Hallo Sensers,
Ik zou wat meer over de inhoud van m’n laptop willen weten. Wanneer je een pc of laptop koopt krijg je altijd van die bijzondere verhalen met alle shit wat er in je ‘Magic Box’ zit. Hiermee bedoel ik je processor, grafische kaart, etc. etc…
Nu vind ik dat allemaal wel mooi maar waarmee heeft welk ding te maken en hoe kun je zien of het slechter of beter is dan de ander?
Hier de info van mijn laptop:
Intel© Core 2 Duo processor P7350 ( 2.0 GHZ, 1066 MHz FSB, ‘3 MB L2 cache)
17″ WXGA+ Acer CrystalBrite LCD Dit weet ik nog wel, m’n beeldscherm
Up to 2303 MB NVIDIA© GeForce© 9600M GT TurboCache
4 GB DDR2
1000 GB dual HDD (500 GB + 500GB) M’n geheugen..
DVD Super Multi DL Dvd speler neem ik aan?
802. 11a/b/g/Draft-N-WLAN
Dit + nog wat andere stuff maar die zijn nu niet van belang.
Hierbij de vraag aan jullie of ik wat meer uitleg hierover kan krijgen? Welke info bij wat van onderdeel hoort: grafisch, prestatievermogen, geheugen etc. en hoe ik kan zien of het goed is ja of nee..
Alvast bedankt.
Justin 😉

en dat vraag je op een PlayStation 3 website? xD
[quote]en dat vraag je op een PlayStation 3 website? xD[/quote]
[url=http://img251.imageshack.us/i/ps3senseeee.jpg/]http://img251.imageshack.us/img251/4261/ps3senseeee.th.jpg[/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Lijkt me weinig met de ps3 te maken hebben toch? En aangezien er genoeg mensen zijn met verstand hierover dacht ik I’ll give it a try.. 😉
No people who knows it? 🙁
ik ben geen pc nerd maar sommige dingen kan ik wel vertellen maar grafische kaarten daar heb ik geen verstand van maar die:
4 gig ddr2 wilt zeggen je werkgeheugen dat maakt de pc sneller (maar dat is niet het enige wat je pc sneller maakt) dus hoe hoger je werkgeheugen hoe sneller (meer programma’s etc. te gelijk kan draaien) maar ik geloof dat na 4 gig werk geheugen de pc niet meer sneller gaat omdat je software dat niet toelaat (vista). maar 4 gig is voor mij voldoende en is wel aardig goed. je core duo is je processor als ik jou was zou ik toch kijken of je niet ergens core i5 ofso kan krijgen dat is beter of core i7 is natuurlijk nog beter (maar dat zal ook wel meer geld kosten :P) maar goed ik hoop dat ik je een klein beetje geholpen hebt, maar zoals ik al zei ik ben geen pc nerd ik heb maar klein beetje verstand van pc’s. maar deze setup is in ieder geval niet slecht maar ik vind altijd belangrijker prijs/kwaliteit mis kun je er ook effe bij zetten hoeveel die kost. maar als ik jou was zou ik ff een review lezen van je laptop/pc ? is altijd handig weet je gelijk of die goed is of niet. ik heb zelf ook net een laptop gekocht (macbook pro) voordat nu allemaal nerds over me heen krijg van (JE BETAALD TE VEEL!) ik vond namelijk accu duur en gebruikers gemak en duurzaamheid belangrijken dan de specificatie’s , ik weet zelf ook wel dat je te veel betaald voor apple maar je krijgt wel iets waar ik lang plezier aan heb, en ik game toch niet op mijn pc alleen beetje dingetjes voor sgool enzo.
ff oftopic: ik heet ook JUSTIN LOL
Heey Justinvd,
I’ll give a try op je vraag. Ik zie dat de andere Justin al wat dingetjes gezegd heeft.. kijken of ik het kan aanvullen…
– Intel© Core 2 Duo processor P7350 ( 2.0 GHZ, 1066 MHz FSB, ‘3 MB L2 cache)
Dit is inderdaad je processor… Het is opzich niet een super nieuw model maar opzich kan het er nog aardig mee door. Waar je processor mee te maken heeft is met de snelheid van je computer. 2.0 GHz is je klok-snelheid…dit betekent dus hoe snel hij de berekeningen maakt… Dit zou opzich sneller mogen / kunnen maar voor een laptop als je er niet zware dingen zoals gaming of video editing mee doet moet het lukken.. Er zitten 2 cores in…Dit betekent dus eigenlijk dat hij tegelijkertijd 2 dingen kan doen op die snelheid van 2 GHz. Dit maakt het dus tegenwoordig aardig goed mogelijk om een spel te draaien terwijl je ook nog bijvoorbeeld outlook aan heb staan of iets dergelijks.. vroeger was dit aardig crap. De andere informatie over die processor heb je geen ruk aan eigenlijk dus die zal ik je ook besparen.
– idd je beeldscherm
– Up to 2303 MB NVIDIA© GeForce© 9600M GT TurboCache
Je grafische kaart… Leuke kaart voor een laptop…snelheid zou sneller mogen maar is eigenlijk ook verder niets mis mee. Hij gebruikt DirectX 10 (software / programma) …waar ik uit ervaring erg tevreden mee ben.
– 4 GB DDR2
Zoals eerder gezegd door Justin 2, je werkgeheugen…very nice :P… 4 gig zou je ruim voldoende aan moeten hebben, wat je ook doet.
– die 2 keer 500 gb is natuurlijk maar net wat je er zelf van maakt…als je erg veel films / muziek of andere dingen erop zet kan die zo vol zijn…aan de andere kant als je er alleen maar documenten opzet heb je natuurlijk meer dan genoeg om nog 7 eeuwen lang door te typen.
– je dvd speler idd.
– je WIFI…kan ik vrij weinig nuttigs over zeggen.. 300 Mb per seconde…erg rap voor een laptop natuurlijk :P.. Daarnaast ook een erg grote radius waardoor je niet snel uit bereik komt of iets dergelijks
Ik hoop dat ik je zo geholpen heb..
Stuur anders een berichtje op mijn account ofso voor info ofso XD
Boudewijn
Thnx voor de info guys!
[quote]ff oftopic: ik heet ook JUSTIN LOL[/quote]
Haha, kijk is aan.. Nog iemand met een geweldige naam.. (A)
[quote]Thnx voor de info guys!
Haha, kijk is aan.. Nog iemand met een geweldige naam.. (A)[/quote]
ja alleen verpest justin bieber het weer 😛