Dead Island ligt over een paar dagen pas in de winkels, maar de eerste reviews druppelen onderhand al binnen en deze zijn op z’n zachtst gezegd niet positief. De meeste mensen vonden de game een enorme domper die op bijna geen enkel vlak haar belofte waarmaakte en vol zat met bugs.
Onze eigen review van de game moet er nog aankomen, maar we zijn er wel blij mee dat Deep Silver deze bugs niet over haar rug laat gaan en meteen een patch gaat uitbrengen. Deze patch zal de onderstaande waslijst van bugs en glitches fixen, wat de cijfers misschien nog wat omhoog kan krikken.
- Fixed maps synchronization when player joined during map load.
- Fixed saving player re-spawn position when playing in cooperative mode.
- Fixed occasional inability to complete sidequests in Laboratory.
- Improved enemy awareness (zombies).
- Fixed occasional bug with NPC’s hands bend (IK)
- Fixed spawning enemies in some quests after joining coop game.
- Fixed showing locations on invisible NPCs.
- Fixed potential walkthrough blocker when quest “Knockin’ on heavens door” was completed before
- talking to Dominik during “On the air” quest.
- Fixed displaying gather rings near some door.
- Fixed enemies reaction on fire.
- Fixed enemies health and stamina bars in coop.
- Fixed filtering of games in lobby.
- Volume of pickup’s engine has been increased.
- Fixed many issues causing game instability.
- Fixed switching maps when player died.
- Fixed enemies unable to reach player on some arenas.
- Thrown items cannot be picked up by another players for 5 minutes.
- Items from just opened containers cannot be picked up by another players for 5 seconds.
- Fixed animation glitch when trading (TPP).
- More than one player can use the same ladder simultaneously.
- Fixed stomper interruption when target was hit by another player.
- Fixed infinite spawn of shooting enemies.
- Fixed not hiding menu if die inside vehicle
- Fixed item level calculation when playing second play-through.
- Added information about players requesting pause (COOP)
- Fixed AI animation glitch after fast travel or travel through portal.
- Added distinction between quest checkpoints and other saves.
- Fixed bug causing all inventory to be lost.
- Fixed reloading and kicking. After clip was inserted reload is treated as successful.
- Purna can gain bonus rage from both “Grim Inspiration” and “Inspiring Kick”.
- Only “Walker” type enemies increase the extra XP of the “Combo” skill from Xian’s Survival skill tree.
- Health regeneration was disabled during grab.
- Focus on items in shops is not changing after operation (sell, buy).
- more HP for all escorted NPCs;
- removed all instances of Butcher during escorts.
- fixed tracking after loading checkpoint (a few more checkpoints were affected);
- increased minimum vertical distance to count a waypoint as passed for NPCs (NPCs should no longer go
back and forth)
Gaan jullie de review na of voor patch uitbrengen? Dus voor of na release van de game
edit:
Off-topic: Resistance 3 heeft al tientallen reviews met monsterpunten. Ik vraag me af wanneer jullie die ook hebben gereviewd.
nou bij IGN heeft ie een 8 gekregen.
dus valt nog mee he !
en ze hebben de tijd tot vrijdag.
we zien wel.
Vreemd, de meeste scores die ik zag kwamen op een 8 uit, de rest lag rond de 8 of wat meer richting ‘positieve middelmatigheid’… in feite was de enigste onvoldoende waar ik van weet een 5 (http://reviews.teamxbox.com/xbox-360/1928/Dead-Island/p1/) waarvan ik eigenlijk niet weet wat ik daarmee moet, aangezien de andere uiterste waar ik van weet een 9 is!
Waar hebben jullie die slechte reviews gelezen dan?
Lol 😛 ik will wedden dat als de patch klaar is dat er meer of andere bugs erin komen dan alles gefixt is 😛
Denk je dat er een demo gaat uitkomen van dit spel?
Gelukkig
Vet spel dit is iets dat we al gewend zijn met cod
Gemiddeld een 75 op Metacritic, met laagste cijfer een 6. Hoogste een 9. Zo slecht zijn die reviews dus allemaal niet lijkt mij…
Ik ben alleen bang dat nooit die sfeer van de 1e trailer gehaald zal worden, en dat spookt bij sommigen misschien nog door het hoofd.
graphs zijn te slecht..
Doen ze snel.
Ik begrijp dit dus niet. Waarom het spel niet een week uitstellen?
Zoveel errors kan je van tevoren toch niet over het hoofd zien.
Voordat ze actie ondernemen laten ze het eerst op de reviews aankomen…
niet zo slim!
@Iedereen: Met slechte reviews doel ik dus op alles onder de 7, waar ik er best veel van zag. Natuurlijk is een 7 niet zo slecht, maar de algehele toon was niet al te positief bij deze reviews en de meeste mensen waren teleurgesteld :p
@elazzja: We wilden het voor de release doen, maar Deep Silver vond het slim ons de Xbox versie te sturen. We zitten nu dus nog te wachten op de PS3 versie, dus verwacht de review ongeveer op de release. Wat Resistance betreft zal ik het even moeten navragen, maar die komt er als het goed is binnenkort aan.
@Goliath: Ik heb toch voornamelijk reviews gelezen waarin men idd ruiterlijk toegaf dat de game niet helemaal af was en ze wel bugs etc tegenkwamen,maar dat dat niet uitmaakte omdat het gewoon veel te leuk was om te spelen. (positives outweigh the negatives).Een day one patch is toch prima? Deze ligt morgen al op de deurmat bij mij (limited edition) en ik heb er zin in!
Ik vond siant row er ook slecht uitzien en er waren veel popups maar het speelde wel lekker en heb mijn prima er mee vermaakt. Laat maar komen die game ik heb er ook zin aan 😉