Heey mensen,
Ik heb mijn PC scherm en het begon vanmorgen. Hij ging uit en aan en uit en aan etc. Dus ik heb me computer uitgezet en ben naar school gegaan. Kom ik vanmiddag terug, kreeg ik hele groene balk door me scherm heen en dan valt het scherm uit. Dan moet ik 15 minuten wachten met me PC opnieuw aanzetten, anders doet het beeldscherm het niet. Soms doet het beeldscherm het ook zomaar een half uur. Nou ja in in ieder geval, ik denk dat me PC beeldscherm verouderd is (3 – 4 jaar oud). Maar dit kan natuurlijk ook aan me moederbord liggen.
Hoe kom ik erachter wat ik er mee moet? Moet ik een nieuw scherm kopen of is de voeding stuk? Alle kabels zitten er namelijk gewoon goed in.
Mvg,
Sjoerd

Mischien PC aansluiten op een TV, of ander PC scherm om te testen 😉 Al gekeken of er scheur in kabel zit? Stekkers der wel inzitten? Stof uitgeblazen etc. Allemaal simpele dingetjes kunnen het verhelpen
[quote]Mischien PC aansluiten op een TV, of ander PC scherm om te testen 😉 Al gekeken of er scheur in kabel zit? Stekkers der wel inzitten? Stof uitgeblazen etc. Allemaal simpele dingetjes kunnen het verhelpen[/quote]
Scheur in kabels en stof niet. Heb hem laatst nog leeggezogen met stofzuiger (2 weken terug). Dat testen kan misschien wel, maar soms komt het pas na een uur opdagen…
Kan ook artifacts zijn (weet niet hoe je het schrijft) dan is je videokaart naar de klote.
grote mogelijkheid dat je videokaart naar de klote is heb dit ook laatst gehad… dus ALS je op je pc kan (e.v.t in veilige modus) moet je eff kijken of je videokaart in je lijst met software staat;
– start -> rechtermuisknop op “deze computer” -> eigenschappen -> tabblad hardware -> apparaatbeheer -> kopje beeldschermadapters. Als hier niets staat dan is je videokaart overleden.. 🙁
succes..
Probeer eerst je beeldscherm eens op een andere PC uit, dan heb je in ieder geval uitgesloten of het je scherm is of je videokaart.
Als het je videokaart is kan het ook een temperatuurprobleem zijn omdat dit niet altijd meteen optreed. Dan kan je nieuwe koelpasta onder je koelblok proberen, dat wil af en toe ook wel helpen.
Is het al gelukt trouwens..? 😀
[quote]Is het al gelukt trouwens..? :D[/quote]
Ik ga hem vandaag ff wegbrengen. Ik denk dat de grafische kaart is doorgebrand, maar ik heb het niet altijd. Zoals nu heb ik het niet.
[quote]Ik ga hem vandaag ff wegbrengen. Ik denk dat de grafische kaart is doorgebrand, maar ik heb het niet altijd. Zoals nu heb ik het niet.[/quote]
Succes 😉
[quote]Succes ;)[/quote]
Dank je, ik denk dat het door de warmte komt. De computer staat nu al bijna 17 uur non-stop aan en vertoont geen kuren.