Eind oktober ligt het vervolg op The Outer Worlds in de winkels. Dit deel heeft een veel complexer RPG-systeem dan zijn voorganger en daarmee kan je als speler zelf je eigen speelstijl bepalen.
Creative director Brandon Adler heeft tegenover GamesRadar laten weten dat de speler verschillende speelstijlen kan hanteren in The Outer Worlds 2. Ben je iemand die erg van stealth houdt, dan biedt de game je de mogelijkheid daartoe.
Ben je iemand die liever alleen volop voor actie gaat, ook dan is dat gewoon mogelijk in de opvolger van The Outer Worlds. Je wordt dus nergens in het spel tot een bepaalde speelstijl gedwongen.
“If you love stealth, you can really dig into that. If you’re a combat person, you just want to blow stuff up, you never have to worry about stealth.”
Het is wel zo dat de keuzes die je maakt qua perks en dergelijke permanent zijn. Sommige RPG’s geven je de keuze om deze aan te kunnen passen. Adler vindt alleen dat dat geen role playing is, omdat je constant kan wisselen.
“There’s a lot of times where you’ll see games where they allow infinite respec, and at that point, I’m not really role-playing a character, because I’m jumping between – well, my guy is a really great assassin that snipes from long range, and then oh, y’know, now I’m going to be a speech person, then respec again, and it’s like… for me, it’s not wrong that people like to play like that,”
En zoals je ziet aan de comments boeit dat HELEMAAL NIEMAND 🙂