Easy to use installer and GUI takes you step by step.
Compatible with all production models FAT and SLIM. Supports all regions: USA, JAP, PAL and KOREA
PS Jailbreak disables forced software updates and will never brick your console.
Supports all games (it does not allow backups of bluray movies , dvd movies , or past consoles games)
Backup games to your internal hard drive or external hard drive through USB, and boot directly off GUI. Eliminating the need for expensive blueray burners and costly blank media.
Play backups off your hard drives 2x as fast as off the blueray drive. This eliminates lags and glitches to provide you with smoother game play.
Open up your console to a new generation of homebrew applications. Load homebrew apps/games off any USB hard drive/flash drive.
Fully updatable with new features/updates by connecting PS Jailbreak to any computers USB port.[/quote]
Bronnen:
[url]http://gbatemp.net/t249051-ps-jailbreak-the-first-ps3-modchip?[/url] [url]http://psx-scene.com/forums/showthread.php?t=64935[/url]Officiële website:
[url]http://psjailbreak.com/[/url]Dus, wat denken jullie, echt of nep?

ziet er wel realistisch uit.. maar denk niet dat dit echt is.. gewoon omdat het simpelweg té makkelijk is.. je propt usb stick erin en je kan backups spele..
Neuhh denk niet dat dit echt is (A)
[url]http://www.twitlonger.com/show/37e92k[/url]
[QUOTE=http://www.twitter.com/Mathieulh]psjailbreak’s so called “Backup Manager” (which is pretty much the only thing available to download on their website) is a debug package including a regular fself compiled with the (massively privately leaked) 1.92 sdk, The package itself is generated with Sony’s official sdk tool (make_package_npdrm revision 1203 probably from that very same sdk) that makes it illegal to share because I am quite sure psjailbreak staff doesn’t have the appropriate license to be using the official Playstation 3 SDK and its tools. The binary itself seems to use the usual sce apis when it comes to the gui or copying files over. It does run on a debug console and displays a “nicely” done GUI that lets you “backup” your game to the external or usb hdd and “run” them later on. Needless to say the backups wont “run” as their “backup manager” is just a regular fself running with game privileges and doesn’t make use of any exploits that I can think of. Needless to say that if their so called usb dongle is real (which I doubt) it does extensive use of leaked sony’s software and keys/certificates.[/quote]
deze is wel degelijk real 😀 \
ben benieuwd wat we nu allemaal krijgen 😛 nu nog wachten op een gratis versie of een goedkopere 😛
Sony kan dit makkelijk blokkeren omdat het via een USB is.
[quote]Sony kan dit makkelijk blokkeren omdat het via een USB is.[/quote]
Jaa daarom 😉 Nothing to worry about! =)
Heb hem besteld kan niet wachten tot eind augustus begin september!
[quote]Sony kan dit makkelijk blokkeren omdat het via een USB is.[/quote]
Wel, dat is nu net iets moeilijker.
De Bootsequence van de PS3 staat ingesteld dat ie eerst naar een USB-poort kijkt en daarna de PS3 opstart. Zo’n USB-stick wordt ook gebruikt in de Sony Repair Centers om PS3’s te repareren. Juist daarom is het zo moeilijk, want ze kunnen het niet zomaar veranderen, anders zijn ze een methode om een PS3 te repareren kwijt!
Ik ga eventjes iemand op het Tweakers forum quoten, vond het namelijk wel interessant wat hij te melden had. Misschien dat dit nog het een en ander opheldert:
”Even inhoudelijk reageren over de werking omdat er een hoop aannames zijn.
De machines die hier gebruikt zijn zijn geen developermachine’s. De developerfuncties die je ziet in het menu zijn er omdat dit de ‘developermode’ unlockt en daardoor zie je de menuitems die alleen developermachine’s hebben.
Ten tweede is dit niet makkelijk te patchen. Ze hebben júist de zwakke plek van de PS3 geexploiteerd; de USB loaders. Waarom is dit de zwakke plek? Omdat deze nog ingeladen wordt voordat de firmware ingeladen wordt; met een simpele firmware update kom je er dus niet.
De enige mogelijkheid om dit tegen te gaan is vooralsnog USB helemaal disablen (En dat moet op een dieper niveau dan de firmware want die wordt later pas ingeladen).
Dit is echt een ‘foutje’ op de verkeerde plek omdat dit ook nog eens moeilijk te patchen is (En misschien wel helemaal niet gepatcht wordt maar hardwarematig in nieuwe PS3’s bijvoorbeeld).
De USB poorten afsluiten is ook geen optie voor Sony ivm de controllersync, buzzers etc.
Al met al op dit moment een ‘hoofdbreker’. De hack is overigens door de grote scenesites uitgeprobeerd en die hebben de werking bevestigd.
Over het FAT32 verhaal; de BD-ISO’s zijn in feite ook kleine files van minder dan 4gb. Die zullen dus zo ‘uitgepakt’ worden (Zie het als een soort ISO maar dan net anders) en dan heb je allemaal kleine files (van een paar honderd mb) op je externe HD. Dit is dus geen enkel probleem voor deze hack.
Wat véél interessanter is; hoe gaat Sony dit oplossen. Heeft de PS3 iets wat niemand nog weet (Waardoor ze onder firmwareniveau kunnen patchen). Dit wacht ik met smart af.
Overigens kun je met de hack de machine volledig gebruiken (Wat zonder de hack gelimiteerd is in o.a. de OtherOS functie die reeds verwijderd is in nieuwere firmwareupdates). HTPC, webserver, vele toepassingen zijn denkbaar.
De technologie achter de usb sticks zijn volgens het ‘flash-principe’ (Met nog wat technische dingetjes) maar zeer makkelijk na te maken. Hoogst waarschijnlijk zullen er op zeer korte termijn ‘klonen’ komen die de prijs flink zullen drukken. “
Ik heb al van verschillende developers gehoord dat het wel degelijk te patchen is. Juist omdat het anders werkt dan Pandora (de USB-stick opereert niet helemaal zelfstandig). Het patchen is waarschijnlijk wel een behoorlijke klus voor Sony.
Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Jup, ik hoop dat Sony het kan patchen. We zullen het zien 🙂
Lijkt me wel bruut als iedereen het op een gegeven moment kan via een simpele usb-stick
Waarschijnlijk, nee dat is wel zeker, zullen ze het proberen te patchen
Maar om ff alle spellen gratis te spelen voor sony het update is wel vet 😛
Kan me niet voorstellen dat het niet te patchen is. Hij geeft het cd icoontje aan dus dan valt er toch wel een simpel iets in de firmware aan te passen zodat er extra op een cd word gecontroleerd. (als leek sprekende).
Hoop dat sony dit soort dingen gewoon tegen gaat.
(of zou dit ook betekende dat de ps3 eindelijk een echte media player word en dvd iso bestanden kan gaan afspelen:))
[quote]Kan me niet voorstellen dat het niet te patchen is. Hij geeft het cd icoontje aan dus dan valt er toch wel een simpel iets in de firmware aan te passen zodat er extra op een cd word gecontroleerd. (als leek sprekende).
Hoop dat sony dit soort dingen gewoon tegen gaat.
(of zou dit ook betekende dat de ps3 eindelijk een echte media player word en dvd iso bestanden kan gaan afspelen:))[/quote]
Maar heb je dat vorig bericht gelezen, daarin werd al gezegd dat de USB-stick ingelezen wordt voor de firmware, wat betekent dat dit zeer moeilijk patchable wordt
misschien word dit wel lastig voor sony maar ik hoop zoooooooooooooo dat ze een manier vinden om het te patchen anders zou dit echt verneukt zijn. Denk je dat developers nog veel gaan investeren in een game als het toch gedownload gaat worden.
misschien moeten ze gewoon zodra de software van de ps jailbreak herkent word gelijk ylod doen
[quote]misschien word dit wel lastig voor sony maar ik hoop zoooooooooooooo dat ze een manier vinden om het te patchen anders zou dit echt verneukt zijn. Denk je dat developers nog veel gaan investeren in een game als het toch gedownload gaat worden.
misschien moeten ze gewoon zodra de software van de ps jailbreak herkent word gelijk ylod doen[/quote]
hahah dat mogen ze niet eens en ja de developers gaan heus nog wel investeren waarvoor zouden er anders nog xbox / wii exclusives zijn die vallen al lang om te bouwen..
Slecht nieuws voor jullie. xD
[QUOTE=http://streetskaterfu.blogspot.com/2010/08/psjailbreak-sad-truth.html]FUTURE
Part 6: SONY may update the PS3’s bootcode to prevent loading the stick. They also could log the “backup manager”’s game ID (LAUN-12345) when people go online. So they could identify who actually uses the illegal JIG clone and ban the affected consoles.[/quote]
[quote]Slecht nieuws voor jullie. xD[/quote]
als je nou dat programma hebt gebruikt voordat je je internet kabel erin doet ?
Dus je backup is al gestart en dan doe je internet kabel er pas in ?
En anders word dat een 2de voor altijd offline ps3 :pirate2:
Nog meer slecht nieuws. XD XD
[QUOTE=http://twitter.com/Mathieulh/status/21862151191]The psjailbreak guys definitely used Geohot’s exploit, without him it wouldn’t have been possible in the first place.[/quote]
[QUOTE=http://twitter.com/Mathieulh/status/21862966714]You should know by the way that this CAN (and most likely will) be updated by Sony. Avoid updating to 2.42+ at ALL COSTS.[/quote]
Hahaha beter! 😀 De PS3 mogen ze niet hackenn!!!
Voor de mensen die in dit topic actief zijn: [url]http://www.ps3-sense.nl/2010/08/mededeling-psjailbreak-beleid-op-ps3-sense/[/url]
Lees deze link ff beleid wordt streng nageleefd, dus u bent gewaarschuwd.
Soms vraag ik me af, of deze hack wel zo toevallig is.
Zou Sony niet zelf deze hack gemaakt hebben, om zo nog meer console’s te verkopen?
Uit ervaring weten ze dat de spelen toch wel goed verkocht blijven worden.
Als je kijkt hoeveel Wii, Xbox360, DS en pc games er nog steeds verkocht worden, terwijl die al lang en breed overal te downloaden zijn, kijk ik er niet gek van op….
Ten eerste boost je de verkoop van dit console, ten tweede blijven de echte fans toch wel kopen….
Bij mij worden de Xbox en Wii spellen nog vollop over de toonbank gesmeten.
Zelfs de spellen voor de DS, die redelijk makkelijk te hacken is, worden hier ook vollop verkocht.
Zoals ik al zei, het zou me echt niets verbazen 😉
Maar waarschijnlijk ben ik gewoon een beetje gek in me koppie 😉
[quote]Soms vraag ik me af, of deze hack wel zo toevallig is.
Zou Sony niet zelf deze hack gemaakt hebben, om zo nog meer console’s te verkopen?
Uit ervaring weten ze dat de spelen toch wel goed verkocht blijven worden.
Als je kijkt hoeveel Wii, Xbox360, DS en pc games er nog steeds verkocht worden, terwijl die al lang en breed overal te downloaden zijn, kijk ik er niet gek van op….
Ten eerste boost je de verkoop van dit console, ten tweede blijven de echte fans toch wel kopen….
Bij mij worden de Xbox en Wii spellen nog vollop over de toonbank gesmeten.
Zelfs de spellen voor de DS, die redelijk makkelijk te hacken is, worden hier ook vollop verkocht.
Zoals ik al zei, het zou me echt niets verbazen 😉
Maar waarschijnlijk ben ik gewoon een beetje gek in me koppie ;)[/quote]
Als ik het goed heb maakt sony nog steeds verlies op iedere verkochte console.
Dus denk het niet.
[quote]Als ik het goed heb maakt sony nog steeds verlies op iedere verkochte console.
Dus denk het niet.[/quote]
Is dit ook niet de reden dat ze zoiets doen?
Ze draaien verlies, omdat de verkoop vele malen lager is dan de productie.
Als jij er 1000 maakt, en 200 verkoopt, blijf je met een rest van 800 over, die wel geld hebben gekost.
Ze zijn al gemaakt, dus hebben al geld gekost.
Op die manier kost de productie altijd meer dan wat je wint erop.
Word het bekend, dat die te hacken is, gaan er meer mensen voor een ps3 waarschijnlijk.
Dan hou je van de 1000 misschien maar 100 over als rest-productie(of je verkoopt ze allemaal).
Waardoor de productie kosten verdeeld worden over de verkochte console’s.
1000 maken, 1000 verkopen, betekend geen rest-productie, waardoor de productie kosten in vergelijking staan met de verkoop-winst.
Zo krijg je een perfecte Win-Win Situatie.
Hoop dat t een beetje duidelijk is wat ik hiermee bedoel :rofl:
[quote]Is dit ook niet de reden dat ze zoiets doen?
Ze draaien verlies, omdat de verkoop vele malen lager is dan de productie.
Als jij er 1000 maakt, en 200 verkoopt, blijf je met een rest van 800 over, die wel geld hebben gekost.
Ze zijn al gemaakt, dus hebben al geld gekost.
Op die manier kost de productie altijd meer dan wat je wint erop.
Word het bekend, dat die te hacken is, gaan er meer mensen voor een ps3 waarschijnlijk.
Dan hou je van de 1000 misschien maar 100 over als rest-productie(of je verkoopt ze allemaal).
Waardoor de productie kosten verdeeld worden over de verkochte console’s.
1000 maken, 1000 verkopen, betekend geen rest-productie, waardoor de productie kosten in vergelijking staan met de verkoop-winst.
Zo krijg je een perfecte Win-Win Situatie.
Hoop dat t een beetje duidelijk is wat ik hiermee bedoel :rofl:[/quote]
Wat ik bedoel is volgens mij had ik gelezen.
Dat sony ze verkoopt voor 300e maar productie kosten 350e zijn ofzo.
ja is ook zo ook maar ik geloof dat ze met de playstation slim de productie kosten ook omlaag hebben gehaalt en ze nog maar 10 dollar verlies maken ofso maar ben ik niet zeker van.
En het word toch wel rechtgetrokken met de verkoop van games, dus meer console verkoop is meer game verkoop dus meer winst. Opzich klinkt wel logisch maar lijkt me sterk dat sony het expres heeft gedaan.
[quote]ja is ook zo ook maar ik geloof dat ze met de playstation slim de productie kosten ook omlaag hebben gehaalt en ze nog maar 10 dollar verlies maken ofso maar ben ik niet zeker van.
En het word toch wel rechtgetrokken met de verkoop van games, dus meer console verkoop is meer game verkoop dus meer winst. Opzich klinkt wel logisch maar lijkt me sterk dat sony het expres heeft gedaan.[/quote]
meer console verkoop en de reden van die verkoop is de jailbreak dan kopen mensen hun games dus niet maar downloaden ze oftewel –> verlies.
[quote]Wat ik bedoel is volgens mij had ik gelezen.
Dat sony ze verkoopt voor 300e maar productie kosten 350e zijn ofzo.[/quote]
laatst is bekend gemaakt dat ze winst maken op iedere console,niet veel maar het is beter dan verlies.
Mijn verwachting is dat die PSJailbreak echt vanaf dag 1 gebanned wordt van het PlayStation Network
[quote]meer console verkoop en de reden van die verkoop is de jailbreak dan kopen mensen hun games dus niet maar downloaden ze oftewel –> verlies.[/quote]
Voorlopig staat de game-verkoop van de WII nog steeds boven aan, terwijl die al heel lang en vrij simpel om te bouwen is.
Nog steeds draaien ze winst erop….
Bij ons vliegen de WII en x-box360 games als warme broodjes over de toonbank(bij wijze van spreken), playstation3 blijft ver achter.
Ook het blijven uitstellen van games doet geen goed natuurlijk.
Ik verwacht zelf, dat als de hack te koop is, de playstation meer verkocht gaat worden.
Ook de verkoop van spellen stopt niet, want de echte fans blijven kopen….
En wie geeft er nou 130 euro uit, aan een stickje die t misschien na 2 maanden niet meer doet ?
ff over die beleidsregels: het slaat echt nergens op!
Op iPad-Sense.nl hebben ze het uitgebreid over het jailbreaken van een iPad…
ok allemaal leuk, maar mogen we het hebben over het jailbreaken van een ps3? nope, je krijgt een Ban (OMG)
jailbreaken in het kort = het verbeteren van het systeem en om voorbij security te komen (wat alleen maar goed is)
maar wat ipad-sense dus doet is het aanzetten tot het jailbreaken van een ipad (geen problemen mee), maar je kunt dan ook spellen illegaal downloaden en installeren
maar we mogen niet praten over back-ups spelen op een ps3 wat precies hetzelfde is…
tevens kun je alleen maar back-ups afspelen van jezelf aangezien je ps3 geen NTFS-formaat ondersteund op usb apparaten, maar ondersteun alleen maar FAT-32 wat betekend dat je alleen maar bestanden kunt afspelen kleiner dan 4GB wat bijna geen enkele game is…
het enige wat je kunt doen is backups op je ps3 systeem zetten, maar je kunt niet bij je ps3 hardeschijf dus kun je het niet illegaal verspriden
dus het komt er op neer dat je alleen maar spellen kunt backuppen van jezelf wat legaal is!
ik vind het dus een trieste en zielige beleidsregels
[quote]Voorlopig staat de game-verkoop van de WII nog steeds boven aan, terwijl die al heel lang en vrij simpel om te bouwen is.
Nog steeds draaien ze winst erop….
Bij ons vliegen de WII en x-box360 games als warme broodjes over de toonbank(bij wijze van spreken), playstation3 blijft ver achter.
Ook het blijven uitstellen van games doet geen goed natuurlijk.
Ik verwacht zelf, dat als de hack te koop is, de playstation meer verkocht gaat worden.
Ook de verkoop van spellen stopt niet, want de echte fans blijven kopen….
En wie geeft er nou 130 euro uit, aan een stickje die t misschien na 2 maanden niet meer doet ?[/quote]
je vatte me punt waarschijnlijk niet helemaal xD
Maar iedereen die zon stickje koopt weet dat als ie online gaat grote kans loopt om gebanned te worden.
Dus dan ga je er niet mee online en dan update je je console ook niet om dat toch geen nut heeft.
[quote]ff over die beleidsregels: het slaat echt nergens op!
ok allemaal leuk, maar mogen we het hebben over het jailbreaken van een ps3? nope, je krijgt een Ban (OMG)
jailbreaken in het kort = het verbeteren van het systeem en om voorbij security te komen (wat alleen maar goed is)
maar wat ipad-sense dus doet is het aanzetten tot het jailbreaken van een ipad (geen problemen mee), maar je kunt dan ook spellen illegaal downloaden en installeren
maar we mogen niet praten over back-ups spelen op een ps3 wat precies hetzelfde is…
tevens kun je alleen maar back-ups afspelen van jezelf aangezien je ps3 geen NTFS-formaat ondersteund op usb apparaten, maar ondersteun alleen maar FAT-32 wat betekend dat je alleen maar bestanden kunt afspelen kleiner dan 4GB wat bijna geen enkele game is…
het enige wat je kunt doen is backups op je ps3 systeem zetten, maar je kunt niet bij je ps3 hardeschijf dus kun je het niet illegaal verspriden
dus het komt er op neer dat je alleen maar spellen kunt backuppen van jezelf wat legaal is!
ik vind het dus een trieste en zielige beleidsregels[/quote]
Hij zet games niet als een grote iso op je externe hdd maar alle losse bestanden en dan zijn er geloof ik maar een paar games met losse bestanden boven de 4 gb
Dus makkelijk te verspreiden lijkt het me zeker.
En als je het bericht goed gelezen had had je ook gelezen dat het alleen gaat om backups dus alles er om heen (homebrew etc.) mag gewoon.
Alleen het praten over back ups van games niet is dat nou zo erg ?
Hij zet games niet als een grote iso op je externe hdd maar alle losse bestanden en dan zijn er geloof ik maar een paar games met losse bestanden boven de 4 gb
Dus makkelijk te verspreiden lijkt het me zeker.
En als je het bericht goed gelezen had had je ook gelezen dat het alleen gaat om backups dus alles er om heen (homebrew etc.) mag gewoon.
Alleen het praten over back ups van games niet is dat nou zo erg ?
JE mag van mij alles over de PSJailbreak bespreken, homebrew, XBMC weet ik veel. Maar geen backup-managers, of het downloaden van back-ups of ook maar IETS wat met backups te maken heeft.
Iedereen die zo een jailbreak heeft gekocht is zo hard ge***** xD
Sony komt met patch 3.50 die GameOS verwijderd zodat de modchip onbruikbaar is.
Heb dit vernomen door RichDevX
[quote]Iedereen die zo een jailbreak heeft gekocht is zo hard ge***** xD
Sony komt met patch 3.50 die GameOS verwijderd zodat de modchip onbruikbaar is.
Heb dit vernomen door RichDevX[/quote]
Hoe starten we de games dan op?
[quote]Hoe starten we de games dan op?[/quote]
Good Question………… xD Ze moeten dit ding gewoon niet uitbrengen klaar! 😀
[quote]Hoe starten we de games dan op?[/quote]
PS3 wordt vanaf dan, gameloos 😛
Ik denk wel dat het werkt. Ik ga het ZEKER niet kopen. Waarom moet dit nou, mensen werken zich helemaal kapot voor zo’n game. Komen er weer van die @#%$ hackers die ff een systeem gaan hacken. Dan kan je misschien wel zeggen; Ja, maar als de games 65 euro zijn doe ik dit wel hoor. Als je eenmaal door hebt hoeveel werk er in zo’n game zit piep je wel anders!!!