Dragon Ball FighterZ is echt een geweldige game die zelfs nu, inmiddels vier jaar later, nog steeds indruk maakt. Het competitieve aspect is echter nooit goed van de grond gekomen en dat heeft onder meer met het ontbreken van rollback netcode te maken. Sterker nog, de game kon daardoor niet eens mee doen tijdens EVO Online in 2021. Fans vragen al jaren om deze feature en het lijkt erop dat er eindelijk wordt geluisterd.
Tijdens het recente EVO 2022 lieten uitgever Bandai Namco en ontwikkelaar Arc System Works weten dat Dragon Ball FighterZ een current-gen upgrade krijgt inclusief de toevoeging van rollback netcode, die ook in de pc-versie zal worden geïmplementeerd. Dit moet voor een betere en soepelere verbinding zorgen, wat bij competitieve vechtgames natuurlijk erg belangrijk is. Het is nog niet bekend wanneer de game voor de PlayStation 5 en Xbox Series X|S wordt uitgebracht. Wel wordt een gratis upgrade voor bezitters van de PS4- en Xbox One-versie beloofd.
Overigens heeft Arc System Works eerder al rollback netcode aan Persona 4 Arena Ultimax toegevoegd.
Geen idee wat rollback netcode is, maar voor de rest duidelijk artilel;)
Geweldig? Het was echt een achteruitgang na Xenoverse 2, hopelijk maken ze snel een Xenoverse 3 en geen Fighterz 2.
@Anoniem-3459: “Rollback netcode is een alternatieve manier om inputs van spelers te verwerken. Het systeem voorspelt de knop(pen) die de speler gaat indrukken en pas als het een fout maakt, valt het systeem terug op de juiste input. Dit zou voor een meer robuuste online ervaring moeten zorgen.”
Current gen upgrade is welkom maar vraag me af wat ze kunnen verbeteren op 120fps en laadsnelheden na.
Hopen current gen all dlc op disc
Oh dacht dat er al een current gen patch was, aangezien de game goed draair (op me ps5)
@Anoniem-3459: rollback netcode is in principe een betere internet connectie wanneer je online spelt
@surirav1995:
Want dat maakt echt veel uit.