Hallo allemaal. Ik ben van plan een racestuur te kopen, maar ik heb echt geen idee welke. Je hebt de logitech driving force gt, de logitech g27 en de fanatec porsche 911 carrera. Ik wil er niet teveel aan uitgeven, maar een schakelbak is wel mooi. Dus ik zit vooral te twijfelen tussen de g27 en de fanatec.
De g27 kan ik uit de VS kopen, want mijn oom kan hem opsturen of mijn opa en oma kunnen hem ophalen, die gaan binnenkort op bezoek bij hem. Weet iemand of hij hem kan opsturen, of is het handiger om de g27 als bagage mee te nemen? Op amazon is die 230 dollar.
Maar je hebt ook fanatec, met onder andere de Porsche 911 carrera wheel. Die kan je kopen voor 160 euro. Dat lijkt me op zich ook wel een mooi stuur, maar heeft iemand ervaring met fanatec en in het bijzonder met de carrera?
Topic: Racestuur kopen
12 september 2010om 12:22

Ik heb geen ervaring met de fanatec of de G27, maar wel met de Logitech Driving Force GT en ik kan je vertellen dat dit stuur de beste prijs-kwaliteit verhouding heeft. Het stuur voelt stevig aan, de pedalen zijn fijn en heeft veel grip op de grond en de force feedback is zeer realistisch. Ze gebruiken dit stuur voor een reden nog steeds op bijna alle game evenementen 😉 Als je voor deze wilt gaan, bij de bart smit (bijna alle filialen) is die slechts €89.
Ik heb niet zoveel verstand van racesturen, maar ik weet wel dat de G-serie van Logitech goee kwaliteit levert. Zelf maak ik bijvoorbeeld gebruik van de G9 muis voor mn pc, die erg lekker werkt.
Ik heb een Logitech Driving Force GT en ik raad je die zeker aan. Stuurt lekker en is stevig, wat wil je nog meer
Maakt die niet veel lawaai? Of was dat een andere driving force?
[quote]Maakt die niet veel lawaai? Of was dat een andere driving force?[/quote]
Daar heb je je boxen toch voor?(A)
Als je met de logitech driving force gt stuurt maakt dat idd een redelijk geluid, maar tijdens het racen merk je daar niets van dus het valt wel mee
OK, maar ik zit nog steeds te twijfelen, op veel andere sites zie je dat bijvoorbeeld de pedalen van de g27 veel beter zijn. Of zijn dat verwende mensen en valt het allemaal wel mee?
Natuurlijk zit er een verschil in kwaliteit tussen een product van 89 euro en een product van 300 euro. De vraag is alleen of jij iets solidere pedalen met een wat realistischere look 210 euro waard vindt. Al met al is de Driving Force GT Minstens even goed als de G27 als je gewoon lekker aan het racen bent 😉
Ik ga denk ik toch voor de Fanatec Porsche 911 Carrera. Gewoon een mooi stuur, met een schakelbak, en de reacties tot nu toe zijn ook goed. Maar hij komt in oktober uit, dus ik wacht nog ff. Hier kan dus een slotje op.
zelf weten maar naar mijn ervaringen zijn race-stuurtje wie gelinkt zijn met een automerk om te lachen…
Fanatec maakt wel goede sturen, vooral door belt-driving en de clubsport pedalen, die niet bij de carrera zitten, maar wel de beste voor de prijs zijn. Vooral door de clubsport onderdelen is het een goed merk. Volgens veel mensen ook beter dan de g27.