Ten tijde van de Summer Game Fest in 2024 kregen we een trailer te zien van Perfect Dark. Journalist Ethan Gach van Kotaku beweerde dat deze trailer ‘nep’ was, aangezien de game in de staat van ontwikkeling destijds totaal niet leek op wat er tijdens het evenement te zien was. Een ontwikkelaar van de game heeft nu reactie gegeven op deze claim.
Adam McDonald, voormalig level ontwikkelaar, heeft hier via sociale media op gereageerd. Hij beweert dat delen van de trailer inderdaad wat “fake stuff” bevatte, maar dat de demo wel speelbaar was en dat zij niet de intentie hadden om fans bewust voor te liegen over wat de game zou moeten worden wanneer deze uit zou komen.
“This demo. It is actually in-engine. I was one of three level designers that worked on it. It worked best if you played it the way the person playing in the video plays it, but it still worked even if you didn’t hit the marks perfectly.”
“There’s some fake stuff in it, and the real gameplay systems shown off worked juuust enough to look good in this video. We were rapidly making real design decisions so as to not knowingly lie to players about what the game will be. The parkour is all real, the hacking/deception is mostly real.”
“The combat is “real” in that someone had to really do all that stuff in the video, but it’s set up to be played exactly that way and didn’t play well if you played it a different way.”
“I’m seeing big controversy over “THIS WHOLE THING WAS FAKE” and it’s annoying me, so I wanted to say something.”
We zullen er nooit achter komen hoe het verhaal precies in elkaar steekt, aangezien de game onlangs geannuleerd is na de ontslagronde bij Microsoft. De annulering van Perfect Dark kwam als een grote verrassing voor McDonald, in opvolgende berichten maakte hij duidelijk dat het ontwikkelteam flinke vooruitgang had geboekt in de afgelopen maanden en dat dingen soepeler verliepen dan ooit te voren.
Als we de woorden van McDonald mogen geloven was de trailer dus niet geheel nep, de video was namelijk gemaakt aan de hand van een in-engine demo, iemand van de studio zou de game gespeeld moeten hebben om de beelden te kunnen vastleggen. Al heeft de ontwikkelaar zeker wat trucjes uit de kast gehaald om de trailer wat meer body te geven.
Bullshit he is trying to save face
Kan Nintendo niet gewoon, Banjo kazooie Perfect Dark, Conker terughalen. Want Perfect Dark achtige ip mist Nintendo nog. Conker is een ander type game dan Nintendo heeft..En epd Banjo kazooie kunnen zij weer briljant maken.
Game komt niet meer uit.
Wat heeft het voor zin om het hier nog over te hebben ?
Dus je liet een trailer zien wat neppe shit bevat. Maakt niet uit of je een klein beetje liegt of veel. Je liegt, blij dat zo een studio oprot
je kon toch aan datt ´´fortnite smoke´´ zien dat het gewoon nep gameplay was man
anders ben je echt een ultra bot
@Anoniem-8923: mensen zijn altijd gefascineerd door het ontwikkelingsproces van een game, en al helemaal wanneer deze gecanceld wordt. Net als bijvoorbeeld indertijd Scalebound.
Er komt een soort ‘wat had het kunnen zijn’ mythe overheen.
En ergens staat de source code op een computer…
@Anoniem-1332: voor wie? De beste man is al jaren weg bij dat team. Hij had dan net zo goed de vuile was kunnen buiten hangen. Hij geeft gewoon redelijk antwoord.
Fable is next !
@Anoniem-7424: Dat denk ik ook.
Mooie ontwikkelaar die mensen in de zeik neemt
@Smaakmaker:
Ben met jou eens dat Nintendo beter verhaal kan maar microsoft ken beter maken met grafies en wat groter mappen maar vond dat het bij Nintendo hoord
Ik vond het er persoonlijk ook niet echt boeiend uitzien.
Volgens mij is 99% van de bezoekers hier dyslectisch.