Forum

Topic: PS3 > Computerscherm

Anoniem's avatar

Hoi jongens,

Is er een mogelijkheid om m’n PS3 aan te sluiten op een computer beeldscherm?
Zo ja, welke kabels heb ik nodig voor HDMI en voor normaal? (normaal = Rood, Wit, Geel)

Aan de achterkant van me beeldscherm moet een VGA kabel.

Alvast bedankt.

Groeten,

Bram

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. 3891 XP
  2. 26 XP
    BC-Bram's avatar

    http://www.thuisbioscoop.nl/component-adapter.html

    Zoiets bedoel je ?

    Lijkt me wel, als de PS3 maar aangesloten kan worden op een computer beeldscherm, en dat er beeld is.
    Het MOET weg via VGA kabel.

  3. 26 XP
    BC-Bram's avatar

    Lukt het ook met een VGA to HDIMI ?

  4. 580 XP
    GVeyron's avatar

    Volgens mij is het niet mogelijk hoor. Tenminste bij mij kon het niet op me vorige pc, waar zelfs een tv-kaart in zat. Je moet namelijk kunnen schakelen tussen kanalen en monitoren hebben geen kanalen.

    update: Ik heb nog ff wat sites bekeken en die zeggen dat het niet mogelijk is om je ps3 aan te sluiten op je monitor, dat heeft te maken met de input en output van monitoren.

  5. 157 XP
    J-u-s-t_M-e's avatar

    ligt eraan , ik heb een 25 inch monitor (HD) met HDMI kabel , beeld is super 😉 . gewoon “plug and play” , je moet natuurlijk wel het geluid appart hebben.

  6. 533 XP
    fazzel100's avatar

    Het kan wel, een vriend van mij heeft dat. maar dat komt omdat hij 2 HDMI porten op zijn Beeldscherm heeft en dus waarschijnlijk 3 Channels heeft 2X HDMI en 1X VGA

  7. 580 XP
    GVeyron's avatar

    Het zijn wel 2 verschillende HDMI poorten, een input en een output. In één van de 2 moet je dan de hdmi kabel doen.

  8. 15 XP
    Gido's avatar

    Dat kan zeer zeker, als je monitor een hdmi aansluiting heeft kun je gewoon een hdmi kabel gebruiken, anders moet het met z’n kabel wel lukken http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7928. Het mooiste werkt het als je monitor verschillende aansluitingen heeft, bijvoorbeeld dvi en hdmi. Dan kun je je pc aan dvi hangen, en je ps3 aan de hdmi aansluiting.

  9. 585 XP
    P_layboy_PV_'s avatar

    Sluit gewoon je computer aan op je TV, dan is je TV je computerscherm.
    Dan sluit je je PS3 aan op je “computerscherm”.

    ON:
    Gewoon zoals hierboven al gezegd, het kan alleen als je een HDMI input/output in je computer hebt.
    Dan moet je het er voor over hebben om een nieuw scherm te kopen.

  10. 47 XP
    Roper's avatar

    Dit kan overigens wel hoor, maar is niet echt aan te raden.

    HDMI is digitaal en VGA is analoog, er moet dus een converter tussen die het signaal omzet van digitaal naar analoog.
    Jammer is dat deze converters beginnen bij €150,- en dan kan tegenwoordig beter gewoon een nieuw beeldscherm kopen 😛