Nieuwe update laat je The Last of Us: Part II nu in chronologische volgorde spelen

Naughty Dog heeft een nieuwe update voor The Last of Us: Part II uitgebracht. Deze update is interessant, want het laat spelers toe om het verhaal van de game in chronologische volgorde te ervaren.

Iedereen die de game reeds gespeeld heeft weet dat het verhaal non chronologisch uit de doeken gedaan wordt, wat op zich helemaal prima is. Maar door de game nu in chronologische volgorde te spelen, krijg je een wat andere ervaring.

De reden dat het verhaal oorspronkelijk niet chronologisch is, heeft te maken met het realiseren van de maximale impact. De vraag bleef echter bestaan: wat nu als je het verhaal wel chronologisch kan beleven, hoe voelt dat? Met deze update krijg je een antwoord op die vraag.

Hieronder hetgeen de ontwikkelaar over de update te vertellen heeft.

“Those who have already played will know its story is told non-linearly, as Ellie and Abby’s motivations, realizations, and emotional stakes unfold across myriad flashbacks and present-day storylines. While this structure is very intentional and core to how our studio wanted Part II‘s themes and narrative beats to impact players, we always wondered what it would be like to experience this story chronologically. And now finally, we can answer that question.

Through the new Chronological mode, we believe players will gain even deeper insight into Part II‘s narrative. Players will be able to see how Ellie being gifted a guitar flows so neatly into her learning to play, for example, while the journey through Seattle will showcase the fascinating parallels between Ellie and Abby’s crisscrossing journeys. You’ll see just how close they come into running into each other, how their actions impact each other, and more.

It was no small feat to bring The Last of Us Part II‘s story chronologically together, given that Part II‘s story is so meticulously put together. We’re grateful to the developers both at Naughty Dog and our partners at Nixxes to make the Chronological mode as smooth as possible. And while we of course recommend players still new to the game to play through Part II‘s story as was originally developed, the team’s hard work has paid off with a fascinating new way to enjoy this chapter.”

Deze nieuwe modus komt samen met een aantal Trophies en daarnaast zul je twee nieuwe skins vrij kunnen spelen: Joel verkleed als Nathan Drake en Tommy verkleed als Sam Drake, dit voor de No Return modus.

De update met deze modus en nieuwe content is zowel voor de PlayStation 5 als pc beschikbaar. Samen met nieuwe toevoegingen worden er nog wat bugs aangepakt en de performance ziet hier en daar een verbetering.

  1. Anoniem-2703's avatar

    Heel mooi van good old Sony en het prachtige ND team om ons dit emotionele avontuur op een andere manier te laten beleven. Hulde om dit te doen. #I stand with Sony #powerwoman Ellie #powerwoman Abby #remember Joel

    2
  2. User  avatar
    4017 XP

    Sony heeft wel alles uit the last of us geknepen wat erin zat.

    0
  3. Anoniem-344's avatar

    @Smaakmaker: Dit is toch niet uitknijpen. Dit is de fans een andere ervaring geven. Toch niets mis mee? #I stand with Sony

    1
  4. Anoniem-8568's avatar

    beste game period, ever period.

    0
  5. User  avatar
    271 XP

    Dit is echt iets nieuws voor mij, een patch voor een game die er voor zorg dat je het op de juiste volg order speel. Echt de game wereld is gewoon helemaal gek geworden. Ik krijg gelijk trek in melk best wel raar.

    0
  6. Anoniem-3647's avatar

    @TrollHunter: Dat noemen we blijven innoveren en emoties op een andere manier ervaren. Sterke zet van Sony en de master creators van Mighty Naughty Dog. #I stand with Sony

    0
  7. User  avatar
    271 XP

    @Anoniem-3647: Dit is de enige bericht wat je van me krijg. Troll verder en negeer mij comments. Bedankt

    0
  8. User  avatar
    696 XP

    @Anoniem-8568: TLOU part 2 is een heel sterke game. Ik plaats deze persoonlijk nog net onder RDR 2.

    0
  9. Anoniem-2080's avatar

    man deze franchise is toch echt gruwelijk

    ongelofelijk hoog niveau in campaign,schrijfwerk,graphics alles eigenlijk

    en dat woke shit word op zo´n slimme manier gedaan dat je er geen last van heb

    een ijzersterke game die qua niveau zich kan meten met god of war,red dead 2 witcher 3

    0
  10. Anoniem-3858's avatar

    @TrollHunter: trollhunter is een troll geworden hoe ironisch is dat!

    1
  11. Anoniem-1170's avatar

    Feitelijk is dit de beste game, imho. #Istandwithsony

    0
  12. Anoniem-1223's avatar

    Ik ga naar PU, wat een treurige bende is het hier met vooral dat #i stand with random shit, bleh! Doei!

    0
  13. User  avatar
    569 XP

    @Anoniem-2703: Hoezo I stand with Sony wat is dat voor een onzin de heletijd alsof Sony dat ook maar iets interesseert, ze willen gewoon je geld en verder mag je je mond houden.

    0
  14. User  avatar
    621 XP

    @Silencer: Precies dat..

    Sony schijt in een blauw doosje en de #IStandWithSony-crew noemt het kunst en betalen ervoor.

    0
  15. User  avatar
    271 XP

    @Silencer: Is gewoon elke keer de zelfde gast die het doet. Die mij nu ook een troll noem omdat ik vraag dat die me negeer. Maar elke keer als die op de site komt krijg die weer een nieuwe nr achter Anoniem. Best is gewoon niks te zeggen als je die stomme # tag zie staan.

    0
  16. Anoniem-8567's avatar

    @TrollHunter:
    Niet de ‘juiste’ volgorde! De chronologische volgorde. Voor de mensen die het niet konden volgen. (In mijn ogen de klagers die flashbacks en creativiteit niet begrijpen)

    0
  17. Anoniem-4074's avatar

    @RegeraFox:
    Xbox was een goed voorbeeld. Nu volgt Sony.

    0
  18. Anoniem-3820's avatar

    @Silencer:
    Met xbox als voorbeeld!

    0
  19. Anoniem-5730's avatar

    @Anoniem-2703: poe past dat joh, tot aan de elleboog erin bij Sony?

    0
  20. Anoniem-9576's avatar

    @Anoniem-8568: Elly leek idd structureel in the period te zitten ja. #Abby>Ellie

    0
  21. Anoniem-7166's avatar

    @Anoniem-2080: en vergeet Concord niet.

    0
  22. Anoniem-3555's avatar

    @Anoniem-9576: of was het nou Ally .. ach who cares.

    0
  23. Anoniem-3824's avatar

    @Silencer: Ik zou niet weten waarom ik mijn mond zou moeten houden. Zeker niet omdat jij het zegt. Als je problemen hebt met meningen of reacties die je niet zinnen dan moet je ze vooral niet lezen. #I stand with Sony

    1
  24. Anoniem-9663's avatar

    @Anoniem-5730: Hoe lief #I stand with Sony. For the players

    0
  25. Anoniem-8125's avatar

    Haha, ik ben in ieder geval blij dat het een gewoon een update is en niet een zoveelste rerelease. Ik was even bang voor een nieuwe Last of Us 2 Remaster: Chronological edition

    0

Meer The Last of Us: Part II

Meer