– Een Windows pc
– Een MKV video
– Een RAR unpacker, bijv: [url=”http://www.7-zip.org”]7-Zip[/url]
– Het tsMuxeR_1.10.6.rar bestand dat ik heb toegevoegd (onderaan deze post te vinden).
[b]:: Stap 2: Aan de slag ::[/b]
1 – Unrar het ’tsMuxeR_1.10.6.rar’ bestand op je pc. (Eenmalige stap)
2 – Start tsMuxerGUI.exe.
3 – Klik op ‘add’ en selecteer de video die je op je PS3 afspeelbaar wilt hebben.
4 – Indien je een MKV bestand met een profiel van 5.1 hebt, zul je deze moeten verlagen tot 4.1.
(Als het profiel al op 4.1 of lager staat ga dan naar stap 5.)
Selecteer de (video)stream met het 5.1 profiel die je kan vinden onder het stukje met: ‘source file’, ‘codec’, ‘lang’ en ’track info’, onder de tab ‘Input’.
Vink vervolgens ‘Change level’ aan, dit staat onder ‘General track options’.
Verander vervolgens het level naar 4.1.
5 – Bij ‘Output’ vink je ‘AVCHD disk’ aan en met de knop ‘browse’ kun je selecteren in welke map de video terecht moet komen.
6 – Klik op het tabblad ‘Split & Cut’.
7 – Onder het kopje ‘Splitting’ vink je ‘Split size by every’ aan en zet je de teller op 4,000 GB.
8 – Nu ga je terug naar het tabblad ‘Input’ en klik onderaan op ‘Start muxing’.
9 – Als het muxen klaar is kun je tsMuxerGUI.exe afsluiten en AVCHDMe.exe opstarten.
10 – Klik op de knop ‘browse’ en navigeer na de map waar je video staat, je zult een map genaamd ‘BDMV’ vinden en een map genaamd ‘CERTIFICATE’. Selecteer nu de map ‘BDMV’ en klik op ‘ok’.
11 – Als laatste stap klik je nu op de knop ‘Fix it’.
12 – De video kun je nu vinden in de map ‘STREAM’, die map zit in de ‘BDMV’ map. Daar zul je een .mts bestand aanvinden (dat is de video).
13 – Vervolgens kun je het video bestand overzetten naar je PS3 (d.m.v. een USB stick bijv.)
Dit was mijn tutorial hopelijk kun je nu jouw MKV (HD) video’s vol kijkplezier op je PS3 afspelen.
:: `Lexus ::

handig! binnenkort eff uitproberen 🙂 thanks voor duidelijke tutorial
Leuke tut!
Was al bekend met ts muxer dus dat gaat allemaal prima. Avchdme ook geen probleem.
Maar dan: Als je een film muxed krijg je vaak meerdere videobestanden, zeg in mijn voorbeeld 3.
Die kan je kopieren naar je ps3, maar dan? Dan heb je je film in 3 delen.
Iemand tips?
(Gebruik nu multiavchd wat echt een fantastisch programma is, maar, zou leuk zijn om films direct op de ps3 af te spelen ipv een USB drive)
dat is ook gewoon mogelijk als je de .mkv naar je ps3 streamed via ”ps3 media server”
gewoon effe de java applicatie downloaden en instaleren en dan via de ps3 de media server aanzetten en dan op de ps3 je bestand opzoeken en VOILA
ik ben blij dat ik van het omzetten en de mediaserver af ben
ik plug gewoon met externe hdd in me TV, en ik kan bijna alles afspelen 😀
IKk heb het geprobeerd, en alles werkte goed. Op mijn pc doet alles het goed, maar op mijn ps3 doet het geluid het niet.
Wat moet ik doen?
Kijk of er geen DTS spoor in de video zit. Want dan moet je een speakersysteem hebben. Wat je kan doen is van de DTS een aac van maken maar het converteren is moeilijk.
bluray brander 🙂
je moet je bestanden splitten op 4GB anders kan je PS3 ze niet aan, maar op zich merk je niet heel veel van de overgang van het eerste naar het tweede bestand..
[quote]bluray brander 🙂
je moet je bestanden splitten op 4GB anders kan je PS3 ze niet aan, maar op zich merk je niet heel veel van de overgang van het eerste naar het tweede bestand..[/quote]
Dat is natuurlijk wel niet zo handig :/
Aangezien de meeste .mkv toch wel 4-5gb zijn.
Toch een handige tut 😉
Beste Lexus,
Ik heb da getest en da werkt inderdaad, fantastisch gewoon. Maar ik heb mkv bestanden gedownload met een nederlandstalige ondertitel erin, hoe krijg ik die klaar gestoken want als ik hem rip zoals hierboven vermeld staat dan heb ik enkel film zonder iets bij, enige help??
je kunt de ondertiteling tijdens het afspelen aan en uitzetten, in je menuutje
PS: voor mensen die het niet willen omzetten, en een wat nieuwere generatie LCD tv heeft (samsung iig), sluit een externe hdd, usb stick etc aan op je tv en je kunt ALLE soorten bestanden bekijken, ook MKV 😛
als ik op mijne ps3 den bluray afspeel geeft em geen ondertitels weergegeven, dus zit ik nog steeds vast hé
en voor nen nieuwen tv heb ik nu nog geen geld se :p
als iemand een MAC heeft kun je gemakkelijk je srt burnen in een film en deze omzetten naar PS3 met een paar kliks met behulp van MKVtools. Het duurt een half uur per film. Dit heb ik na 2 maanden als enige oplossing voor MAC gevonden. Deze tutorial lukt maar niet op mijn windows laptop met ondertiteling en conversie. Maar voordeel is dat ik met mijn MAC gewoon de video’s op achtergrond converteer zonder prestatieverlies op internet, itunes en word tegelijk.
Sorry helaas heb ik hier geen oplossing voor. Ik moet toegeven dat ik het toevoegen van subs nog niet getest had toen ik deze tutorial postte (alleen het omzetten van video’s) en ging er dus van uit dat het wel werkte. Zelf kijk ik namelijk alles gewoon in engels. Ik zal het stuk met de ondertiteling dan ook maar weghalen aangezien het niet werkt. Sorry voor de ongemakkelijkheid.
:: Lexus ::