Een van de medewerkers van ontwikkelstudio 2K Australia, Jake Solomon, heeft in een interview met Rock Paper Shotgun een aantal dingen opgehelderd over de game XCOM: Enemy Unknown.

Zo gaf hij aan dat bewegen altijd al een belangrijk onderdeel was, het vanuit de flanken aanvallen en het voordeel van van boven aanvallen. Ook de omgevingen zijn een uitdaging zegt Solomon.

“We tried to build a lot of things into the environment, otherwise it gets static and the player goes ‘oh, well I’m a sniper and I picked headshot so I’m just going to use headshot all the time.’”

Verder legt hij in het interview nog uit waarom het via de flanken aanvallen vaak beter is:

“So what we try to do is have really big bonuses for environmental benefits – flanking cover is a really big bonus. If [the enemy unit is] in high cover, especially if they’re hunkered down, flanking is the best thing you can do. We wanted to keep the player moving, moving is still probably the best thing you can do. So you’re always moving and then taking a shot.”

XCOM: Enemy Unknown stond gepland op een release in maart, maar dit is nu gewijzigd naar ‘ergens in 2012’.