Hi allemaal,
ik heb een externe harde schijf gekregen van mn oom (80GB) die te klein werd voor hem, ik dacht: Ik wil toch linux installeren dus dan kan ik die mooi gebruiken om te backuppen.
Vraag 1:
Back-upt de PS3 ALLES? Ook gekopieerde savegames? En backupt ie ook gamedata?:$
Vraag 2:
De schijf is NTFS, alleen ik heb gelezen dat je niet in FAT32 kan formatteren als de HDD groter is dan 32 GB? Klopt dit?
En ook dat FAT32 niet bestanden groter dan 4GB tegelijk kopieert.
Vraag 3:
[b]En ook dat FAT32 niet bestanden groter dan 4GB tegelijk kopieert.[/b]
Hoe doet de PS3 dit dan? Ik keek namelijk een keer en als ik wou backuppen had ik iets van 54 GB nodig.
Ik hoop dat ik in dit subforum goed zit :$
Haha 😛
Kunnen jullie mijn vragen misschien beantwoorden?:)
Alvast bedankt,
Marco

Nobody?:$
[b]Vraag 1:
Back-upt de PS3 ALLES? Ook gekopieerde savegames? En backupt ie ook gamedata?Click here to enlarge[/b]
Al je savegames sws wel;)
[b]Vraag 2:
De schijf is NTFS, alleen ik heb gelezen dat je niet in FAT32 kan formatteren als de HDD groter is dan 32 GB? Klopt dit?
En ook dat FAT32 niet bestanden groter dan 4GB tegelijk kopieert.[/b]
Het moet idd FAT32 zijn 😉 Windows kan dit idd niet groter als 32 GB doen, maar hier zijn zat tuts voor 😉 kijk maar even in tut ding op forum 😉 staat er ook 1 namelijk ;), je kan ook een partie maken. Heb je 100 GB dat je 50 FAT32 doet, en 50 GB NTFS.
[b]Vraag 3:
En ook dat FAT32 niet bestanden groter dan 4GB tegelijk kopieert?[/b]
Eeh hier heb ik nog nooit last van gehad 😛 Wel dat je geen bestanden GROTER dan 4 GB op je HDD kan zetten ;)!
Zie bovenstaande voor de andere vragen.
[b]Vraag 3:
En ook dat FAT32 niet bestanden groter dan 4GB tegelijk kopieert?[/b]
Eén bestand mag niet groter dan 4 GB zijn, dus als je allemaal losse bestanden hebt van 500 MB die in totaal 5 GB innemen, kan dit gewoon.
Het is btw een aan rader, zo omhuls van sitecom te kopen, waar je interne HDD in kan doen 😉
Dat scheeld egt enorm ;)!
Ik heb nu een omgebouwde interne harde schijf naar externe harde schijf, daar heb ik t over:P
1: afgelopen vrijdag mijn hdd vervangen van mijn ps3, van een 40gb naar een 250gb hdd, ik heb backup gedaan en dit doet hij in de backup:
– savegames
– installatie files van games
– updates van games
– foto’s
– filmpjes
– muziek
– accounts op je ps3 + alle instellingen
– je gedownloade spullen (demo’s en PSN games, ook van andere accounts)
– zelfs bestanden die je ps3 op het moment van backup maken aan het downloaden is!
eigenlijk alles dus, behalve je trophies!!! die moet je zelf syncen
2: ik heb nu een interne hdd van 250gb, die deed de ps3 zelf formateren. ook heb ik een 320gb externe hdd, die heb ik geformateerd met het progje Swissknife 3.0. ideaal programma ervoor!
LET WEL: je PS3 ziet maar 1 partitie, en dat is de eerste die op je externe hdd staat, de PS3 ziet dus niets als je eerste partitie NTFS is!
3: Je kunt inderdaad geen bestanden groter dan 4gb op je FAT32 schijf zetten.
mijn backup was 25Gb, ik denk dat hij het in ‘categorieen’ opsplitst, of misschien zelfs 1 op 1 over kopieert. durf ik neit zeker te zeggen
Hee ik gebruikte ook SwissKnife 😀 Nicee progje is t wel en heel makkelijk. Ja ik had die backup gekeken en er stonden meerdere bestanden in de mapjes dus
ja klopt heb lang gezocht maar kon alle dingen uiteindelijk toch wel vinden
echt GEWELDIGE tut Click here to enlargeClick here to enlarge
@jason
je hebt geen hyperlink gebruikt.
Toen ik mijn HDD upgrade van 80Gb naar 320Gb had ik ook een backup gemaakt, maar vreemd genoeg maakte hij geen backup van mijn demo’s :S. Na afloop baalde ik wel, want er was gewoon voor meer dan 40 Gb aan demo’s verloren gegaan 😛
Vraag 3:
En ook dat FAT32 niet bestanden groter dan 4GB tegelijk kopieert.
Wanneer de PS3 een backup maakt dan maakt hij allemaal bestanden aan van 3,99/4,00 Gb groot. In totaal was mijn backup ook 54,3 Gb groot 🙂