Topic: [OOT] Final Fantasy XIII

15 maart 2010om 21:36

Om maar ff to the point te komen:
Vinden jullie em ook zo tegenvallen?

Waar zijn alle dingen die een game een rpg maken??? wat moet ik dit noemen?
Lineair als de pest, alleen maar smalle wegen etc,
geen dorpjes en shops, maar @ een f*cking savepoint kun je dingetjes kopen
geen experience meer
battlesystem waar ik maar niet aan kan wennen
muziek is ook saai, en de spraak is ook niet echt goed ingesproken
Ik weet het niet hoor, maar als Versus ook zo word, is dat mijn Final Fantasy!

sorry dat ik de game zo loop af te zeiken, maar ik moest me ei even kwijt.

Die CGI-filmpjes zien er daarentegen wel geweldig uit, en dat nog op full-hd ook! (jammer dat de realtime graphics gewoon ge-upscaled zijn)
De graphics in het spel zelf zijn ook goed gedaan, ze hebben het slim aangepakt zodat ze meer op het scherm kunnen toveren!

9 reacties

1. User  avatar
    653 XP

is die egt slecht? want hy kreeg tog egt wel een goed cijfer???

0
  2. User  avatar
    9970 XP

een 8 is een laag cijfer voor final fantasy
    en dat vind ik het niet eens waard

maarja, dat is nijn mening..

0
  3. User  avatar
    502 XP

ja het suckt. zit nu op 6 uur ga nog wel verder, maar vind er egienlijk geen reet meer aan.

0
  4. User  avatar
    421 XP

Kijk ten eerste, het viel me ook echt tegen kwa FINAL FANTASY.
    Niet als een normale rpg game, maar van FINAL fantasy ben ik niet niet gewent.
    1 – LINE AIR, geen open wereld wat echt typisch final fantasy is.
    2 – EXPERIENCE POINTS, geen experience points maar battle point net als FFX wat ook echt fucking raar was.
    3 – GEEN GOEIE MAGIC SYSTEEM, je kan tussen 3 groepen kiezen ka aanval en elke aanval heeft z’n eigen truc. dus geen redelijk magic systeem.
    4 – GEEN LIMIT, als e geslagen word door de vijand dat je agressie opbouwd net als FF7, 8 , 9
    5 – STOMME SUMMON SYSTEEM, HEEL WEINIG SUMMON WAT MIJ ECHT TEGEN VIEL.

Ik ben een echt FF HARD CORE gamer en heb letterlijk elke deel gespeelt.
    VOOR HARDCORE GAMER IS Dit echt een tegenval, maar als je geen hardcore bent is dit game ideaal voor de gene.

0
  5. User  avatar
    502 XP

Ik zit er nu wel helemaal in. Het is eigenlijk toch wel tof!
    Zit nu op 12 uurtjes.

0
  6. User  avatar
    9970 XP

nou, ik had gister een gesprekje met een gamestore eigenaar hier in purmerend
    die vond het een geweldig spel
    hij zei ook van, als je zoals ik weinig tijd hebt, heb je geen zin meer om elk hoekje en gaatje te moeten ontdekken

in dat geval kan ik het lineaire best begrijpen, dat mensen het niet erg vinden
    maarja, de rest van de punten blijven!

0
  7. User  avatar
    3650 XP

Heb hem 3 uur gespeeld, had nog nooit een FF gespeeld. En jezus wat een saai spel :|!
    Geen bal aan 🙁

0
  8. User  avatar
    1 XP

ik zit al op dik 30 uur (inclusief farmen ect ect)
    maar als je in chapter 11 komt dan is daar de grote wereld. (en die is groot!!)

ffXIII is de eerste paar uur best linear loop ergens heen, boss fight, filmpje.
    als je dan bij chapter 5 bent dan wordt het leuk meer verhaal, diepgang ect ect

het battle systeem vindt ik eigenlijk veel beter dan bijv het oude battle systeem (ff x en lager)
    dat was af en toe echt zooooo langdraadig dit is lekker snel een gevecht duurt geen uren meer.

het is waar dat dit een hele andere final fantasy game is dan alle andere.

@ AT1LLA

1- hoezo geen open wereld ga bij chapter 11 je maar vermaken 😀
    2 – als je echt alles FF delen had gespeelt was dit systeem bijna hetzelfde als nrtje 10 en geloof ook 12
    3- geen idee wat je hiermee bedoelt, maar de klassen zijn echt geniaal uitgewerkt. bijna iedereen kan ”magic” aanvallen doen.
    maar daar zijn sommige personages niet goed in (snow als medic)
    4- hoezo geen limit?? dat is nu andersom als je je tegenstander bont en blauw slaat wordt die staggerd wat jouw aanval tegen hem steeds sterker maakt.
    5- mee eens de summons vondt ik wel spectaculair maar om nou te zeggen sterk? 🙁

ben wel een ff fan maar heb NOG niet alle delen gespeelt ben bij deeltje 7 begonnen 😀

0
  9. User  avatar
    32 XP

Jammer dat de eerste tien uur lineair en veel tutorials bevat. Als je eenmaal op (Spoiler) Gran Pulse (/Spoiler) bent dan krijg je in de honderd side quests, maar die zijn alleen maar vechten, waar geen verhaal achter zit.
    Viel mij erg tegen. Maar wel zeker 30 uur mee gespeeld omdat het battle system en de paradigm shifts en zo een leuke ervaring geven, de rest viel dus tegen.

0