Topic: Laptop of scooter?

18 maart 2010om 15:31

Hi,

ik ben enorm aan t twijfelen tussen 2 dingen; een scooter of een laptop om te kopen.
Ik ben 15 jaar en ik wordt 9 november 16 (dus dat duurt nog wel eventjes),
ik weet alleen niet wat ik moet kiezen, een scooter is handig en cool (H)

ik ga weinig weg ofzo dus ik denk misschien wil ik geen eens een scooter, alleen als ik de andere kant bekijk dan wil ik hem weer wel. scooter wil ik het liefst 2ehands als ik die koop, nieuw zijn ze niet te betalen vind ik zelf. Ik fiets 5-10 minuten naar school. Mn ouders betalen mn scooterrijbewijs en ze willen misschien ook nog wat bijleggen bij mn scooter.

Ik heb alleen een desktop pc bovenstaan, helemaal nooit een laptop gehad,
ik zit echt heeeeeel veel achter de pc, als ik een laptop koop , wil ik wel eentje van 500/600 euro ofzo,

ik heb nu 330 euro in mn spaarpot, per maand krijg ik 70 euro (foldergeld = 60 euro en zakgeld = 10 euro)

Maar geef me voor en nadelen ofzo voor allebei, of geef redenen waarom ik een scooter of een laptop zou kopen.

Btw, mn ouders haten het als ik altijd maar boven zit haha met een laptop is dat niet zo.

Oja, ik zit nu in de 3e klas, dan in de 4e, en dan ga ik naar ROC A12 in Ede, en ik woon in Veenendaal, daar moet ik ook nog rekening mee houden natuurlijk, of denkenjullie: Dan kan je dat volgende jaar ook nog sparen?

Maar kunnen jullie me alsjeblieft helpen want ik kom er niet uit

Marco

22 reacties

1. User  avatar
    3650 XP

offtopic: Wat een hel momenteel in veenendaal he xD? Je kan gewoon niet meer overstraat xD

on: Kies de scooter 😉 Ede is pokku ent fietsen vanaf veenendaal. Dat wil je egt niet 😛
    Laptop voor je verjaardag gewoon vragen 😉
    En verder scooter is cool (H) lekker snel zijn :PxD stoer doen bij matties etc;)!

0
  2. User  avatar
    653 XP

10 euro per maand? veeel zakgeld xD naja. Ik zou een latopt kopen va 600 euri en een thomos voor 100 euro 150 op marktplaats heb je ze alle 2

0
  3. User  avatar
    931 XP

idd, mss dat je in de zomervakantie nog kan werken voor een vette scooter 😛

0
  4. User  avatar
    232 XP

Haha ik wil geen thomos dan ik wil een Yamaha Neos ofzo , is wel vet , heeft een vriend van me ook:)

@ vinnie1234,

ik denk ff niet dat ik weet wat je bedoelt:P Omg haha ik woon in Veenendaal en weet niet eens wat er aan de hand is xD

0
  5. User  avatar
    3650 XP

1: dat weet ik welxD
    2: ik kom elke dag in veenendaalxD
    3: Ik lees de kranten 😛
    4: Ik zit op CLV xD
    5: Ik ken mensen die betrokken waren vannacht bij vuurgevecht rembrand xD

En een neos is lame 😐 Neem dan aerox xD

0
  6. User  avatar
    571 XP

Als ik jou was zou ik gaan voor een laptop.
    Scooter is duur; niet alleen in aanschaf maar ook de bijkomende kosten zoals benzine, schade, verzekering,etc. Je wordt er lui van 😛 . Aangezien je toch niet zover hoeft te fietsen naar school, waarom zou je dan een scooter willen hebben. Als je over een paar jaar wel naar Ede gaat kun je nog altijd met de bus (OV chipkaart?!).

Laptop heb je waarschijnlijk wel nodig voor je vervolgstudie en als je eens naar je vrienden wilt gaan om te lannen dan is een laptop ook erg handig, want je bent gewoon een stuk mobieler.

0
  7. User  avatar
    3650 XP

Je kan ook laptop nemen, en op je 16.5 voor je auto gaan(A)?
    Mag je ook mee scooter rijden gelijkxD

0
  8. User  avatar
    3388 XP

Als je al een PC hebt dan had ik voor scooter gegaan 😉

0
  9. User  avatar
    1755 XP

Eerst koop je je laptop en dan zoek je op je laptop zoekertjes voor een brommer :p haha.

Nee, serieus, ik heb ze allebei, maar brommer is niet zo stoer hoor, en als je niet veel buitenkomt en veel op je pc zit zou ik ook een laptop halen. Veel leuker dan en je hebt er ook meer plezier aan. Scooter gwn om sneller te gaan en stoer bij je vrienden vind ik het echt niet. :p

0
  10. User  avatar
    653 XP

neem scooter dan als je geen thomos wil wat wil je met laptop als tog ook al en pc heb? en als je hardcore gamer ben op pc moet je geen laptop nemen:P

0
  11. User  avatar
    232 XP

Ik ben geen hardcore gamer joh:P hahahaha

0
  12. User  avatar
    6621 XP

Doe gewoon wat je zelf denk dat het beste is, niet cool is of om erbij te horen.

0
  13. User  avatar
    3388 XP

Dalijk met school moet je ook stage gaan lopen 😉 Dan is het echt wel handig als je een scooter hebt. Als ik jou was had ik een scooter gehaald en daarna als je 16 bent geworden gaan werken in een supermarkt en vanuit daar gaan sparen voor een laptop

0
  14. User  avatar
    2449 XP

kzal voor laptop gaan want vergeet niet dat bij scooter ook nog examens komen xD en nu ook nog praktijk wat ook wat gaat kosten 😐

0
  15. User  avatar
    3388 XP

[quote]kzal voor laptop gaan want vergeet niet dat bij scooter ook nog examens komen xD en nu ook nog praktijk wat ook wat gaat kosten :|[/quote]

Zn ouders betalen zn scooter certificaat 😉 Ik had gewoon voor scooter gegaan 😀 ik was ook voor laptop gegaan maar daar heb ik achteraf wel een beetje spijt van (A)

0
  16. User  avatar
    3650 XP

Ik ben momenteel voor praktijk bezig 😉

Kosten totaal bedrag lopen ongeveer 450 😉 is dus inc thorie en opvragen xD

31 maart heb ik praktijk gehad 😉 kan ik je daar ook wat over vertellen :)!

0
  17. User  avatar
    139 XP

Een scooter is zo kansloos, je bent er alleen geld aan kwijt. Twee jaartjes wachten en je kunt voor je rijbewijs gaan.

0
  18. User  avatar
    1191 XP

Meer hoef je niet te weten

0
  19. User  avatar
    114 XP

scooterr ! dan hoor je pas bij de coole kinderen !

0
  20. User  avatar
    303 XP

ik heb zelf eerst een scooter gekocht is erg leuk om zelf te tweaken enzo beetje nieuwe uitlaat enzo er onderzetten is een leuke bezigheid en dan doe je nog eens wat anders en als je vrienden ook scooter hebben kunnen jullie samen scooters opvoeren enzo is wel egt leuk tijdverdrijf. en een laptop licht eraan wat je doet ik bedoel je hebt een ps3 neem ik aan dan hoef je toch niet te gamen op je pc dan kun je ook gwn een simpele laptop nemen van rond de 200 euro

0
  21. User  avatar
    403 XP

Ik zou voor de laptop gaan, want een scooter heb je 2 jaar of minder en dan heb je er veel geld aan gespendeerd. En dan zie later mensen die een scooter hebben gekocht in oude afgetrapte auto’s rijden en zelf heb je dan een betere auto dan de rest. En dan ben jij de stoere jongen en zij niet.

En nog wat als je ouders hebben betaald voor brommer rijbewijs misschien willen ze dan niet betalen voor je auto rijbewijs ben je nog duurder uit, 😛 En fietsen is ook nog eens gezonder.

0
  22. User  avatar
    97 XP

Ik zou een schakelbrommer kopen 😀
    Kun je alvast een beetje oefen als je misschien een motor wil gaan kopen 😉
    Laptop is natuurlijk ook leuk, maar een brommer is ook vooral voor je plezier. (in mijn geval dan)

0