Topic: PS3 koeling fan

29 mei 2010om 13:56

Hallo,

Ik wil een koeling fan kopen voor mijn PS3 omdat die te warm wordt.
Welke raden jullie mij aan?
Ik heb de 60GB versie.

Is de nyko interncooler een goeie of zijn er betere?

MVG

22 reacties

1. User  avatar
    571 XP

Zo’n ding maakt je PS3 wel een stuk groter, maar het lijkt mij wel een redelijk goeie cooler.

0
  2. User  avatar
    3343 XP

Ik heb hem gehad en na een aantal maanden (2) was hij stuk en draaide de fans niet meer. Nu heb ik me PS3 rechtop staan en dat bevalt ook prima!

0
  3. User  avatar
    1390 XP

toen ik die fan had gekocht was hij gelijk al stuk.. je kon hem niet zachter of harder doen. hij stond altijd op t hardst en dat was echt irritant!

0
  4. User  avatar
    1512 XP

de nyko inetrcoller werkt wel goed maar maakt pokke veel lawaai 😛
    heb hem zelf ook en ik gebruik hem nooit want dan hoor je dat gesuis er steeds doorheen

0
  5. User  avatar
    216 XP

[quote]de nyko inetrcoller werkt wel goed maar maakt pokke veel lawaai 😛
    heb hem zelf ook en ik gebruik hem nooit want dan hoor je dat gesuis er steeds doorheen[/quote]

Zorgen deze fans ervoor dat je ps3 niet overhit wordt of is het gewoon bullshit?

0
  6. User  avatar
    3343 XP

[quote]Zorgen deze fans ervoor dat je ps3 niet overhit wordt of is het gewoon bullshit?[/quote]

Mijne was na 2 maanden ofzo al stuk. Hij maakte een raar geluid, na een tijdje er toch maar afgehaald. Helemaal naar de klote.

0
  7. Engel_des_Doods's avatar

koeler maakt een hoop herrie

0
  8. User  avatar
    216 XP

[quote]Mijne was na 2 maanden ofzo al stuk. Hij maakte een raar geluid, na een tijdje er toch maar afgehaald. Helemaal naar de klote.[/quote]

Hmm, ik snap het. Maar sommige zeggen dan ook dat hierdoor je ps3 langer gaat werken. Ik heb een YLOD gehad met mn PS3 en heb deze late maken (niet door sony). Maar na 2 maanden heb ik hetzelfde probleem terug overhit. Kga het terug laten maken en daarna die cooler gebruiken.

Bedankt voor jullie reacties..

0
  9. User  avatar
    24 XP

waar heb je ps3 staan?
    want het kan zijn dat hij zijn warme lucht niet kwijt komt, en deze gewoon weer aanzuigt en weer warmer maakt etc…

0
  10. User  avatar
    232 XP

Ik snap het nut niet van die dingen, als je PS3 in een ruimte staat waar die goed kan ademen, dus geen voorwerpen er omheen dan kan je PS3 ook niet extreem warm worden lijkt me?

En zo’n cooler blaast je warme lucht alleen je PS3 weer terug in en wat koele lucht van de Cooler zelf.

0
  11. User  avatar
    571 XP

Ik zou wel eens een test willen zien van die koelblokken. Gewoon een stuk of 3 op de testbank zetten en de PS3 een uurtje of 3 flink laten stressen en de temperaturen meten, met en zonder de koelblokken.

0
  12. User  avatar
    722 XP
    0
  13. User  avatar
    441 XP

[quote]ik heb goeie koeling gevonden

http://img208.imageshack.us/img208/2592/sl271535.jpg%5B/quote%5D

zit ingesloten dus dan kan ie zn warme lucht niet kwijt, lijkt me dus niet zo’n goed idee..

wl droog plaatjexDxDxD

0
  14. User  avatar
    571 XP

[quote]zit ingesloten dus dan kan ie zn warme lucht niet kwijt, lijkt me dus niet zo’n goed idee..

wl droog plaatjexDxDxD[/quote]

Dat heb je helemaal fout. De warmte die de PS3 afstaat wordt via het koel element in de vriezer naar buiten afgevoerd. Zo blijft je PS3 altijd koel 🙂

0
  15. User  avatar
    441 XP

[quote]Dat heb je helemaal fout. De warmte die de PS3 afstaat wordt via het koel element in de vriezer naar buiten afgevoerd. Zo blijft je PS3 altijd koel :)[/quote]

klopt..xD
    ff niet doorgedacht:$xD

0
  16. User  avatar
    582 XP

nice:P

0
  17. User  avatar
    2610 XP

had van sony enkele tips gekregen
    laat je ps3 altijd 15 cm ruimte is beter voor de koeling/fan
    en maak de omgeving ook om de week schoon met een doekje.
    Had een nyko interncooler maar wat maakte het een geluid joh heb hem direct doorverkocht niet echt een aanrader!!

0
  18. User  avatar
    71 XP

Koop er gewoon geen want die koelers werken nou niet bepaald goed je ps3 gaat eigenlijk alleen maar eerder stuk(is mijn ervaring dan).

0
  19. User  avatar
    764 XP

Als je je PS3 op een open plek heb staan dus niet in een kast bijvoorbeeld heb je geen koeler nodig t’s geen xbox

0
  20. User  avatar
    278 XP

Al die cooling fans zuigen extra stof naar binnen. Heeft als gevolg dat je koel elementen in je PS3 hun warmte niet meer goed kunnen afgeven wat er uiteindelijk toe leidt dat je PS3 defect raakt.

0
  21. User  avatar
    168 XP

en waar kan men zo’n ding kopn

0
  22. User  avatar
    278 XP

[quote]en waar kan men zo’n ding kopn[/quote]

MediaMarkt, Intertoys, Bart Smit, Gameplaza, Futurezone, Gamemania, Bol.com, Saturn, Marktplaats, etc. Zou het alleen niet aanraden die apparaten zijn altijd funest voor je hardware.

0