Over een paar dagen ligt Dragon Ball FighterZ in de winkels en inmiddels is ook het embargo op reviews verlopen. Dat brengt ons zoals gewoonlijk weer bij een mooi overzicht via Metacritic met cijfers voor de game.
De game heeft al behoorlijk wat cijfers gekregen en het gemiddelde staat momenteel op een 8.7. Het hoogste cijfer dat de game gekregen heeft is een zeer mooie 9.5 en het laagste een 8.0, erg netjes dus.
Onze review van Dragon Ball FighterZ mag je begin volgende week verwachten.
- CGMagazine – 9.5
- Everyeye.it – 9.5
- Hobby Consolas – 9.1
- The Digital Fix – 9.0
- God is a Geek – 9.0
- Wccftech – 9.0
- Metro GameCentral – 9.0
- Multiplayer.it – 9.0
- SpazioGames – 9.0
- Trusted Reviews – 9.0
- EGM – 9.0
- GamePro Germany – 8.7
- Areajugones – 8.5
- IGN – 8.5
- Digitally Downloaded – 8.0
- IGN Italië – 8.0
- Gameblog.fr – 8.0
- Fandom – 8.0
Beetje te hoog als je het mij vraagt. Je maakt al een 10 hit combo bij het laten van een scheet. Te makkelijk.
@213.104.211.xxx: TJa ik wil het u zien doen veel zegen weinig doen als je toch zo goed ben dan moet je eens tegen de toppertje van japon vechten daar krijg je geen schijn van kans . dromer
@jimke1 welke drugs gebruikt u?
@89.200.14..xxx: Dat is Vlaams.
@213.104.211.xxx: wat is je PSN? ik mag je gigantisch af met deze game, dan wil ik je nog weleens horen zeggen of het te makkelijk is.
@213.104.211.xxx: lol alleen die ten hit combo doet geen moer als je wat betere spelers tegenover je krijgt die 60 a 70 hit combo’s op je pompen omdat deze zich niet alleen houden bij de auto combo’s. Daarbij doen die 10 hit combo’s bijna geen damage dus zo spannend is het allemaal niet als iemand dat doet.
@82.74.254..xxx:
Oh dus in België gebruiken ze geen interpunctie? Raar volk dan.
@188.206.103.xxx: Ja en ook geen drug zoals in nederland e . ( 🙂 )
wel of geen makkelijke combos het is mij om het even. ik vind het jammer dat het daar steeds meer om lijkt te gaan. doe mij maar een fighter waar je door middel van tactiek het verschil duidelijk maakt bij je tegenstander. ik ga deze game wel kopen maar dat komt puur omdat ik fighting games verzamel. wat vind ik dan wel goede fighting games? streetfighter v, king of fighters xiv en garou mark of the wolves zijn de betere fighting games wat mij betreft.
overigens is dit wel 1 van de betere dragon ball z games…dat dan weer wel.
@31.161.145..xxx: Dus jij wil zeggen dat er geen tactiek in deze game zit?. Er bestaat dus geen neutral etc in deze game? speel jij überhaupt wel fighters of zeg je nou maar iets.
@jimke1: @62.207.158..xxx: @194.53.3.xxx: Lezen jullie uberhaupt voordat jullie een antwoord geven?
Het combo systeem is shit wat je ook drukt je maakt een combo. het combo systeem van tekken is in dit geval vele malen beter dan dat van deze game. Ook is het niet te vergelijken met met Budokai.
60 of 70 hit combo ZEKKEEEEEER. In de demo was je na wat klappen al neer.
Deze game wordt de hemel ingeprezen alleen omdat het Dragon Ball is.
@194.53.3.xxx:
ja dat wil ik inderdaad wel beweren. kijk het is heel knap wat sommigen kunnen in dit soort games…lange knoppencombinaties instuderen en vervolgens vloeiend in een wedstrijd toepassen. maar tijd om tactiek toe te passen in dit soort games is er bijna niet. en ja ik speel veel fighting games. heb zelf ook games zoals blazblue en guilty gear maar ik mis in die games de tactiek.
@31.161.145..xxx: Het probleem is, er zijn geen lange knoppen combinaties, wat je ook drukt het is een combo. Het combo systeem is shit. niet te vergelijken met Street fighter en tekken.
Dat is overigens wat ik probeerde te zeggen in de eerste comment, maarja fan boys zijn gekwetst.
@jimke1: lol
@213.104.211.xxx:
ik ben geen fanboy van deze game hoor. naar mijn mening de beste fighting game ooit is garou mark of the wolves
@31.161.145..xxx: Bedoelde het ook niet naar jou
mvg
@213.104.211.xxx:
ok
@31.161.145..xxx:
“heb zelf ook games zoals blazblue en guilty gear maar ik mis in die games de tactiek.”
Dan snap jij die games gewoon écht niet. Dat is nu gewoon een feit.
Tactiek missen in fighters van Arc System Works. Uh-huh. Dan heb je het gewoon niet begrepen.
@188.206.103.xxx:
Wat is een interpunctie? Zoiets als een kruispunt?
Lmao @jimke1
@212.178.136.xxx:
die games zijn er vooral op gericht lange knoppencombinaties uit je hoofd te kennen. weinig overzicht in die spellen. bij games zoals streetfighter valt er veel meer te anticperen op wat een ander doet
@212.178.136.xxx:
ik ontken trouwens niet dat je veel skills nodig hebt om die games te spelen maar dat moet je niet verwarren met tactiek
@31.161.145..xxx: Zoals ik al zei, je begrijpt de games dus gewoon niet.
Deze fighters zijn niet te vergelijken met een Street Fighter of Tekken. Verre van.
Ook in BB of GG zijn tactieken nodig. Zeker als je je main character een beetje leert kennen, heb je tactieken nodig om deze beter te kunnen spelen.
Het feit dat je een combo van 20 tot 100 hits kunt maken, betekent niet dat er geen tactiek achter zit. Leer je character kennen. Leer je moves kennen. Leer frames tellen. Leer welke moves met anderen connecten. Leer tussen welke frames je kwetsbaar bent. Als je dit op orde hebt, is een 100 hit combo tegen jezelf niet eens meer mogelijk.
De learning curve van BlazBlue, Guilty Gear, en nu Dragon Ball FighterZ ligt vele malen hoger dan een Street Fighter of Tekken.
@212.178.136.xxx:
kan ik zonder (lange) combos een wedstrijd winnen puur op tactiek bij guilty gear? het lijkt me niet. ik ben zowieso niet enorm goed in combos maar toch win ik veel online battles bij spellen zoals streetfighter en king of fighters, zelfs van spelers die wel enorm goed zijn in combos. maar ik win veel van die battles puur op tactiek…slimmer zijn dan de ander en zelfs door middel van de ander te manipuleren en bepaalde moves uit te lokken. dit is naar mijn mening bij “jouw” games niet mogelijk.
@31.161.145..xxx: Onzin wat je nu zegt.
Zowel GG als BB hebben characters die bijvoorbeeld langzaam zijn. Deze maken geen ellenlange combo’s, maar moeten het van tactiek hebben, counters, etc.
Bedoel, als ik in Street Fighter een juggle-combo eruit gooi waar jij gelijk 75% van je hp kwijt bent, gebruik ik dan ook geen tactiek?
Nogmaals, als je een game (of de mechanics ervan) niet begrijpt, is het niet gelijk per definitie een game zonder tactiek.
@31.161.145..xxx: Knopjes smashen of niet
@212.178.136.xxx:
dus ik kan zonder combos te gebruiken makkelijk winnen van mensen die extreem goed in combos zijn? geloof ik niks van
@31.161.145..xxx: Ohw man.. .je snapt het echt niet…
Wie heeft het over makkelijk?
Lees je mijn posts wel? Leer je character kennen ffs…
BlazBlue > Tager. Traag als de klote. Hier MOET je dus gebruik maken van je tegenstander en zijn/haar moves. Je bent geen rush-character.
Leer je tegenstander kennen (character-wise).
Elke fighter… ik herhaal: ELKE fighter is met tactiek te spelen.
Hell, je kunt zelfs met elk character – ongeacht welke fighter – “afwachtend” spelen en alles van je tegenstander counteren.
Maar…
LEER
JE
CHARACTER
… dammit…
Maar goed… ga maar lekker button bashen op KoF, SF en je ‘oh zo goede’ Fatal Fury.
Blijven de core-spelers over in deze games. Prima!
@212.178.136.xxx:
ik zou zeggen laat het me zien. neem aan dat jij alle guilty gears hebt en alle blazblues? ik heb zowieso de nieuwsten wel dus als ik je als vriend mag toevoegen kunnen we een potje spelen. mischien kun je me dr een andere kijk op laten krijgen. ik wil altijd leren van een ander als die mogelijkheid zich voordoet.
@212.178.136.xxx:
Frames tellen?
@31.161.145..xxx: Van BlazBlue heb ik nu enkel ChronoPhantasma nog. Oudere delen had ik op de PS3, en die heb ik niet meer.
Nieuwste deel heb ik niet, omdat ik de Extend versies de laatste tijd haal van BlazBlue.
Guilty Gear heb ik Xrd Revelator en de Xrd2 upgrade.
Wat is je PSN, dan voeg ik je toe.
@213.104.211.xxx: Het is niet shit, het is zoals jij het ervaart, jij geeft aan te makkelijk, daarom zeg ik ook geef je PSN dan laat ik je zien wat makkelijk is..
@212.178.136.xxx:
TheoH79
@212.178.136.xxx:
ik heb revelator maar ik heb de upgrade trouwens niet. is dat eigelijk een probleem?
@31.161.145..xxx: Alleen voor online maakt het uit volgens mij. Rev is online een beetje dood. Iedereen zit op Rev2.
Maar is niet zo’n probleem… bij de upgrade kun je switchen tussen Rev en Rev2. Dus komt helemaal goed.
@212.178.136.xxx:
oke. en wat is jouw absolute favoriete aller tijden eigelijk?
@31.161.145..xxx: Qua fighters?
BlazBlue Continuum Shift (Extend).
Main: Lambda 11 (en geloof ’t of niet, ik speelde rush met Lambda en geen ranged zoals alle andere spelers <– tactiek 😉 )
—–
MvC3 Ultimate
Main team: Zero / ShumaGarath / Amatarasu
Ik ben wel van de 'wat snellere' fighters.
Street Fighter in het verleden erg veel gespeeld, maar gaat mij nét iets te langzaam als het gaat om moves connecten.
@212.178.136.xxx:
ik hou ook van snelheid maar ik vind spellen zoals die dragon ball z net wat te snel. als bij streetfighter iemand een vuurbal schiet heb je daar tijd voor om op te reageren. eentje terugschieten…overheenspringen…blocken. die tijd heb je bij dragon ball z volgens mij niet
@31.161.145..xxx: Mjah, dat vind ik dus heel erg meevallen. Met Dragon Ball FighterZ zit er gelijk een hele animatie vast aan die moves. Dus het is vrij makkelijk om dat te blocken. Om ervoor te zorgen dat die moves raken, ben je bijna verplicht om het in je combo erin te proppen en ervoor te zorgen dat ‘ie connect en niet whiffed.
Zelfde vind ik overigens ook met BlazBlue en Guitly Gear hoor. Dingen als een “simpele” fireball, zit een veel te grote animatie aan vast.
Waar Street Fighter misschien 20 frames nodig heeft om de move te registreren, heeft BlazBlue er al rustig 45 voor nodig. Daarnaast ben je nog eens een kleine 8 tot 12 frames kwetsbaar omdat je stomweg niet kunt blokken.
Elk nadeel heeft een voordeel, zolang je de game maar leert kennen. Je character leert kennen. Alle ins en outs.
@212.178.136.xxx:
ben benieuwd of ik door tegen jou te spelen tot andere inzichten kom. ik vind guilty gear trouwens wel prettiger en makkelijker te spelen dan blazblue. dat zullen de meesten trouwens niet met me eens zijn
Hele mooie cijfers
@212.178.136.xxx: waar vindt je zo ogen? Tel je ook frames in injustice en mk? Of wat is daar in de truc. Ik wordt online finaal afgemaakt en door de com op hogere difficulity . Ben net 3 weken bezig met injustice 2.
@188.5.246..xxx:
ik speel ook sinds enkele weken injustice 2. ik vind zelf sub zero een goed character als je niet enorm goed bent in combos enzo. win zelf net wat meer dan 50 procent van de online battles
@31.161.145..xxx:
Dan heb je meer geluk als ik 🙂 of skills.
Ik main black canary. Men enigste character op 20.
@188.5.246..xxx:
gewoon veel spelen dan word je vanzelf wat beter. ik had het spel gekocht en nadat ik hem heel even gespeeld had heb ik hem weer in de kast gelegt omdat ik er in eerste instantie weinig aanvond en ik het ook niet echt kon. enkele weken geleden dacht ik ik geef het nog 1 kans en na wat potjes gespeeld te hebben werd het allemaal een aardig stukje beter. ik speel hem nu eigelijk elke dag wel even terwijl ik normaal gesproken meer streetfighter v speelde
@31.161.145..xxx:
@212.178.136.xxx:
Dus, wie van jullie gaat dit streamen???
Stuur me even een Twitch link 😉
@31.161.145..xxx: lol je kan gewoon driehoekje rondje gebruiken dus achter hem teleporten en punishen. Maar ja de game heeft geen tactiek dus niemand gebruikt het denk ik lol
@62.195.142..xxx:
geen idee waar je het over hebt
@62.207.158..xxx: Gevaarlijke jongen hoor 😉
Dus ik geef aan dat het spel pure stront is en dan wil jij mijn PSN?
Ben je nou zo dom? Meestal als je een game niks aan vindt dan haal je hem ook niet?
Hoi beste lezer wat fijn dat je helemaal naar beneden hebt gescrolld na het lezen van de bovenstaands dumbass comments zoals. “ frames tellen” even serieus?? Zijn dit fucked up nerds of wat? Maak je niet druk verder want vanaf hier is geen negatieve energie meer. Gewoon relax je bent op het laatste bericht gekomen je kan nu je telefoonapp PSX-Sense uitzetten beetje Whatsapp tjekken of fb scrollen als je nog niet gedaan hebt of lekker slapen. Enjoy life. Laat deze losers hierboven kibbelen over pixels en ga gewoon lekker vandaag genieten van je dag. Groetjes ISIS.