Topic: [OOT] Mafia II

02 augustus 2010om 10:17

Een topicje over mafia 2 (overigens het 1000ste topic in games sectie :D)

[b]Info over de game[/b]

Mafia 2 is het vervolg op de 1ste mafia game die uitkwam in 2002. Mafia 2 speelt zich af in een stad gebaseerd op New York en San fransisco. Het verhaal ontvouwt als jouw personage (Vito Scaletto) terug komt van zijn dienst in de 2de wereldoorlog. Als Vito terug is merkt hij dat zijn familie het financieel heel moeilijk heeft en een hoop schulden af moet betalen. Om deze schulden te kunnen betalen raakt Vito betrokken in duistere zaakjes. Het begint met diefstallen en overvallen op juweliers, maar hoe ontwikkeld Vito zich in dit mafia wereldje als hij merkt dat er snel geld te verdienen valt?

[b]boxart[/b] [spoiler][img]http://ps3life.nl/data/upl/2010/0325ffk1269549473580.jpg[/img][/spoiler] [b]Screenshots[/b] [img]http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2008/04/27212708482l.jpg[/img] [img]http://www.gameguru.in/images/mafia-2-ss1.jpg[/img] [img]http://farm3.static.flickr.com/2364/2450999380_74c50b4b99_o.jpg[/img] [b]Trailers[/b] [b]Mafia 2 trailer[/b] [spoiler]http://www.youtube.com/watch?v=bVkHraUDDpk[/spoiler] [b]Mafia 2 E3 trailer[/b] [spoiler]http://www.youtube.com/watch?v=s9YPo_2rnPI&feature=related[/spoiler] [b]Mafia 2 boom boom trailer[/b] [spoiler]http://www.youtube.com/watch?v=_bczYPOVBf8[/spoiler] [b]Trophies[/b] [spoiler] [img]http://www.ps3-sense.nl/trophies/brons.png[/img] •Viva la Resistenza! – Complete Chapter 1.
•Home Sweet Home – Complete Chapter 2.
•Back in Business – Do your first job for Mike Bruski.
•Big Brother – Protect Francesca.
•A Real Gentleman – Help the woman fix her car in Home Sweet Home.
•The Price of Oil – Complete Chapter 3.
•The Professional – Obtain the ration stamps without raising the alarm.
•Mail Man – Sell all the gas stamps before the time runs out.
•Night Shift – Complete Chapter 4.
•Good Spirits – Complete Chapter 5.
•Time Well Spent – Complete Chapter 6.
•Last Respects – Complete Chapter 7.
•The Wild Ones – Complete Chapter 8.
•Man of Honor – Complete Chapter 9.
•Checking Out – Complete Chapter 10.
•Our Good Friend – Complete Chapter 11.
•Wake Up Call – Help Leo out of a tricky situation without getting caught.
•Chasing the Dragon – Complete Chapter 12.
•Chop Chop! – Complete Chapter 13.
•Get Rich or Die Flyin’ – Get all wheels of your car into the air for at least 20 meters and then touch the ground again.
•Pedal to the Metal – Travel at 125 mph.
•One Careful Owner – Travel a total of 50 miles in one vehicle.
•Proper Scapper – Sell 5 vehicles to Mike Bruski at the scrapyard.
•Exporter – Sell 5 vehicles to Derek at the dock.
•Cruise Control – Keep any vehicle at 30 mph or over for 5 or more minutes.
•Hairdresser – Kill 5 enemies in rapid succession with a headshot.
•Knucklehead – Kill a total of 30 enemies using melee attacks.
•Stuck Up – Rob 5 stores in under 5 minutes.
•The Enforcer – Kill 50 enemies.
•Sharp Suiter – Buy your first luxury suit.
•Tuned Ride – Upgrade one of your cars one level.
•Dream Handling – Upgrade one of your cars to the maximum level.
•Hard to Kill – The police want you dead. Survive for 10 minutes!
•Collector’s Item – Find at least one collectible in the game.
•Petrol Head – Drive at least 30 different vehicles.

[img]http://www.ps3-sense.nl/trophies/zilver.png[/img] •Met at Work – Complete Chapter 14.
•Finish Him – Finish what you started.
•Ladies’ Man – Find all of the Playboy magazines.
•Card Sharp – Find all of the Wanted posters.
•He Who Pays the Barber – Improve the dockworker’s haircuts.
•A Lesson in Manners – Show that you know how to treat a lady.
•Hey Joe – Clean up after Joe.
•End of the Rainbow – Settle the score with the Irish once and for all.
•The Mafia Never Forgets – Pay a visit to an old friend.
•Out for Justice – Learn what it means to be a Scaletta.

[img]http://www.ps3-sense.nl/trophies/goud.png[/img] •Made Man – Finish the story on Medium difficulty or higher.
•Tough Nut – Finish the story on Hard difficulty level.

[img]http://www.ps3-sense.nl/trophies/platinum.png[/img] •Platinum Trophy – Unlocked when all trophies collected.

[b]Jimmy’s Vendetta DLC[/b] [img]http://www.ps3-sense.nl/trophies/brons.png[/img] •First step – Complete your first mission in ‘Jimmy’s Vendetta.’
•Faster than Light – Achieve a 10x point multiplier in ‘Jimmy’s Vendetta.’
•Explorer – Drive a total of 1,000 miles in vehicles in ‘Jimmy’s Vendetta.’
•Armament King – Kill your enemies in ‘Jimmy’s Vendetta’ with every weapon available in the game.
•Firebug – Destroy 100 vehicles in ‘Jimmy’s Vendetta.’
•Sharpshooter – Kill 100 enemies by headshots in ‘Jimmy’s Vendetta.’
•Carnapper – Finish all Car Dealer missions in ‘Jimmy’s Vendetta.’
•Massacre – Kill 1,000 enemies in ‘Jimmy’s Vendetta.’

[img]http://www.ps3-sense.nl/trophies/zilver.png[/img] •Revenged – Finish ‘Jimmy’s Vendetta’ on any difficulty level.
•Millionaire – Earn 1,000,000 points in ‘Jimmy’s Vendetta.’[/spoiler] [b]Nieuws[/b]

Demo staat geplant voor 10 augustus
Release date 28 Augustus

feedback,tips,reactie’s, en info op en over mijn startpost zijn altijd welkom

41 reacties

1. User  avatar
    343 XP

de boxart had trouwens wel wat intressanter gekunt maarja 😛

0
  2. User  avatar
    582 XP

[quote]de boxart had trouwens wel wat intressanter gekunt maarja :P[/quote]

waarom vind deze master…

hoop echt dat deze game vetter word dan mijn verwachtingen… en deze zijn hoog.

0
  3. User  avatar
    381 XP

Hoezeeee het 1000ste topic in de game sectie. 😀

Ontopic:
    Ik vind de boxart juist lekker rustgevend, het hoeft niet altijd met explosies en al die andere onzin :P. Kan niet wachten om de game te spelen op Gamekings Live, als het me dan goed bevalt ga ik daarna gelijk de game kopen.

0
  4. User  avatar
    903 XP

Lijkt me mooie spel, maar ik koop hem alleen als die multiplayer heeft.

0
  5. User  avatar
    582 XP

[quote]Lijkt me mooie spel, maar ik koop hem alleen als die multiplayer heeft.[/quote]

ik zeg jij bent gek!

want jij koopt hem niet omdat deze game geen multiplayer heeft…

0
  6. User  avatar
    2449 XP

[quote]Lijkt me mooie spel, maar ik koop hem alleen als die multiplayer heeft.[/quote]

Hoezo een multiplayer dan? De game draait veel meer om het verhaal en niet een multiplayer… Een multiplayer zou overbodige luxe zijn *kuch* Uncharted 2 *kuch*

0
  7. User  avatar
    2574 XP

[quote]Hoezo een multiplayer dan? De game draait veel meer om het verhaal en niet een multiplayer… Een multiplayer zou overbodige luxe zijn *kuch* Uncharted 2 *kuch*[/quote]

ik denk dat ie dan misschien een multuplayer zoals gta iv bedoeld?
    en wat was er mis met uncharted 2 zijn mp ? xD

0
  8. User  avatar
    343 XP

[quote]ik denk dat ie dan misschien een multuplayer zoals gta iv bedoeld?
    en wat was er mis met uncharted 2 zijn mp ? xD[/quote]

uuuhhh laat me denken, daar is geen fuck aan??? en Uncharted 2 kocht ik toch alleen maar voor het verhaal heb de multiplayer niet eens gespeeld xd

en jaa nu jullie het zo zeggen is het wel waar over die boxart is ook wel is cool wat rustgevender

0
  9. User  avatar
    903 XP

nee maar… dan betaal je 60€ ervoor en dan heb je ongeveer 30 uur ofzo (denk ik) met deze game… en ja en dan? Als het dan geen multiplayer heeft…. kun je er verder niet egt iets mee. Free-roam games moeten gewoon multiplayer hebben

0
  10. User  avatar
    343 XP

[quote]nee maar… dan betaal je 60€ ervoor en dan heb je ongeveer 30 uur ofzo (denk ik) met deze game… en ja en dan? Als het dan geen multiplayer heeft…. kun je er verder niet egt iets mee. Free-roam games moeten gewoon multiplayer hebben[/quote]

ja maar toch multiplayer zou wel leuk zijn maar voor mij niet meer als een leuke toevoeging, games als bad company enzo die moeten gewoon een multiplayer hebben.
    Daar vermaak ik me denk ik dan meer mee als met een multiplayer van een free-roaming game ;p

wat vinden jullie trouwens van de start post XD info over game zelf geschreven 😛

0
  11. User  avatar
    2449 XP

Naja de multiplayer in uncharted 2 heb ik nooit gespeeld, game draaide bij mij alleen om het verhaal.. Bij Mafia II zou ik het ook onnodig vinden, maar mocht er een Multiplayer komen dan denk ik dat ik hem wel ga spelen:

0
  12. User  avatar
    381 XP

[quote]Naja de multiplayer in uncharted 2 heb ik nooit gespeeld, game draaide bij mij alleen om het verhaal.. Bij Mafia II zou ik het ook onnodig vinden, maar mocht er een Multiplayer komen dan denk ik dat ik hem wel ga spelen:[/quote]

Multiplayer van Uncharted 2 is verrassend leuk hoor 😛 Bij MW2 heb ik na 4 potjes wel genoeg en dan stop ik. Bij Uncharted 2 heb ik dat niet en blijf je maar doorgaan.

Maar goed, ik dwaal een beetje af. We moeten het over Mafia 2 hebben :P.

0
  13. User  avatar
    903 XP

de startpost is toch niks mis mee 😀

0
  14. User  avatar
    582 XP

[QUOTE]Free-roam games moeten gewoon multiplayer hebben[/quote]

en vrouwen altijd zin in sex…. helaas hebben ze dat niet altijd.
    net als free-roam games niet altijd een multiplayer hebben.

maar dat wil nog niks zeggen over de kwaliteit en de ervaring die je ermee kunt hebben..

wat ik dus zeggen wil is dat een game zonder multiplayer niet meteen slechter hoef te zijn dan 1tje met..

0
  15. User  avatar
    343 XP

[quote]en vrouwen altijd zin in sex…. helaas hebben ze dat niet altijd.
    net als free-roam games niet altijd een multiplayer hebben.

maar dat wil nog niks zeggen over de kwaliteit en de ervaring die je ermee kunt hebben..

wat ik dus zeggen wil is dat een game zonder multiplayer niet meteen slechter hoef te zijn dan 1tje met..[/quote]

:laughbounce: LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL

dat is echt goed utigelegd

0
  16. User  avatar
    2449 XP

[quote]Multiplayer van Uncharted 2 is verrassend leuk hoor 😛 Bij MW2 heb ik na 4 potjes wel genoeg en dan stop ik. Bij Uncharted 2 heb ik dat niet en blijf je maar doorgaan.

Maar goed, ik dwaal een beetje af. We moeten het over Mafia 2 hebben :P.[/quote]

Klopt maar die MP blijft overbodige luxe xD Maarja als je een online free roam mode hebt bij Mafia II dat vind ik genoeg:P

0
  17. User  avatar
    1390 XP

[quote]Klopt maar die MP blijft overbodige luxe xD Maarja als je een online free roam mode hebt bij Mafia II dat vind ik genoeg:P[/quote]

Dat bedoelen we met multiplayer! xD

0
  18. User  avatar
    2449 XP

[quote]Dat bedoelen we met multiplayer! xD[/quote]

Naja ik denk dat sommigen meer willen, bijv bij GTA IV… Ik heb bij GTA IV alleen maar zitten free roamen zowel online als offline xD

0
  19. User  avatar
    903 XP

Ik vind het met free-roam games altijd jammer, dat ze geen multiplayer hebben, omdat dat erg leuk is met vrienden enzo.

twee goede free-roam games: gta iv en red dead redemption, beide met multiplayer 😀 en dan nog altijd de beste free-roam-racer: midnight club: los angeles

0
  20. User  avatar
    969 XP

Wanneer kwam de demo ook alweer?

0
  21. User  avatar
    403 XP

[quote]Wanneer kwam de demo ook alweer?[/quote]

10 augustus, dus over 4 dagen.

0
  22. User  avatar
    969 XP

[quote]10 augustus, dus over 4 dagen.[/quote]

thx man!

0
  23. User  avatar
    903 XP

eerst tog ff de demo uitproberen 😀

0
  24. User  avatar
    343 XP

haha ik heb hem nog niet gepre-ordered ook al ik zie ik er super erg naar uit ga ik inderdaad ook ef demo checken. Omdat ik ook nog lcd tv wil kopen en niet geld uti wil geven aan een game die misschien wel tegenvalt maarja dat verwachten we niet ;p

0
  25. User  avatar
    403 XP

Goed bezig 2K, heel spel zo makkelijk op hard en bij chapter 14 is die te moeilijk…

0
  26. User  avatar
    582 XP

[quote]Goed bezig 2K, heel spel zo makkelijk op hard en bij chapter 14 is die te moeilijk…[/quote]

ja inderdaad. dat vond ik ook al… (moet alleen nu nog met chapter 14 beginnen maar dat zie ik morgen wel)

zat al aan zoiets te denken omdat de game wel heel makkerlijk was op hard moet de laatste missie/chapter wel uber moeilijk zijn

0
  27. User  avatar
    403 XP

Gehaald ging heel makkelijk, als je binnenkomt direct naar boven gaan en dan in dat kantoortje gaan zitten werkte voor mij. In de 2de keer lukte het mij als het lijkt dat iedereen dood is komt er net nog 1 kerel voorbij moet je voor uitkijken.

0
  28. User  avatar
    582 XP

[quote]Gehaald ging heel makkelijk, als je binnenkomt direct naar boven gaan en dan in dat kantoortje gaan zitten werkte voor mij. In de 2de keer lukte het mij als het lijkt dat iedereen dood is komt er net nog 1 kerel voorbij moet je voor uitkijken.[/quote]

heb hem nu ook uitgespeeld.. ging inderdaad best makkerlijk na 10 x dood gaan :P.. mja het is klaar nu.

maar baal toch wel heel hard.. waar is de free roam!!! na het uitspelen…. moet nog wanted posters enshit en heb geen zin om steets een chapter opnieuw te starten om free roam te spelen…

ze hadden toch makkerlijk kunnen maken dat je weer naar huis gaat…

0
  29. User  avatar
    1390 XP

echt heel jammer dat er aan t einde geen free roam is.. Veel mensen zeggen dat je het niet moet vergelijken met GTA, waarom niet? In Mafia II heb je toch ook een grote stad waar je je ding kunt doen? Ik vind t heel vaag allemaal..

0
  30. User  avatar
    403 XP

[quote]echt heel jammer dat er aan t einde geen free roam is.. Veel mensen zeggen dat je het niet moet vergelijken met GTA, waarom niet? In Mafia II heb je toch ook een grote stad waar je je ding kunt doen? Ik vind t heel vaag allemaal..[/quote]

Ja ik heb Mafia nu ook uitgespeeld, echt jammer dat ze geen gebruik maken van de stad voor free roam. Want er valt zoveel te zien in de stad.

0
  31. User  avatar
    2 XP

Ik heb mafia 2 op 26-08-2010 gekocht bij MediaMarkt voor €44,00 Playstation 3 .
    Ik moet deze game nog gaan spelen maar ben nog Red Dead Redemption aan het spelen .
    Binnenkort ga ik er wel aan beginnen ( heb veel geduld ) en verheug mij er zeker op .
    Maar nu wilde ik graag jullie mening lezen over de exlusieve content die je gratis kan downloaden : mafia 2 the betrayal of jimmy
    Is deze echt een goede toevoeging voor de Playstation 3 bezitters ?
    Kun je in the betrayal of jimmy ook meer genieten van de openwereld ?
    Op deze site is hij wel posetief geschreven [url]http://www.ps3-sense.nl/2010/08/review-mafia-ii-the-betrayal-of-jimmy/[/url]
    Klopt dat volgens jullie wel ?

0
  32. User  avatar
    657 XP

[quote]Ik heb mafia 2 op 26-08-2010 gekocht bij MediaMarkt voor €44,00 Playstation 3 .
    Ik moet deze game nog gaan spelen maar ben nog Red Dead Redemption aan het spelen .
    Binnenkort ga ik er wel aan beginnen ( heb veel geduld ) en verheug mij er zeker op .
    Maar nu wilde ik graag jullie mening lezen over de exlusieve content die je gratis kan downloaden : mafia 2 the betrayal of jimmy
    Op deze site is hij wel posetief geschreven [url]http://www.ps3-sense.nl/2010/08/review-mafia-ii-the-betrayal-of-jimmy/[/url]
    Klopt dat volgens jullie wel ?[/quote]

The Betrayal of Jimmy is ten eerste niet gratis en ik kan er verder niets over zeggen want ik heb het nog niet uitgespeeld

0
  33. User  avatar
    582 XP

[quote]Ik heb mafia 2 op 26-08-2010 gekocht bij MediaMarkt voor €44,00 Playstation 3 .
    Klopt dat volgens jullie wel ?[/quote]

de dlc is gratis voor de preorders en de gelukkige wie de editie met dlc in de winkel heeft kunnen bemachtiggen…

het free roamen is wel goed mogenlijk in deze dlc, allen speel je niet met vito :S..

naar mijn mening hoef je het voor de missies al helemaal niet te doen want die zijn echt om te huilen.. je vraagt jezelf de hele tijd af waarom je hetgeen doet wat je moet doen in de missies… veel te arcade past totaal niet bij mafia 2 en dat is deze dlc dus wel. de hele tijd punten in beeld wie je krijgt met driften, snel rijden, badguys afknallen en andere bullshit..

geen free roam na het uitspelen van mafia 2 was een domper maar deze dlc stelde mij al helemaal teleur..

0
  34. User  avatar
    903 XP

ik ben nu bij chapter 12, dus bijna verhaal uitgespeeld denk ik

0
  35. User  avatar
    722 XP

In het begin dacht ik mafia 2 vet spel dope grafix

maar als je het spel speelt zal je zien dat het gezicht enzo wel heel echt is maar op andere punten de grafix veel en veel te kort schiet zoals gras bosjes andere mensen als je in jail komt ljike alle chinesen of jappies op elkaar
    Wanneer je net lekker in de game begin te komen en je eindelijk een redelijk huisje voor jezelf hebt word die in de fik gezet en verlies je alles weer zo gaat het eigelijk hele spel lang door je word nooit echt de The boss uit de stad als je geld hebt moet je het gelijk weer inleveren bij een baas
    Zwak spel heb um in 3 dagen uitgespeeld met ongv 4 uurtjes per dag einde is ook zeer zwak dan heb je eindelijk je baas vermoord en word je made man is het spel afgelopen.
    en dan kan je niet in free mode made man door de stad mensen bang make etc etc

Grafix – 6.5
    Verhaal. 8.5

0
  36. User  avatar
    1755 XP

No offense maar Mafia 2 is beter dan GTA. Geen gezever van al die free roam. Wat een verhaal man, echt top. Grafisch ook heel knap vind ik. en nu DLC nog spelen dat wordt ook vet

0
  37. User  avatar
    903 XP

[quote]No offense maar Mafia 2 is beter dan GTA. Geen gezever van al die free roam. Wat een verhaal man, echt top. Grafisch ook heel knap vind ik. en nu DLC nog spelen dat wordt ook vet[/quote]

als je dat serieus vindt, moet je nog veel leren.

mafia 2 tipt niet aan gta (komt zelfs niet in de buurt)

0
  38. User  avatar
    931 XP

[quote]als je dat serieus vindt, moet je nog veel leren.

mafia 2 tipt niet aan gta (komt zelfs niet in de buurt)[/quote]

Klopt, die kerel snapt het gewoon niet xD

0
  39. User  avatar
    1755 XP

[quote]als je dat serieus vindt, moet je nog veel leren.

mafia 2 tipt niet aan gta (komt zelfs niet in de buurt)[/quote]

Tja ieder zijn ding. Maar ik vind gwn mafia 2 sterker. En ben wel meer voor het verhaal.

En de wapens en het vizier vind ik 1000x beter. Geef je een first person shooter indruk. Zeker met die mp 40 en thompson enzo. Ik hou van die wapens. En zo op straat lopen schieten is gewoon vet. De ontploffingen in mafia 2 zijn ook subliem.

GTA is heel goed hoor, maar mafia ligt mij beter. :p

0
  40. User  avatar
    582 XP

[quote]No offense maar Mafia 2 is beter dan GTA. Geen gezever van al die free roam. Wat een verhaal man, echt top. Grafisch ook heel knap vind ik. en nu DLC nog spelen dat wordt ook vet[/quote]

[quote]Tja ieder zijn ding. Maar ik vind gwn mafia 2 sterker. En ben wel meer voor het verhaal.

En de wapens en het vizier vind ik 1000x beter. Geef je een first person shooter indruk. Zeker met die mp 40 en thompson enzo. Ik hou van die wapens. En zo op straat lopen schieten is gewoon vet. De ontploffingen in mafia 2 zijn ook subliem.

GTA is heel goed hoor, maar mafia ligt mij beter. :p[/quote]

Amen! ben het helemaal met je eens Shmet..

mafia 2 is in mijn ogen ook beter dan gta. hoewel ik eigenlijk vind dat deze 2 niet vergeleken mogen worden… de ontwikkelaar van mafia hebben iets heel anders willen bereiken dan rockster met gta..

mafia2 draait volledig om het verhaal. de stad is daarbij het decor.

bij gta4 is de stad een heel groot onderdeel van de game, je kunt/moet hier het meeste van je tijd aan spenderen want er is heel veel te doen. daarbij is het verhaal in gta best dun en gaat vaak nergen over.. (wie vond die missies van bruce nou leuk :S)

ik mis de free-roam ook niet van mafia 2. maar was het toch wel leuk geweest om nog even vrij door die stad heen te scheuren voor de wanted posters en herrie schoppen.

0
  41. User  avatar
    502 XP

Vond het een geweldige game. Beetje jammer van het einde, en de DLC vind ik drie keer niks. Het past er gewoon niet bij.

0