Het is nog iets meer dan een week wachten tot de release van de PlayStation 5 Pro, en omdat we zo dichtbij de release zijn, staan verschillende ontwikkelaars klaar om PS5 Pro-updates uit te brengen voor hun games. Verschillende updates zijn nu al beschikbaar, zo ook een van Insomniac Games voor Marvel’s Spider-Man 2.

De PS5 Pro-versie van Marvel’s Spider-Man 2 introduceert twee nieuwe modi. Performance Pro is in principe een samenvoeging van de Fidelity- en Performance-modus van de reguliere PS5-versie en biedt dus het beste van twee werelden, met een target-FPS van 60 en alle ray tracing-opties die standaard aanstaan. Voor mensen die nog betere graphics willen, is er een Fidelity Pro-optie; deze modus verhoogt het aantal voertuigen en voetgangers in New York, verbetert de haartexturen en heeft exclusief de optie om RT Reflections en RT Key Light Shadow aan te zetten. Je kunt een beetje met de instellingen spelen om zo je gewenste balans van visuals en framerate te bereiken.

De PS5 Pro komt op 7 november uit. Je kunt hieronder in verder detail lezen wat de update brengt.

Version 1.004.000 Release Notes

Marvel’s Spider-Man 2 version 1.004 adds support for PlayStation 5 Pro, including new graphic modes and toggles. Please read below for more information!

PERFORMANCE PRO (Default for PlayStation 5 Pro)

This mode targets a smooth 60 frames per second while retaining the image quality of the standard Fidelity mode through the use of PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR). All ray-tracing (RT) features are on, including ray-traced reflections, ray-tracing on water, and ray-traced window interiors. This mode is recommended for most players.

FIDELITY PRO

This mode targets 30 frames per second for players who want to experiment with new ray-tracing graphical features. These new features can be tuned individually to reach higher intermediate frame rates, especially when using the “VRR” or “120 Hz Display Mode” options. Pedestrian and traffic density may be increased in some areas, and fine hair detail is increased.

NEW GRAPHICAL TOGGLES

RT Key Light Shadows: Off (Performance) / On (Fidelity default)

Use ray tracing to calculate sun shadows at mid- to far-distance, replacing cascaded shadow maps. This improvement is most impactful on city views. Only available in the “Fidelity Pro” graphics mode.

RT Reflections & Interiors: Medium (Performance) / High (Fidelity default)

Set the quality level for ray-traced reflections and building window interiors. The “Medium” setting ray-traces at half render resolution, and the “High” setting ray-traces at full render resolution. The “High” setting will also improve the smoothness of animation in reflections and interiors. Only available in the “Fidelity Pro” graphics mode.

RT Ambient Occlusion: Off (Performance) / Medium / High (Fidelity default)

Use ray tracing to compute additional ambient occlusion lighting information. The “Medium” setting uses that information to augment screen-space ambient occlusion. The “High” setting also adds a screen-space GI bounce for additional ambient lighting information. The visual impact of this feature will vary greatly based on the scene.