‘Feministische hoer’ duikt op in Dead Island als skill

Deep Silver heeft het niet bepaald makkelijk met Dead Island. Ze proberen al het negatieve nieuws omtrent de game natuurlijk weg te dringen met allerlei andere nieuwtjes, maar als men er dan achter komt dat een personage in je game de skill ‘Feministische hoer’ in haar bezit heeft wordt dat misschien lastig..

Dit is namelijk het geval bij het personage Purna, wat gevonden is door een Steam gebruiker genaamd Aleksei Vasiliev. Hij ging voor de lol eens kijken in de code van de game en zag daar die skill staan, welke later natuurlijk van naam is veranderd naar ‘Gender Wars’ voor een bonus tegen mannelijke zombies.

De brand manager bij Techland, Blazej Krakowiak, had het volgende te zeggen over de zaak:

“It obviously violates professional and ethical standards at Techland and should never have happened. We’re investigating this right now and we’ll issue a statement later. For now, I can only express my sincerest apologies for this incident and assure you that whoever acted so irresponsibly did not represent the views and opinions of Techland. I’m equally sure that aside from the author of that unfortunate line of code, everyone at the office is as disturbed by this as you are.” 

Wat er met de auteur van dit stukje code gaat gebeuren weten we niet, maar veel erger dan een tripje naar Dead Island zal het niet worden.

  1. Dutchspectre's avatar

    Nu ben ik echt zat. Alles afkraken van een spel dat op ign gewoon een 8 haalde is not done! Dat het een rasistische code is ok mee eens maar de rest over deze game? Ik dacht dat jullie objectief schreven. He bah psx-sense. Echt heel jammer…

    0
  2. User  avatar
    403 XP

    Slecht spel

    0
  3. User  avatar
    20030 XP

    @Dutchspectre: Gast wtf? Omdat IGN ’t een 8 geeft is t nog geen parel. Hoor jezelf nu eens praten man..Ikzelf vind de game okm echt bagger..kdoe alleen de review niet.

    0
  4. HENK's avatar

    Hallo objectiviteit, dit is psx-sense, hier zul jij waarschijnlijk nooit te vinden zijn.

    0
  5. User  avatar
    167 XP

    Ernstige fanboys

    0
  6. Dutchspectre's avatar

    @Dutchspectre: ben alleen maar boos dat ik mn 60 euro heb weg gegooit 🙁

    0
  7. Stijn's avatar

    Topspel man: een soort borderlands met zombies en in een veel mooiere omgeving.

    0
  8. User  avatar
    414 XP

    @ topic Who the fuck cares ?.. En als jij je aangesproken voelt door wat er in een fokking “gamescript” staat mag je wel eens naar de dokter.

    0
  9. User  avatar
    1340 XP

    @HENK: Wat precies is hier niet objectief? Het is gewoon geinig om te zien dat zo’n stukje code niet gecorrigeerd is voor de release en is helemaal niks negatiefs in ons opzicht, wij maken er ook geen groot drama van.. Wat de game zelf betreft, ook daar hebben we ons tot nu toe alleen over uitgelaten naar aanleiding van andere opinies. De review die gebaseerd zal zijn op onze eigen ervaringen met de game zal de toon zetten voor hoe wij over Dead Island denken, maar momenteel krijgt de game nog gewoon dezelfde kansen als elke andere game.

    0
  10. User  avatar
    6621 XP

    Pf hoe levenloos ben je als je de code van een spel gaat doorzoeken. Het zit toch niet in het spel dus wtf?!

    0
  11. User  avatar
    826 XP

    Er zijn talloze reviews die de game ook een 8 of 9 geven. Het zijn de sommige sites die een 3 of een 5 geven (zoals de altijd belachelijke edge) die het gemiddelde omlaag trekken. Toch is een 7,5 gebaseerd op 22 reviews geen slecht cijfer. En inmiddels is er een patch gekomen die vele kleine foutjes weg haalt. Ik heb nu een paar uurtjes gespeeld en ik vind het fantastisch. Je moet wel van zombies houden natuurlijk 🙂 En waar die haat van PSX-SENSE tegen de game vandaan komt? Beetje opvallend nu ja, triest toch wel…

    0
  12. User  avatar
    510 XP

    Gewoon een slordige actie.

    0
  13. User  avatar
    4682 XP

    En inmiddels is er een patch gekomen: ???? Heb nog geen patch gezien voor xbox360.

    Deze game is inderdaad niet super goed, máár een cijfer onder de 7 is gewoon belachelijk. Game omgeving ziet er zeer goed uit, máár daarin tegen moeten we “iets” inleveren voor de personages en vijanden ‘alleen de gameplay van deze game is nogal erg achterhaald’. Deze game is trouwens wel veel beter dan Left 4 Dead met die enorme NEP HORDE ZOMBIES die dwars door je heen rennen “waar er vervolgens maar 5 van overblijven”. Ik vind dat deze game wel een 7.5 verdiend, begrijp me niet verkeerd “ik geef een game als Deus-Ex daarin tegen een 8”.

    0
  14. User  avatar
    826 XP

    @ps3dennis:

    Niet? Ik heb al een patch gehad gisteren van 35mb. Misschien voor de Xbox wat later, zou kunnen.

    0
  15. User  avatar
    2521 XP

    Wow

    0

Meer Dead Island

Meer

Dead Island Game of the Year editie duikt op

Dead Island is een game die rond haar release voor een flinke ophef heeft gezorgd. De destijds langverwachte zombie game viel bij veel mensen zwaar tegen, maar na een flinke patch op dag één werd de game heel wat beter. Bij ons ontving de ...

Nieuwe Dead Island content vandaag beschikbaar

Vandaag kunnen we eindelijk weer Dead Island uit de kast halen en deze weer in de PlayStation 3 stoppen, er is vandaag namelijk een DLC pakket te downloaden wat flink wat nieuwe content voor de campaign bevat. Het Ryder White pakket bevat ...

Nieuwe DLC voor Dead Island onderweg

Dead Island verscheen in september 2011 en dus is het hoog tijd om de game nieuw leven in te blazen. Deep Silver heeft vandaag aangekondigd dat er nieuwe content voor de game op komst is en dat samen met een datum. Vanaf 1 februari kunnen ...