Capcom heeft enkele echte toppers op hun cv staan en de studio heeft nu updates gegeven over de verkoopcijfers van deze games. In hun lijst met ‘Platinum Titles’ staan verschillende nieuwe getallen te lezen, die gebaseerd zijn op data tot 31 maart 2025.
Wie Capcom zegt, denkt waarschijnlijk instinctief aan Resident Evil en die reeks blijft goed verkopen. De Resident Evil 2 Remake heeft nu 15,4 miljoen verkochte exemplaren (zo’n 400.000 meer dan enkele maanden geleden), Resident Evil 7 staat op 14,7 miljoen en Resident Evil Village heeft er nu 11,3 miljoen. Zowel de Resident Evil 4 als 3 Remake staan beiden op 9,9 miljoen.
Naast Resident Evil staat de lijst ook vol met allerlei Monster Hunter-titels. Bovenaan het lijstje pronkt Monster Hunter: World, dat al 21,5 miljoen keer is verkocht. Monster Hunter Rise staat op 17,1 miljoen en het recente Monster Hunter Wilds is al meer dan 10,1 miljoen keer verkocht.
De top 10 wordt gedomineerd door deze twee franchises, de eerste game die hier niet toe behoort is Devil May Cry 5 (plaats 13 met 9,1 miljoen) gevolgd door Street Fighter V (plaats 14 met 7,8 miljoen). De cijfers blijven over de hele lijn groeien en Capcom blijft ons verwennen met geweldige games: op naar meer in de toekomst!


Concrete cijfers, hier kunnen andere uitgevers, waaronder Ubi, een voorbeeld aan nemen
Hele mooie cijfers voor vette games. Resident Evil is altijd een instant buy voor me. Mhw heb ik ook helemaal scheel gespeeld. Jammer dat Monster Hunter Wilds en Dragons dogma ondermaatse performance hebben waardoor ik maar wacht op de next gen hiermee. Maar buiten dat, hele vette uitgever!
Heb stiekem toch bijna 1000 uur in de 3 laatste MH games. De laatste was leuk maar ook iets te makkelijk eerlijk gezegd.
Mooi dat ze open zijn met de cijfers.
Capcom heeft ook echt toffe en kwalitatief sterke games ontwikkeld de laatste jaren. Mooie cijfers en ook echt verdiend.
Wanneer komt Ubi met cijfers rond het ontzettend succesvolle AC:Shadows?
@Benjaminben: “Wanneer komt Ubi met cijfers rond het ontzettend succesvolle AC:Shadows?”
Nooit denk ik.
@Benjaminben: Nooit allemaal onzin je hoort nu al NIKS meer over die game
Capcom, Kings of the industry
“Wie Capcom zegt” ???? game zeker niet zolang
SF , Marvel vs Capcom MegaMen & Breath of fire denken de gamers toch wat sneller aan.
En Street Fighter 6 ? hoe zal die het doen.
@Killionaire: Capcom is ook een uitmelkfabriek aan het worden. Pas maar op met het met Ubisoft te vergelijken…