Forum

Topic: [OOT]Final fantasy xiii versus

Anoniem's avatar

Vele FF fans zit met ongeduld te wachten naar deze game.
Als een FF fan zit ik er ook natuurlijk met ongeduldigheid naar deze game te wachten.
Voor vele FANS vonden FF13 een tegenvaller, maar persoonlijk vond ik toch een leuke deel na FF8.

Maar FF13versus heeft niks met FF13 te maken en tegendeel Square enix belooft dat het een complete nieuwe ervaring zal zijn.

Ik heb aantal info gevonden waar door ik meer ongeduldig raak naar deze game:

Information About the Game

* Final Fantasy Versus XIII is part of the Fabula Nova Crystallis series.

* Final Fantasy Versus XIII was announced at Square Enix’s E3 2006 Press Conference in Las Angeles on May 8.

* Final Fantasy Versus XIII is focus around the “Fabula Nova Crystallis” myth.

* Final Fantasy Versus XIII is not a sequel or a spin-off of Final Fantasy XIII but a whole new game for the PS3 system. It has a completely different world, settings and characters in comparison to Final Fantasy XIII.

* Versus in Latin means “to turn around” and in English it means “against”. Both translations are the main keywords for this game.

* Early Final Fantasy Versus XIII artwork showed dark and heavy images in comparison to Final Fantasy XIII’s white background. This is going to be translated into the game in a very particular way.

* Premises and experiences that haven’t been seen in other Final Fantasy games or other games in general will be present in Versus XIII. It’ll be something truly interesting.

* Versus XIII is a title that will unite the nostalgia of the past Final Fantasy games and will tie it to a whole new way to experience the franchise. Level and overall design will be extremely valued in this game.

* This game will involve a lot of action, but old Final Fantasy elements will be present as well. They will be taken to a whole new level with the technology that Crystal Tools and PS3 are able to provide.

* Real-time graphics is what you’ll see in most of the cut scenes but fear not! CGI is also present even though there won’t be much of it. This change has happened because the development staff has reached their target render for the world and the characters. Therefore, Jun Akiyama and the planning directors decided to scrap most of CGI scenes and re-do them in full real-time.

* Yoshitaka Amano artworks will appear as paintings throughout the game and they will not be exclusive to the goddess fal’Cie Etro.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

12 reacties

  1. 12 XP
    Sasuke-Uchiha's avatar

    Ik zit zeker na deze game uit te kijken.

  2. 449 XP
    AT1LLA's avatar

    De hoofdrol speler laat me denken aan Cloud van FF7 ADVENT CHILDREN.
    Want bij de clip van FF13VERSUS zie je dat de hoofdrol speler om gesingelt is met onzichtbare SWORDS.

    Bij advent children heeft cloud het zelfde special.
    Check de clip, hoe hij Sephiroth killed met verschillende SWORDS:
    http://www.youtube.com/watch?v=CGI8m3b3rN0

  3. 12 XP
    Sasuke-Uchiha's avatar

    Hij lijkt wel heel veel op Cloud.

  4. 34 XP
    Dragonfire126's avatar

    Ik heb een beetje op google gezocht en vond het volgende:
    – World Map
    – TBS Battle System
    – Actual Blood
    – Real Time Cutscenes
    – Action packed story, with little attention to drama.

    Het wordt in ieder geval niet lineair, daar gaat de world map voor zorgen. Dit wil dus ook zeggen dat er veel side quests komen. Ik denk aan een release date in mid 2012.

  5. 510 XP
    Seven's avatar

    Wat een fantastische game moet dit worden! Waarom is hier nog zo weinig over bekend??
    De release date willen we weten!!! uitbrengen dat spel en grijs spelen :yahoo:

  6. 8866 XP
    7th-son's avatar

    Toch dit topic maar even nieuw leven inblazen, aangezien XIII-2 bijna uit is

    Productie is al bezig sinds 2006, word tijd voor een release mensen!

    (Nieuwe) facts over deze Final Fantasy:
    – Square’s 1st production team is er mee bezig, oftewel het team dat Final Fantasy maakt
    – Battlesysteem word een mix van oude Final fantasy games en Kingdom hearts
    – Sinds vorig jaar rond juli is de productie voor 100% aan de gang
    – De graphics zijn nog meer opgepoets en verbeterd sinds de vorige gameplay vertoning in 2011
    – De ontmoeting met Noctis en Stella is veranderd in CGI, omdat de besturing van de speler niet veel uitmaakte in deze scene
    – Het word een mix van realtime en cgi cutscenes, zoals we gewent zijn. De ratio is 7 : 3 (dus bv: zijn er 10 cutscenes in de game, dan zijn er 7 van realtime)
    – medio 2012 word er een playable demo getoond van de game, om de mensen te laten zien dat dit project nog leeft
    – Noctis is te zien in een tank, waar hij vandaan schiet
    – niet alleen zwaarden, maar ook onder andere guns zijn van de partij in het vechten
    – Dag en nacht cyclus, verschillende vijanden op verschillende tijdstippen van de dag
    – Geen laadtijden
    – tijdens het vechten zijn de statussen van de characters te zien als een gezicht (animerend)

    Hier nog wat andere media:

    Diverse omgevingen (vond dit bij FF XIII erg tegenvallen)
    http://www.ff-versusxiii.net/images/media/4dc63009_Locations.png

    en de laatste trailer met GAMEPLAY uit 2011!
    http://www.youtube.com/watch?v=vkZvdT3QS4k&feature=fvst

  7. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Heeft iemand dit spel al? Aangezien sommige in mijn lijst hem al spelen. Hier gaan voor mij weer heel wat uren in zitten

  8. 8866 XP
    7th-son's avatar

    uhmmm, versus XIII is nog niet uit, sterker nog, de release date is nog niet eens bekend
    dat valt vast wel uit mijn vorige post te halen, toch?

    denk dat je in de war bent met Final Fantasy XIII
    dat iets anders is als Final Fantasy Versus XIII

  9. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    uhmmm, versus XIII is nog niet uit, sterker nog, de release date is nog niet eens bekend
    dat valt vast wel uit mijn vorige post te halen, toch?

    denk dat je in de war bent met Final Fantasy XIII
    dat iets anders is als Final Fantasy Versus XIII

    FF XIII-2 toch? want die zijn een aantal al aan het spelen, en komt over 3 dagen officieel uit?

  10. 8866 XP
    7th-son's avatar

    FF XIII-2 toch? want die zijn een aantal al aan het spelen, en komt over 3 dagen officieel uit?

    Nee, Je hebt FF XIII, een direct vervolg op het verhaal daarvan is FF XIII-2
    En dan heb Je nog FF versus XIII
    De laatste speelt zich in principe in hetzelfde universum af, rondom dezelfde mythe, namelijk de fabula novis crystallis..
    Alleen met andere characters, ander verhaal, andere tijdlijn etc. In principe een andere take op de mythe.
    Vergelijk dit filmpje wat ik heb geplaatst maar eens met die van de review van XIII-2, dan begrijp Je wat ik bedoel.

    Er komt ook nog XIII type zero, voor de psp, volgens mij ook weer een andere take..

    Begrijp Je em nou?

  11. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Huh dus FFXIII-2 is dus ook FF versus XIII?

    Hahah nee just kidding, ik snap um al;)

  12. 8866 XP
    7th-son's avatar

    gelukkig maar 🙂
    laat ik het zo zeggen

    ik heb meer vertrouwen in versus xiii dan de andere delen!
    en eigenlijk ook me laatste poging voor een final fantasy game