Ben benieuwd of dit ook mag, maar ik ben dus met een maat bezig aan onze eerste PlayStation 3 homebrew game (ja, hiervoor is dus een jailbreak nodig).
We beginnen met het porten van Scogger, een game die we al eerder uitbrachten voor DS (met R4 kaart oid.), Wii (met Homebrew Channel), PSP (CF), Mobiele telefoons (via Java, MIDP) en Gamecube (ook via een mod).
Nu de PlayStation 3 ook homebrew ondersteund is het dus tijd om te gaan porten! Game zelf is inmiddels al 2 jaar oud dus tijd om wat grafische aanpassingen te doen!
Links zie je hoe Scogger en vroeger uitzag, rechts is de nieuwe Scogger.
[img]http://imgur.com/kPOij.png[/img]Het doel van het spel is om de kikker op alle boomstammen te laten springen maar de kikker kan alleen rechtdoor, naar links, en rechts en als je op een boomstam bent gesprongen zinkt ie!
Ik hou me bezig met de graphics en de audio en ben nu bezig met mock-ups (dat zijn nep screenshots) en concept tekeningen terwijl Scognito (mijn partner) zich bezig gaat houden met programmeren.
Ik zal jullie in dit topic op de hoogte houden van het productie process, ook wil ik de positieve kant van hacks/mods/jailbreaks laten zien want als de game af is is ie gratis te downloaden en te spelen (mits je een jailbreak device hebt!)

Dit topic sta ik toe.
En zo begint het natuurlijk. Wel mooi dat je dat allemaal kunt, maar dat verpest onze console gewoon. Zucht 🙁
[quote]En zo begint het natuurlijk. Wel mooi dat je dat allemaal kunt, maar dat verpest onze console gewoon. Zucht :([/quote]
Ik snap dat je denkt dat een back-up loader de console zal verpesten maar daar gaat het helemaal niet om, sterker nog, de hackers die deze exploits maken voegen de back-up loader helemaal niet toe! Dat doen weer andere mensen en die moet je het kwalijk nemen.
Maargoed, zoals al gezegd in de eerste post wil ik de positieve kanten van mods/hacks/exploits benadrukken en niet weer het gezeik over de negatieve kant waar vaak niets van klopt.
heel gaaf dat je dit doet 😀 ben benieuwd naar het eindproduct 😉