoals dat met de cd en dvd branche alsook de geschreven media zoals kranten en tijdschriften inmiddels is gegaan. Dat is ondertussen volledig geaccepteerd en men consumeert die media heden ten dage hoofdzakelijk via Spotify, Netflix, nu.nl e.d. De absolute minderheid die deze media nog fysiek tot zich neemt wordt steeds kleiner. En dat is ook wat gaming betreft een hele goede zaak m.i., gezien de potentieel enorme vermindering van milieubelastende plastic rommel en uitstoot door alle vervoer dat bij de distributie ervan komt kijken. We zijn met te veel mensen op de wereld om het immer groeiende overschot aan zooi te negeren, die situatie is gewoon onhoudbaar. Als tenslotte de prijzen voor digitale games dan ook nog eens zo aantrekkelijk zijn als in het geval van Alan Wake 2, dan vind ik niet dat men iets te klagen heeft. Maar mettertijd komt dit allemaal goed, verandering heeft tijd nodig.