Backups maken en spelen met de Backup Manager is niet moeilijk, maar het kan altijd zijn dat mensen het niet helemaal snappen. Ik geef geen links naar dit programma, deze moet je zelf maar zien te vinden.
Rippen
[b]1 ).[/b] Installeer de Backup Manager. Dit gaat hetzelfde als alle homebrew software, hoe dit moet vind je [url=”http://www.ps3-sense.nl/forum/showthread.php?10760-Homebrew-installeren-op-de-PlayStation-3″]hier[/url]. [b]2) .[/b] Start de Backup Manager op. Ga akkoord met alle waarschuwingen. Pak nu een (eigen!!) game en stop deze in de Blu-ray lezer van je PlayStation 3. [b]3) .[/b] Kies nu of je naar een USB stick/externe harde schijf of de interne harde schijf wilt back-uppen. Wil je naar de interne, zorg dan dat er niks (behalve je jailbreak USB stick) in de USB poorten van je PS3 zit. Wil je naar een externe, zorg er dan voor dat die aangesloten is. [b]4) .[/b] De game verschijnt als het goed is op je scherm. Navigeer naar de game en druk op de O-knop. Nu wordt het spel op de harde schijf gezet die jij eerder gekozen hebt. [b]5) .[/b] Dit kan even duren. Als de back-up klaar is dan keert het programma terug naar het overzichtsscherm, hier zie je 2X dezelfde game staan: 1X de back-up en 1X de echte Blu Ray. Je bent nu klaar met backuppen.Spelen
[b]1 ).[/b] Installeer de Backup Manager. Dit gaat hetzelfde als alle homebrew software, ik zal later hierover een algemene tutorial plaatsen.
FAQ[b]
[/b][b]V:[/b] Ik wil een backup vanaf mijn computer op de PS3 zetten. Hoe kan dit?
A: Hier geef ik geen ondersteuning voor, ik gebruik de back-up manager onder andere voor GTA IV omdat dit gewoon veel sneller laadt. Het downloaden van games is niet toegestaan en ik ga dus ook geen vragen hierover beantwoorden. Ik denk ook niet dat de moderators van PS3-Sense dit niet op prijs zullen stellen.
V: Krijg je echt snellere laadtijden?
A: Zoals ik al eerder aangaf, GTA IV, draait echt als een zonnetje. Ik speel deze game heel veel en nu ik hem op me HDD heb kunnen zetten is het speelgenot veel beter. Minder texture pop-up en alles laadt gewoon veel sneller. Dit is ook bij meer games overigens zo.
V: Is dit illegaal?
A: Dit antwoordt kan twee kanten op…een thuiskopie is namelijk legaal zie:
de kopie wordt niet met (in)direct commercieel oogmerk gemaakt;
de kopie dient uitsluitend tot eigen oefening, studie of gebruik;
het aantal kopieën blijft beperkt (artikel 16b) of de fabrikant of importeur van de drager van de kopie heeft een billijke vergoeding afgestaan aan de rechthebbende (artikel 16c).
Voor thuiskopieën wordt indirect betaald. Blanco informatiedragers, zoals cassettebandjes, lege cd’s, harde schijven, USB-sticks, videocassettes etc. kennen in Nederland een prijsopslag op grond van artikel 16c van de Auteurswet.
De Belgische wetgeving bevat een gelijkwaardig regeling voor thuiskopieën in artikel (art. 22, § 1, 5° Auteurswet).[/quote]
Echter is het Jailbreaken van de PlayStation 3..door Sony niet toegestaan..de wet komt hier echter niet bij te pas. Sony heeft puur in haar eigen voorwaarden gezet dat het niet toegestaan is om je PS3 te modificeren..het enige wat er dus gebeurd is dat je theoretisch gezien je garantie verliest.
[b]
Mmm..kweet niet zo goed wat ik met dit topic moet maar goed. Je bedoeling is duidelijk niet het downloaden van back-ups maar puur thuiskopieeen en die zijn indd toegestaan. Wel ff voor mensen die reacties plaatsen..ik wil niks geen vragen ofzo over games downloaden..dan ben je hier zo weg.
Rond de hoeveel GB is één game?
[quote]Rond de hoeveel GB is één game?[/quote]
Kan verschillen, maar het ligt allesinds meestal tussen de 4Gb en de 10Gb
[quote]
Echter is het Jailbreaken van de PlayStation 3..door Sony niet toegestaan..de wet komt hier echter niet bij te pas. Sony heeft puur in haar eigen voorwaarden gezet dat het niet toegestaan is om je PS3 te modificeren..het enige wat er dus gebeurd is dat je theoretisch gezien je garantie verliest.
[/quote]
[url=http://electronica.infonu.nl/spellen-en-consoles/18259-een-spelcomputer-ombouwen.html]Klik[/url]. <- misschien kan je dit beter op het einde vermelden Leuke Tut trouwens!
werk het ook op ps3 slim?
[quote]werk het ook op ps3 slim?[/quote]
uiteraard 😉
Is dit wel aanteraden aangezien het schijnt dat Sony op een Ban streak is 😛 Kan dit ook 3.56? Kan ik hiervoor gebanned worden?
[quote]Kan ik hiervoor gebanned worden? [/quote]Ja. 5chars
[quote]Ja. 5chars[/quote]
Laat dan maar 😛
gewoon nog een playstation 3 kopen hiii
dan offline spelen zonder acount kan je ook doen .
maar ikke doe het niet ik koop liever spel als ik gebanned wordt
[quote]gewoon nog een playstation 3 kopen hiii
dan offline spelen zonder acount kan je ook doen .
maar ikke doe het niet ik koop liever spel als ik gebanned wordt[/quote]
2e ps3 zit ik idd ook over te denken :)!
Wel goede oplossing xD
[quote]2e ps3 zit ik idd ook over te denken :)!
Wel goede oplossing xD[/quote]
Of met het geld dat je uitgeeft aan die ps3 tog maar een “paar” spellen kopen?:$
Je kunt toch altijd een Backup maken… ?
Is toch niet illigaal? Gewoon Externe HDD insteken en backup maken.
Is een standaard optie in het XMB-menu..
Maar dit gaat dan vooral om Savegames, photo’s, muziek, etc.etc…
Alles wat op dat moment op je PS3 staat.
[quote]Je kunt toch altijd een Backup maken… ?
Is toch niet illigaal? Gewoon Externe HDD insteken en backup maken.
Is een standaard optie in het XMB-menu..
Maar dit gaat dan vooral om Savegames, photo’s, muziek, etc.etc…
Alles wat op dat moment op je PS3 staat.[/quote]
Ja, maar niet het spel zelf xD
Dat dacht ik ook vroeger(toen ik nog geen ps3 had), Dat je het spel wel gewoon kon installeren zodat je die blu-ray driver niet hoort
goedkoopste ps3 kost 266 euro
koop jailbreak voor 30 euro
en klaar is kees maar ikke heb geen instresse mee zonder van je geld ken je beter 3 spelen voor kopen of wat anders
Dat backuppen is inderdaad een geweldige optie !
Heb het ook gedaan met m’n Xbox, zker handig.
Ja het is ook handing, zeker voor BO aangezien dat niet een van de snelste spellen is … Kan het gewoon niet riskeren gebanned te worden 🙁