Forum

Topic: PS3 na 3 maandenna reparatie geen garantie meer?! Wat nu?

Anoniem's avatar

Ik heb mijn ps3 op 10 December 2007 gekregen. (Je kreeg hem gratis bij een Sony Bravia Tv)
De eerste keer ging die ergens in mei 2009 kapot.
Nu vandaag 12 maart 2010 is hij weer kapot gegaan (Moederbord dood)
Bel ik ze op ja je hebt geen garantie meer. Want na 3 maanden van de vorige reparatie zit er geen garantie meer op, althans dat zeggen ze.
Ze boden alleen aan om mijn 60 Gig in te ruilen voor een nieuwe + 150 euro.
Of een brief te schrijven naar het hoger managment om daar te bedelen?! voor toch een reparatie.
Wat ik tuurlijk nog niet gedaan heb.

Nu is de hoofdvraag is het niet wettelijk verplicht dat de fabrikant 3 jaar garantie geeft?
Zo nee, wat kan ik dan het beste doen

Alvast bedankt!
Gr Djives

(En ik maar opscheppen over de onverwoestbare PS3 tegenover de XBOX met Ring Of Dead… Sighhhh…..)

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

6 reacties

  1. 861 XP
    Morticuz's avatar

    Nee, sony heeft gelijk.
    Je kan idd het beste gewoon een brief schrijven, dit wil nog wel eens helpen.
    Bellen heeft geen zin meer.

  2. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Ik weet niet hoor, de aanhouder wint meestal… Ik heb mensen gezien wiens ps3 4 keer kapot ging, toen kregen ze een nieuwe. Zou die steeds binnen 3 maanden na reparatie weer kapot zijn gegaan? Ik zou toch ff actie ondernemen

  3. 428 XP
    Djives's avatar

    Heb jij of iemand anders een voorbeeld van zoon brief . Die hem daarna ook werkelijk positief bericht heeft gehad voor hem te laten maken of vervangen.

    Ik zit trouwens te denken om te laten repareren.
    Of hem op te sturen en dan daarbij 150€ te betalen voor een ander.
    Maar ik hoorde dat je dan een 2ehands krijgt die al een reparatie achter de rug heeft . Dus krijg je gewoon weer een slecht functionerende….

  4. 861 XP
    Morticuz's avatar

    Ik zou eerder een nieuwe kopen dan voor 150 weer een gerepareerde krijgen met 3 maanden garantie.
    Zelf heb ik sony nooit geschreven dus ik heb geen brief voor je, sorry. Zo’n brief hoeft niet heel ingewikkeld te zijn hoor, 1 a 2 alinia’s zijn wel voldoende…

  5. 428 XP
    Djives's avatar

    Mijn ps3 heeft nu uit tijdje uitgestaan. Dus ik start hem op net en hij deed het weer.
    Maar niet lang nadat ik was ingelogt werd het beeld weer overgenomen door rare blokjes en streepjes etc.
    Ik vermoed dat het iets is wat te fixen is.
    Iemand een idee wat het is?

  6. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Je kan beter een beetje zoeken op internet. Je hebt bedrijven of zaken die je PS3 repareren voor €30,-. Je moet er bij blijven staan maar hij maakt hem binnen 1 uur. Je moet maar eens op internet kijken.