Special | BigBen Week in Parijs

Special | BigBen Week in Parijs – We waren onlangs aanwezig bij de BigBen Week in Parijs. Dit evenement wordt jaarlijks door het bedrijf georganiseerd om daar de line-up van hardware en games te laten zien. Dit alles wordt weer uitgegeven onder het label Nacon, dat een hoop te melden en tonen had. Eerder hebben we in de preview van Hell is Us al over die game gesproken en meer over RoboCop: Rogue City – Unfinished Business lees je hier. Alle andere nieuwe producten en games bespreken we tot slot in dit artikel.

Nieuwe accessoires

Nacon pakte flink uit met een reeks aan nieuwe accessoires. Zo kregen we de nieuwe Revolution X Unlimited Xbox-controller te zien, gericht op competitieve gamers die op zoek zijn naar een controller met nét wat extra functies. De controller is voorzien van onder andere verstelbare triggers, hall-effect joysticks, een LCD-scherm en meerdere programmeerbare knoppen die spelers een (competitief) voordeel moeten geven. De Revolution x Unlimited bied 6 programmeerbare knoppen. Het indrukken van de extra knoppen op de achterkant voelde wat ongemakkelijk aan, vergeleken met een Xbox Elite controller, maar dit is uiteraard afhankelijk van de grootte en plaatsing van je handen. Volgens de medewerker van Nacon is dit een kwestie van gewenning. Nacon presenteerde naast de controllers ook de vernieuwde accessoire lijn voor de Nintendo Switch 2, bestaande uit carrying-cases, beschermhoezen, een racestuur en een adapter die je Switch 2 omtovert naar een muis. Ook zagen we een aantal nieuwe PlayStation 5 accessoires zoals een arcade stick en headset standaard, die later dit jaar verschijnen.

Architect life

Nacon liet ons kennismaken met Architect Life. Deze game richt zich op liefhebbers van titels als The Sims en House Flipper. In Architect Life steek je de handen uit de mouwen en ga je werken aan het bouwen, verbouwen en inrichten van huizen. Architect Life voelde aan als een nieuwe ervaring, aangezien de game zich zoals de titel al verklapt, volledig focust op het architecturale aspect. De game is niet de zoveelste life-sim of satisfying game die we eerder hebben gezien. Je krijgt bepaalde opdrachten vanuit je klantenkring, maar kunt er ook voor kiezen om in volledige vrijheid met alle mogelijke levels en designs te spelen. De ontwikkelaar benadrukte dat alle content direct beschikbaar is, zonder deze te verstoppen achter een progressiesysteem. Het doel is om spelers een ontspannen ervaring te bieden, die je in alle rust na een dagje hard werken kunt oppakken.

Sim Racing

Nacon heeft tijdens het evenement hun nieuwe REVOSIM Pure productlijn uit de doeken gedaan. De REVOSIM Pure productlijn vormt een compleet uitwisselbaar ecosysteem met oerdegelijke constructies, voor zowel de instapper (die graag iets meer uitgeeft) als de professionele simracer. Alle producten zijn apart verkrijgbaar en te combineren, waardoor je ervoor kunt kiezen om geleidelijk aan te upgraden. We kregen de kans om de opstellingen uitgebreid te testen met titels zoals F1 24, WRC en Rennsport – elk met een aparte rijervaring. Onze eerste indruk is erg positief. De direct drive force feedback, stevige pedalenset met instelbare weerstand, aanpasbare versnellingsbak (sequentieel en H-patroon) en loadcell handrem zorgden voor een ervaring vol immersie waar we maar moeilijk mee konden stoppen.

De wheel bases zijn verkrijgbaar in twee verschillende varianten, het verschil zit hem in de kracht die de force-feedback kan leveren. Verder zijn de wheel bases volledig aan te passen met verschillende stuurwielen aan de hand van het quick release systeem, waardoor je gemakkelijk van stuur kunt wisselen. Het ecosysteem van REVOSIM lijkt een serieuze en waardige concurrentie te bieden binnen de simracing markt.

Dragonkin: The Banished

Dragonkin is een actie-RPG van ontwikkelaar EKO Software, die op dit moment beschikbaar is in early access op pc. De ontwikkelaar gaf ons een exclusieve blik op de aankomende content update die nieuwe features, vijanden, biomes en quality-of-life verbeteringen naar de game brengt. Dragonkin: The Banished probeert een Diablo-achtige ervaring na te bootsen en onderscheidt zich aan de hand van het diepgaande ‘Ancestral Grid’ vaardigheids- en upgradesysteem. De game biedt een aantal verschillende classes: de Oracle, Barbarian, Knight en een nog onaangekondigde class. Spelers krijgen naast deze class de controle over de ‘Wyrmling’, een draakachtige compagnon die spelers bijstaat in het avontuur. Gedurende de game verzamelen spelers zeshoekige modificatiestukken, die strategisch ingezet kunnen worden op het upgrade-grid om je personage en wyrmling te ontwikkelen. De positionering van deze stukken bepaalt de groei van je class en biedt een oneindige variatie aan speelstijlcombinaties. De game oogt wat outdated, maar volgens ontwikkelaar EKO Software proberen zij hiermee een nostalgisch gevoel op te wekken. Dit is uiteindelijk een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur, maar de game voelt als een verfrissende wind, voor fans van het genre.

  1. User  avatar
    9806 XP

    Mochten jullie geen fotos maken van de hardware ofzo? Dit is wel een beetje saai als nieuwsbericht.
    Een paar screenshots kan iedereen nog wel opzoeken.

    0