De populaire Elden Ring DLC Shadow of the Erdtree heeft een nieuwe update gekregen. Patch 1.14 helpt zoals gewoonlijk enkele bugs de wereld uit en sleutelt daarnaast ook aan zaken als de PvP-balans en in-game wapenkunsten. Wat de patch doet met eindbaas ‘Promised Consort Radahn’ is echter het meest opvallend: die wordt namelijk iets gemakkelijker.
Gamers klagen al een tijdje over Promised Consort Radahn. De aanvallen van de eindbaas zouden, vooral in zijn tweede fase, nogal lastig te lezen zijn, waardoor het ontwijken van deze meedogenloze aanslagen op je levensbalk wel erg lastig wordt. Bovendien wierp Radahn zich al op spelers nog voor ze goed en wel door de mistdeur van zijn arena gelopen waren.
Deze zaken zouden nu tot het verleden moeten behoren. In het onderstaande overzicht zie je wat ontwikkelaar FromSoftware zoal aangepast heeft. Soulsborne puristen hoeven niet bang te zijn: Promised Consort Radahn blijft een enorme uitdaging. Al zal het vanaf nu toch iéts eenvoudiger zijn om die felbegeerde overwinning op deze eindbaas in de wacht te slepen.
- Changed the action pattern when the battle starts.
- Adjusted some attack moves.
- Decreased the damage of some attacks.
- Decreased stamina damage of some attacks.
- Decreased the attack range of some non-weapon-based attacks.
- Improved the visibility of some attack effects.
Ik lees hier en daar dat niet iedereen zo blij is met deze nerf.
@coola:
Nerf is altijd goed zolang het niet je eigen kracht betreft 😛
@Starscreamer: oh dat ben ik zeker met je eens. Maar ik lees hier en dat sommige spelers hem nu te makkelijk vinden en dat mensen gewoon betere skills moeten hebben.
Nerf is niet ongewenst, Hij was ook in mijn ogen te extreem. Ik heb em wel verslagen week na de dlc uitkwam maar na 86 pogingen.
Zo moeilijk was hij niet als je weet hoe…
Ik vind het wel jammer. De lol voor mij is juist om met wilskracht door te zetten, beter te worden en hem te verslaan. Als ik makkelijk wil speel ik wel een andere game
@Anoniem-6518: Naar 35× dood gaan is voor mij het plezier er ook af. Speel games voor mijn plezier. Ik ging het echt niet 86x proberen.
@Anoniem-1816: alleen mietjes geven op. En weten het verschil tussen na en naar niet. Mietje!
@Anoniem-1816: Dat is het hele idee van deze game net als dark souls. Speel wat anders dan!
@Anoniem-8368: Weten en kennen is ook lastig.
@Anoniem-1588: voor jou wel blijkbaar! In dit geval is “weten” namelijk 100% juist.
Factcheck: https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung-rvo1&source=android-browser&q=verschil+weten+en+kennen
Mietje!