Aangezien Ratchet & Clank: Rift Apart toch wel een ‘grote’ exclusieve titel is van Sony, is het best logisch dat deze game verbeterd zal worden voor de PlayStation 5 Pro. Die is bijna beschikbaar om te kopen en de game heeft nu ook een update gekregen als voorbereiding op de release van de nieuwe console. Versie 1.005.000 heeft als voornaamste doel om ondersteuning voor de PlayStation 5 Pro mogelijk te maken en Insomniac Games heeft ook een kort overzicht gegeven van wat dat betekent.

Er zullen nieuwe grafische modi zijn om uit te kiezen (Performance Pro en Fidelity Pro) en enkele grafische opties om aan- en uit te zetten. Lees hieronder alle details van de update.

THE NEW GRAPHICS MODES

PERFORMANCE PRO (Default for PlayStation 5 Pro) 

This mode targets a smooth 60 frames per second while retaining the image quality of the standard Fidelity mode through use of PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR). All ray-tracing (RT) features are on, including ray-traced reflections, ray-tracing on water, and ray-traced window interiors. This mode is recommended for most players.

FIDELITY PRO

This mode targets 30 frames per second for players who want to experiment with new ray-tracing graphical features. These new features can be tuned individually to reach higher intermediate frame rates, especially when using the “VRR” or “120 Hz Display Mode” options. Pedestrian and traffic density may be increased in some areas, and fine hair detail is increased.

NEW GRAPHICAL TOGGLES

RT Reflections: Medium (Performance) / High (Fidelity default)
Set the quality level for ray-traced reflections. The “Medium” setting ray-traces at half render resolution, and the “High” setting ray-traces at full render resolution. The “High” setting will also improve smoothness of animation in reflections. Only available in the “Fidelity Pro” graphics mode.

RT Ambient Occlusion : Off (Performance) / Medium / High (Fidelity default)
Use ray-tracing to compute additional ambient occlusion lighting information. The “Medium” setting uses that information to augment screen-space ambient occlusion. The “High” setting also adds a screen-space GI bounce for additional ambient lighting information. The visual impact of this feature will vary greatly based on the scene.

MISCELLANEOUS FIXES

  • Fixes missing fur wetness in some cinematics on Corson V that was introduced in a previous patch